Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 02:38
  #1
Medlem
addde-s avatar
Hej!

Idag kl 13:00 ska jag besöka min husläkare då jag har stor ångest och depression.
Jag är ute efter att få det bästa Medicinen som gör att jag kan komma på fötterna igen, har blivit helt knäckt pga att privat skäll. Har hört att Xanor är det bästa. Och har samtidigt hört att man INTE jag säga att man är deprimerad för då får man en remis till psyket. Så någon som har en aning om vad man ska säga eller ska man bara gå efter hjärtat?

MvH
Citera
2014-04-17, 02:51
  #2
Medlem
Xanor är bland dom bästa medicinerna för dämpa tillfällig ångest, men det är en riktigt dålig medicin att använda sig av. Varför vill du testa den "bästa" det första du gör?
Det finns ju bra mycket mildare alternativ som funkar skitbra för många.
Varför gå på så hårt för? Man testar väl en mildare först och försöker byta upp sig om den första inte fungerar?
Du ska inte börja knarka istället då? Xanor är ju knark, mycket tungt knark.

Sobril (oxazepam) är bättre för din del tror jag, eller något SSRI-preparat. Men jag rekommenderar det inte.

Försök hålla behandligen kort. Du vill inte bli något pillerknaprande miffo, tro mig.
__________________
Senast redigerad av Endofin 2014-04-17 kl. 02:55.
Citera
2014-04-17, 03:13
  #3
Medlem
Läs SBUs rapport, det räcker med sammanfattningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback