Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 11:09
  #1
Medlem
Kasperskys avatar
Hej.

Nu när jag har tappat bort min mobil så tänkte jag köpa en ny. Har kollat in Nexus 5, en vän har en sådan och han tycker den är suverän. Har dock haft stora problem med min Nexus surfplatta så är jävligt osäker. Vad tycker ni, är det värt att köpa? Är det någon Flashback användare som upplever några problem?

På min Nexus surfplatta så klickade den fel så snabbt man rörde den, men kanske Nexus 5 fungerar bättre?
Citera
2014-04-17, 11:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hej.

Nu när jag har tappat bort min mobil så tänkte jag köpa en ny. Har kollat in Nexus 5, en vän har en sådan och han tycker den är suverän. Har dock haft stora problem med min Nexus surfplatta så är jävligt osäker. Vad tycker ni, är det värt att köpa? Är det någon Flashback användare som upplever några problem?

På min Nexus surfplatta så klickade den fel så snabbt man rörde den, men kanske Nexus 5 fungerar bättre?

Du fattar väl att det är helt olika tillverkare? Surfplattan är från Asus eller Samsung och telefonen från LG
Citera
2014-04-17, 11:24
  #3
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretch
Du fattar väl att det är helt olika tillverkare? Surfplattan är från Asus eller Samsung och telefonen från LG

Men det kan fortfarande finnas fel på produkten, fast en annan tillverkare gjort den. Ja, det stämmer att surfplattan är från Asus så jag borde inte jämföra det så, men det kan fortfarande finnas fel på Nexus 5 fast LG gjort den.
Citera
2014-04-17, 15:42
  #4
Medlem
riXs avatar
Jag har en Nexus 5, och har problem med nätet. 4G-täckning har jag väldigt sällan, har bara hänt ett par gånger (bor i Stockholms innerstad). Kan såklart ha med abbonemanget att göra (tele2), har inte testat med något annat.
Även mottagningen och hastigheten på 3G är betydligt sämre än på de andra (äldre) mobilerna jag har.

Har även problem med den trådlösa laddaren (original), den har helt slutat fungera efter ca 2 månader.

I övrigt har jag inga problem alls.
Citera
2014-04-17, 16:11
  #5
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riX
Jag har en Nexus 5, och har problem med nätet. 4G-täckning har jag väldigt sällan, har bara hänt ett par gånger (bor i Stockholms innerstad). Kan såklart ha med abbonemanget att göra (tele2), har inte testat med något annat.
Även mottagningen och hastigheten på 3G är betydligt sämre än på de andra (äldre) mobilerna jag har.

Har även problem med den trådlösa laddaren (original), den har helt slutat fungera efter ca 2 månader.

I övrigt har jag inga problem alls.

Okej, tack för svar. Har du haft problem med färgerna på skärmen? Bara undrar. Läste en recension och såg att dem tyckte att skärmens färger var "glesare" än andra mobiler. Vet inte hur jag ska säga riktigt.

Edit: kanske ska kalla det nyanser
Citera
2014-04-18, 17:04
  #6
Medlem
Kasperskys avatar
Nu blev jag jävligt osäker om att köpa Nexus 5 efter jag läst denna recension:

http://www.swedroid.se/recensioner/t...oogle-nexus-5/

Ska jag köpa Nexus 5?
Är det någon som upplever problem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback