Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-24, 00:04
  #13
Medlem
keuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Jag är 18 år och har vägt 63-65 kg i 2 år nu. Jag gymmar men jag vill vara lite kraftigare. 75 kilo hade varit perfekt. Men av någon anledning så går jag aldrig upp i vikt? Är det för att jag har dålig kostschema (har ingen ens). Jag äter jävligt oregelbundet faktiskt. Kan variera från att jag inte äter alls någon dag tills att jag äter 2 gånger per dag vilket inkluderar skit som mackor och sen en vanlig middag.

Någon som har tips på hur går upp tio kilon så jag kan väga 75?

Du skriver att du skippar att äta vissa dagar och frågar sen hur du ska kunna gå upp i vikt ?
Du har en del av svaret där.
Börja med att rådfråga en PT eller någon annan som kan om kost, be denne lägga upp ett schema som du i sin tur följer noga.

Saken är den att du är född med en genetik som tillåter dig att knalla omkring med svaga hungerkänslor samt förmodligen mättnadskänslor som kommer tidigt. Därför känns det som att du "äter sinnessjuka mängder mat" när du egentligen äter en normal portion för många.

Folk med denna genuppsättningen brukar även komma med påståenden som tex " jag äter vad jag vill och går ändå aldrig upp i vikt" och min favorit "jag har hög ämnesomsättning/metabolism".
Detta eftersom att dom tror ju att dom äter mycket då dom känner sig mätta.

Kanske blev flummigt men jag tror att budskapet nådde fram.

Kämpa på
Citera
2014-05-02, 13:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Jag förstår att jag måste äta mer. Frågan är vad jag bör äta och hur mycket per dag?

Ett tips är att ha en burk jordnötssmör som du käkar ur med en stor sked efter måltider och innan du ska sova gott o bra tycker jag
Citera
2014-05-02, 20:26
  #15
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ät mer bara. Hur svårt ska det vara? Förstår inte folk som skriver att de måste tvinga sig själva att trycka "sjuka mängder mat" för att gå upp i vikt. Ät bara 3 "vanliga" mål mat om dagen + 2 energitäta mellanmål/snacks. Mellanmålen ska vara saker med mycket socker/snabba kolhydrater. Mycket kcal och i princip ingen mättnad alls.

Varför ska mellanmålen bestå av snabba kolhydrater och socker?
Citera
2014-05-02, 20:30
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Varför ska mellanmålen bestå av snabba kolhydrater och socker?
Läs det sista han skrev så hoppas jag att du förstår.
Citera
2014-05-03, 01:01
  #17
Medlem
Rychilols avatar
Ät en jävla massa nötter. Gott som fan och extremt energirika, bra fetter, en del protein och carbs i dem också!
Citera
2014-05-03, 19:25
  #18
Medlem
Smithwickss avatar
Hade också "svårt" att få i mig mat förr. Det du behöver göra är såklart att trycka i dig mat så att du får en större magsäck och vänja dig vid att äta mer. Vilket inte alltid är så lätt i början. Det enklaste sättet är att dricka maten i början. Ett bra och mycket gott exempel är att varje morgon så mixar du 2 dl havregryn, 2 dl mjölk, 2 dl vatten och 2 dl protein pulver (whey, gainer kan bli Overkill). Drick upp det fort innan du börjar känna mättnad. I början kommer du bli så mätt att du nästan spyr men efter några dagar är du van. Du kommer uppleva en större hunger och då är du på rätt spår.

Detta funkade för mig minns jag. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback