Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-17, 01:49
  #1
Medlem
Miljöpartiet har den senaste veckan funnit sig själva i ett par ganska märkliga artikelkluster. Deras utspel om anonymitet fick stort utrymme, inte minst på internet. Trots att man från partiets håll ville få oss att tro annorlunda, så är det många som ändå upplevde deras förslag som märkligt.

Nu senast kunde vi läsa om att Jan Lindholm beställt en utredning på chemtrails, alltså rena Alex Jones-fasoner och inget svensk politik (i min mening) borde ödsla tid och/eller pengar på.

Vad är det vi ser? Blockpolitiken har rimligen satt press på nischade partier att finna en plats i ett nygammalt politiskt landskap. Miljöpartiet borde dock ha en ganska fin plats där man har en stark och trogen väljarbas, och driver frågor som på många sätt kan tilltala de flesta. De kan förmodligen inte drömma om att leda landet, men är nog väl medvetna om det och borde ha funnit lugn i sin trygga plats i riksdagen.

Jag hade förstått om ett parti som Centern hade krisat. De lever på att vara ett namn, men tycks ha haft svårt att mejsla ut en säker plats. Nog tokade de upp det med Annie Lööf, men utöver det kan jag inte minnas några stora desperata utspel.

Är det rimligt att vi satsar pengar på chemtrailforskning, och vad är det som händer i Miljöpartiet? Råkar det bara röra sig om ett par tokiga medlemmar vars tokiga idéer blivit uppmärksammade, eller är det ett parti som vill vinna ny mark på den politiska arenan och slänger ut lite krokar för att se vilka som nappar?
Citera
2014-04-17, 03:00
  #2
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Miljöpartiet har den senaste veckan funnit sig själva i ett par ganska märkliga artikelkluster. Deras utspel om anonymitet fick stort utrymme, inte minst på internet. Trots att man från partiets håll ville få oss att tro annorlunda, så är det många som ändå upplevde deras förslag som märkligt.

Nu senast kunde vi läsa om att Jan Lindholm beställt en utredning på chemtrails, alltså rena Alex Jones-fasoner och inget svensk politik (i min mening) borde ödsla tid och/eller pengar på.

Vad är det vi ser? Blockpolitiken har rimligen satt press på nischade partier att finna en plats i ett nygammalt politiskt landskap. Miljöpartiet borde dock ha en ganska fin plats där man har en stark och trogen väljarbas, och driver frågor som på många sätt kan tilltala de flesta. De kan förmodligen inte drömma om att leda landet, men är nog väl medvetna om det och borde ha funnit lugn i sin trygga plats i riksdagen.

Jag hade förstått om ett parti som Centern hade krisat. De lever på att vara ett namn, men tycks ha haft svårt att mejsla ut en säker plats. Nog tokade de upp det med Annie Lööf, men utöver det kan jag inte minnas några stora desperata utspel.

Är det rimligt att vi satsar pengar på chemtrailforskning, och vad är det som händer i Miljöpartiet? Råkar det bara röra sig om ett par tokiga medlemmar vars tokiga idéer blivit uppmärksammade, eller är det ett parti som vill vinna ny mark på den politiska arenan och slänger ut lite krokar för att se vilka som nappar?

Inte förvånande alls, Miljöpartiet är ett fullständigt verklighetsfrämmande parti. Det är bara tokar och folk som inte är det minsta intresserade av politik som röstar på partiet, den senare gruppen gör det enbart på grund av "Miljö" i namnet som ju måste vara något bra.

Hade de inte varit journalistkårens favoritparti och fått utstå kritisk granskning hade de varit helt borta från den politiska arenan idag.
Citera
2014-04-17, 03:00
  #3
Medlem
Både C med sin vision om 40 miljoner invandrare och månggifte, och nu MP med det här (som faktiskt är renodlade foliehattsfasoner) skvallrar väl egentligen om den dekis som råder inom svensk politik. C åker nog ut, och MP lever på att alla lattebögar och unga tjejer i Fjollträsk sympariröstar på partier p. g. a. dess namn, men visst fan är det för jävligt att vår skatt ska gå till sån här skit.

Hur långt kan en befolkning hunsas innan den börjar streta emot?
Citera
2014-04-17, 09:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Inte förvånande alls, Miljöpartiet är ett fullständigt verklighetsfrämmande parti. Det är bara tokar och folk som inte är det minsta intresserade av politik som röstar på partiet, den senare gruppen gör det enbart på grund av "Miljö" i namnet som ju måste vara något bra.

Hade de inte varit journalistkårens favoritparti och fått utstå kritisk granskning hade de varit helt borta från den politiska arenan idag.
Ja, så kan det säkert vara. Även snabbanalys av partiet är att miljöfrågan är det som lockar folk ute i landet, men det blir ju som sagt tokigt när man från partiets sida ska fräscha upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Både C med sin vision om 40 miljoner invandrare och månggifte, och nu MP med det här (som faktiskt är renodlade foliehattsfasoner) skvallrar väl egentligen om den dekis som råder inom svensk politik. C åker nog ut, och MP lever på att alla lattebögar och unga tjejer i Fjollträsk sympariröstar på partier p. g. a. dess namn, men visst fan är det för jävligt att vår skatt ska gå till sån här skit.

Hur långt kan en befolkning hunsas innan den börjar streta emot?
Oavsett vilka som röstar på dem så borde ju MP ha en förhållandevis trygg position bara genom att prata om miljö. Slänger man in lite kollektivtrafik där så borde saken vara biff utan att chemtrails ska behöva svärta ner rullorna.

Att C åker ut känns väldigt troligt, men det är heller ingen förlust. De har inga egna hjärtefrågor som väljarna bryr sig om, och därför åker man ut. De har haft partiledare som var omtyckta och gjort sig bra i samarbeten, men Lööf har inget av det. Jag förstår hur de spillde över förra valet, men nu är nog saken biff.
Citera
2014-04-17, 18:34
  #5
Medlem
Room531s avatar
Är det särskilt tokiga idéer då, att vilja undersöka vad f*n det är som flygplanen lägger ut för något? Jag har då ingen aning om vad det är för spår flygplanen lämnar, har du? Tvivlar starkt på att det är något önskvärt.

För ett par veckor sedan under en i övrigt nästan helt blåklar förmiddag kunde jag räkna till 24+ streck, som under några timmar mer och mer tunnades ut för att bli till en disig tunn "moln"hinna över nästan hela himlen. Ja, jag satt och observerade det, och har gjort ett par gånger till sen dess, efter att en polare påpekade det.

Inte alls skumt. Nej nej. Säkert helt reko, ickekorrupt beteende från vilka det än är som är inblandade.

Är det det vi lär barnen nu, att molnen kommer från flygplanen...? De kan ju t.o.m. själva iakta processen när de är ute och leker.

I princip varje dag om det är klart ute kan man se strecken, ibland ett par stycken, ibland många, vissa ligger kvar i timmar, tunnas ut.. Nej inte fan ser det bra ut.
__________________
Senast redigerad av Room531 2014-04-17 kl. 18:40.
Citera
2014-04-17, 20:41
  #6
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Miljöpartiet har den senaste veckan funnit sig själva i ett par ganska märkliga artikelkluster. Deras utspel om anonymitet fick stort utrymme, inte minst på internet. Trots att man från partiets håll ville få oss att tro annorlunda, så är det många som ändå upplevde deras förslag som märkligt.

Nu senast kunde vi läsa om att Jan Lindholm beställt en utredning på chemtrails, alltså rena Alex Jones-fasoner och inget svensk politik (i min mening) borde ödsla tid och/eller pengar på.

Vad är det vi ser? Blockpolitiken har rimligen satt press på nischade partier att finna en plats i ett nygammalt politiskt landskap. Miljöpartiet borde dock ha en ganska fin plats där man har en stark och trogen väljarbas, och driver frågor som på många sätt kan tilltala de flesta. De kan förmodligen inte drömma om att leda landet, men är nog väl medvetna om det och borde ha funnit lugn i sin trygga plats i riksdagen.

Jag hade förstått om ett parti som Centern hade krisat. De lever på att vara ett namn, men tycks ha haft svårt att mejsla ut en säker plats. Nog tokade de upp det med Annie Lööf, men utöver det kan jag inte minnas några stora desperata utspel.

Är det rimligt att vi satsar pengar på chemtrailforskning, och vad är det som händer i Miljöpartiet? Råkar det bara röra sig om ett par tokiga medlemmar vars tokiga idéer blivit uppmärksammade, eller är det ett parti som vill vinna ny mark på den politiska arenan och slänger ut lite krokar för att se vilka som nappar?

Fan vilka jävla nötter det där partiet har. Trodde att Pernilla Hagberg var en ensamdåre, men icke.

CIA sprutar gifter över Sverige
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15478012.ab
Citera
2014-04-17, 20:48
  #7
Medlem
Det är väl trevligt att MP profilerar sig i frågor de är ensamma om att driva?

Kan ingen maila MP och tipsa om s.k. 'reptilians' så vi snart får lagförslag om att alla dessa skall få PUT automatiskt.
Citera
2014-04-17, 21:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är väl trevligt att MP profilerar sig i frågor de är ensamma om att driva?

Kan ingen maila MP och tipsa om s.k. 'reptilians' så vi snart får lagförslag om att alla dessa skall få PUT automatiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=xz_gy7-bOoo
Citera
2014-04-17, 21:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Oavsett vilka som röstar på dem så borde ju MP ha en förhållandevis trygg position bara genom att prata om miljö. Slänger man in lite kollektivtrafik där så borde saken vara biff utan att chemtrails ska behöva svärta ner rullorna.

Att C åker ut känns väldigt troligt, men det är heller ingen förlust. De har inga egna hjärtefrågor som väljarna bryr sig om, och därför åker man ut. De har haft partiledare som var omtyckta och gjort sig bra i samarbeten, men Lööf har inget av det. Jag förstår hur de spillde över förra valet, men nu är nog saken biff.

Du har helt rätt i det du säger, men det vi normalbegåvade människor lätt glömmer bort är att de flesta politiker är sluga och ganska osmarta människor - de suger gärna kuk för att hamna i riksdagen, men väl där skvallrar många av deras handlingar om att de inte alls förstår svenska folket. Det tydligaste exemplet på detta är Annie Lööfs uttalande om just månggifte och 40 miljoner invandrare. Hur C(P)-partiet kan låta henne hållas är fan ta mig världens åttonde underverk. Hon har lyckats vända hela bondesverige från partiet, och de ändå som numera drar sig åt det hållet är idealistiska vänstermuppar och annat avskräde som "tycker rätt". Den här trenden är dock inte C-unik, utan samma sak går att se hos SD som går längre och längre ifrån invandringsrestriktioner, och hos M som trots skattesänkningar har höjt levnadskostnaderna för herr och fru Svensson.

Det var länge sedan politikerna utgjorde samhällets reella toppskikt, vilket säkert är en förklaring till varför landet är på väg käpprätt åt Helvete.
Citera
2014-04-17, 23:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
de suger gärna kuk för att hamna i riksdagen, men väl där skvallrar många av deras handlingar om att de inte alls förstår svenska folket. Det tydligaste exemplet på detta är Annie Lööfs uttalande om just månggifte och 40 miljoner invandrare.
Jag kan tvärtom se ett problem i att politikerna är svenska folket i alldeles för hög utsträckning. När det ska till att tillsättas riksdagsmän så hämtas det folk från någon liten håla någonstans, en herre eller fru som blivit kompisröstad av minigolfföreningen och nu ska spela viktig med några motioner.
Naturligtvis raljerar jag, och jag är fullt medveten om att många politiker lämnar mycket att önska på utbildningssidan, men jag tycker mig ändå se en kärna där. Skrapar man lite på ytan så ser man vilka dumsnutar det är som sitter och bestämmer saker. Det är väl på sitt sätt vad demokrati handlar om, men det gör det inte mindre skrämmande.

C är en historia för sig just för att de släppte fram en sån stolle hela vägen till partiledarplats, och det kommer förmodligen stå dem dyrt nästa val.

Jag gjorde en snabb googling och såg att miljöpartister pratat chemtrails förr, och att den herre som nu är aktuell med det tydligen kritiserats för att ha baserat sig på pseudovetenskap i sina motioner. Enligt wikipediaska han ha lagt fram förslag om både elallergi och antroposofisk medicin. Det måste skada partiet att ha såna här dårar i sin topp. Större partier skulle gjort processen kort redan.
Citera
2014-04-18, 09:01
  #11
Medlem
Uppenbarligen har miljöpartister sett spåren efter flygplan när de betraktat himlen.
Vad som mer är höljt i dunkel är varför det inte är skatt på jetbränsle? För kolvmotorer är det skatt, tex propellerplan, men de lämnar inte spår över vår himlaglob, så det är inte dessa luftskepp miljöpartister som vurmar för skatteväxlingar sett.

Men som sagt, de är helt klart något på spåren. Vi får se hur länge det tar innan polletten trillar ner.
Citera
2014-04-18, 09:22
  #12
Medlem
HobartMuddys avatar
Propellerplan kan absolut lämna kondensspår. Är det kallt och fuktigt så blir det spår av propellrarna.
http://www.dhc4and5.org/buffalo457w.jpg

Tillägg:
Läste just att propellerplan kan lämna spår från avgaserna också, som jetplan, men jag hittar ingen bra bild. I vilket fall består spåren av vattenånga som kondenseras när den kyls ned.

Man kan se effekten ganska tydligt när man tittar på ett jaktplan som manövrerar:
http://www.youtube.com/watch?v=_fNaCuZHSA8
Studera vingarna. När en yta utsätts för ett tryckfall uppstår ett moln av vattenånga.
__________________
Senast redigerad av HobartMuddy 2014-04-18 kl. 09:39.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback