Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 01:03
  #1
Medlem
Är det lika vanligt att besöka sin doktor här i Sverige som det verkar vara i USA? Om man gör det, hur ofta besöker vi svenskar doktorn? Är det en gång per år, och är det för det mesta rutin koll för att kolla allt är bra? Själv är jag 21, och har inte tänker inte på det som många andra i min ålder också inte gör det
Citera
2014-04-17, 01:07
  #2
Medlem
zobs avatar
En gång. Spricka i foten. tänkte efter en vecka att man kanske skulle ta och kolla upp varför det gör ont då jag stödjer mig på det
Citera
2014-04-17, 01:07
  #3
Medlem
Extras avatar
Rutinbesök hos läkaren är väl inget som praktiseras i någon större uträckning i Sverige (vart gör det?), finns väl ingen större poäng i att gå dit om man inte har något besvär?
Citera
2014-04-17, 02:10
  #4
Medlem
sjeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Rutinbesök hos läkaren är väl inget som praktiseras i någon större uträckning i Sverige (vart gör det?), finns väl ingen större poäng i att gå dit om man inte har något besvär?

I vissa andra lander ar det vanligare, framst eftersom svensk sjukvard ar skattefinansierad.

Jag far arlig undersokning via foretaget varje ar men skulle formodligen inte gora det annars.
Citera
2014-04-17, 02:14
  #5
Medlem
OleYellers avatar
Jag besöker läkare varje gång jag är ungefär ett dygn ifrån säker död. Har blivit akuten några gånger. Har aldrig fallit mig in att uppsöka läkare när jag känner mig frisk, fast med facit i hand så borde man nog ta en årlig koll.
Citera
2014-04-17, 02:31
  #6
Medlem
Punklivs avatar
Väldigt sällan. Jag har länge haft en enorm läkarskräck som gör att jag bara går dit när det är riktigt illa och/eller min hypokondri är för jobbig och jag är säker på att jag ska dö.

Läkarskräcken har dock börjat bli bättre så jag är väl stammis om ett halvår...
Citera
2014-04-17, 04:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag besöker läkare varje gång jag är ungefär ett dygn ifrån säker död. Har blivit akuten några gånger. Har aldrig fallit mig in att uppsöka läkare när jag känner mig frisk, fast med facit i hand så borde man nog ta en årlig koll.
Väldigt liten nytta med det. Däremot bör vissa tester göras med jämna mellanrum.
Problemet är bara att i Sverige så ska man TRÄFFA en läkare, finns ingen nytta med det när han sen inte vill göra tester.
Citera
2014-04-17, 08:38
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjeep
Jag far arlig undersokning via foretaget varje ar men skulle formodligen inte gora det annars.

Även jag, men dock 2 ggr om året. Företaget har denna policy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback