Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-17, 11:25
  #1
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
@JorgeCLondono 14 apr
Ät mitt bajs Sara Skyttedal #antiziganism http://instagram.com/p/mxH24uBfGf/

Jorge Londoño lägger också ut kränkningen på instagram, se twitterlänken
https://twitter.com/JorgeCLondono/st...59593352609792

Sara Skyttedal är förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet, KDU. Skyttedal skrev en artikel om EU-migranter o brottslighet, vilket gjort Jorge vansinnig.

Jorge Londono är naturligtvis feminist och twittrar
Citat:
"Jag röstar på F! eftersom det är det enda partiet som tar min hudfärg & queeridentitet på allvar. #röstapåFI"

Jorge Londoño blev vald till vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF, år 2013. RBUF får cirka en miljon om året från Rädda Barnen. RBUF får också miljonstöd från Ungdomsstyrelsen. Hur ser dessa organisationer på näthat o grov kränkning av kvinnliga politiker?

skärmdumpa!
Citera
2014-04-17, 11:36
  #2
Medlem
Jaha - han är en av stjärnskotten bakom HEN-toaletterna... Det förklarar ju en hel del.
Nu väntar vi bara på att Aftonbladet och DN ska starta drevet och tvinga honom att avgå. Nej vänta han är kvoterad och då är det ju helt ok att kränka.
Ähh - jag lägger ett mail till aftonbladet och Rädda Barnen, så kan de inte skylla på att de inget visste

/m

Fixat - mail med skärmdump iväg...
Citera
2014-04-17, 11:41
  #3
Medlem
Jag ögnade igenom ungdomsstyrelsens mål och bidragbeskrivningar, jag tycker det mest ser ut som att man korrumperar en hel generation till bidragstrixande slödder som lär sig suga ut staten på pengar. Men jag kan ha fel, jag har inte läst in mig på det. Min spontana reaktion är att Jorge är en skapelse av ungdomsstyrelsen. Han uppfyller det dom ger pengar för.
Citera
2014-04-17, 11:47
  #4
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jaha - han är en av stjärnskotten bakom HEN-toaletterna... Det förklarar ju en hel del.
Nu väntar vi bara på att Aftonbladet och DN ska starta drevet och tvinga honom att avgå. Nej vänta han är kvoterad och då är det ju helt ok att kränka.
Ähh - jag lägger ett mail till aftonbladet och Rädda Barnen, så kan de inte skylla på att de inget visste

/m

Fixat - mail med skärmdump iväg...

Bra !
RB leds av generalsekreterare Elisabeth Dahlin. Ordförande för styrelsen är Inger Ashing.
här är hela styrelsen
http://www.raddabarnen.se/om-oss/org...nen/styrelsen/
kontakt
http://www.raddabarnen.se/om-oss/kontakta-oss/
Citera
2014-04-17, 11:48
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Jorge Londoño blev vald till vice förbundsordförande i Rädda Barnens Ungdomsförbund, RBUF, år 2013. RBUF får cirka en miljon om året från Rädda Barnen. RBUF får också miljonstöd från Ungdomsstyrelsen. Hur ser dessa organisationer på näthat o grov kränkning av kvinnliga politiker?

skärmdumpa!
Nej, OCH på att RK ska vara politiskt obundna (vilket de inte är med sin fortsatt riktade kampanj mot SDU).

Hur kan Rädda Barnen försvara fortsatta miljonbidrag till sitt ungdomsförbund?

Noterar föresten att samma dag som Londono uppmanade en kvinnlig politiker att äta hans bajs RT:ar han följande:
Citat:
retweetad av jag heter Jorge
Jakob Lundgren ‏@JakobLundgren 14 apr
Killar är bäst, ingen protest! Protesten försvann, killarna vann! På grund av patriarkala strukturer & näthat som tystar normavvikande

Hycklare.
Citera
2014-04-17, 11:50
  #6
Medlem
LFEs avatar
Ja, krossa patriarkatet genom att kasta bajs på en kvinna med en avvikande åsikt.
Citera
2014-04-17, 11:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag ögnade igenom ungdomsstyrelsens mål och bidragbeskrivningar, jag tycker det mest ser ut som att man korrumperar en hel generation till bidragstrixande slödder som lär sig suga ut staten på pengar. Men jag kan ha fel, jag har inte läst in mig på det. Min spontana reaktion är att Jorge är en skapelse av ungdomsstyrelsen. Han uppfyller det dom ger pengar för.

Eftersom jag läser den här synpunkten rätt ofta vill jag bara korrigera. De suger ut våra pengar. Skattebetalarnas pengar. Inte statens pengar.
Citera
2014-04-17, 14:11
  #8
Medlem
trickydicks avatar
Inkvoterade blattar har alltid svårt att hålla sig i skinnet. Klart olämpligt uttalande.. är Aschberg informerad?
Citera
2014-04-17, 14:31
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Inkvoterade blattar har alltid svårt att hålla sig i skinnet. Klart olämpligt uttalande.. är Aschberg informerad?
Jag tänkte likadant, detta måste ju generera ett inslag i "Trolljägarna", eller?
Citera
2014-04-17, 14:38
  #10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tänkte likadant, detta måste ju generera ett inslag i "Trolljägarna", eller?


Knappast. I ljuset av Jorge Londoños queeridentitet så kanske ''ät mitt bajs' snarare är en glad invit till ett trevligt queersamkväm.
Citera
2014-04-17, 14:47
  #11
Medlem
Ett fall för robbans näthatarprogram månne?. Uppenbart enormt kränkande näthat.
Citera
2014-04-17, 14:48
  #12
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Knappast. I ljuset av Jorge Londoños queeridentitet så kanske ''ät mitt bajs' snarare är en glad invit till ett trevligt queersamkväm.
Hoppas verkligen inte sara gör det. Så hårt packat bajs kan expandera och spräcka magsäcken.
Ett bra svar till denne hen vore "håll flabben bögjävel, hela du är en bajskorv."

En liten sång till Jorge
"Det är inte bara judar som dör av gas"
__________________
Senast redigerad av murder_u 2014-04-17 kl. 15:32.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback