Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-16, 21:14
  #1
Medlem
leibovitzs avatar
Tjena!

Kort och gott. Ligger i deff och kör leangains. I mitt faste-fönster får jag fortfarande äta/dricka saker utan kalorier typ cola zero, kaffe, det ska tydligen finnas vissa pastiller som funkar också.

Idag startade jag på kreatin så nu går kaffe bort också.

Kaffet är vanligtvis min vän, min livskamrat, och min snuttefilt när diet-hjärnan inte funkar som den ska.

Har ni några hemliga 0-kcal grejjer ni brukar gå och tugga,suga,dricka på så vill jag höra!!
Citera
2014-04-16, 21:17
  #2
Medlem
PatrickB8mans avatar
Vatten
Citera
2014-04-16, 21:20
  #3
Medlem
Damm är kalorisnålt:
https://www.youtube.com/watch?v=Nv7qh_XL_yM

Sen har du även "halva kaloridieten":
https://www.youtube.com/watch?v=v-EoVp87J7c
Citera
2014-04-16, 21:20
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Vatten

Dricker man 1 liter iskallt(0ºc) vatten så krävs det 37 kalorier
för kroppen att värma vattnet till 37ºc, win/win.
Citera
2014-04-16, 21:25
  #5
Medlem
leibovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Dricker man 1 liter iskallt(0ºc) vatten så krävs det 37 kalorier
för kroppen att värma vattnet till 37ºc, win/win.

Det där var ju faktiskt intressant haha. Men får ju inte äta 37kcal bara för att jag dricker en liter vatten.

Kommer garanterat få brain-freeze och ilningar i tänderna. Och sen kommer tankarna att vandra tillbaka till varmt kaffe
Citera
2014-04-16, 21:28
  #6
Medlem
leibovitzs avatar
Kom på att jag ska köpa "is-glass-formar" och göra cola zero och fun light isglass. Det är en idé! Måste ju finnas mer man kan göra där.

BCAA på morgonen ska väll vara OK också enligt Berkhan och inte räknas som att jag bryter fastan.
Citera
2014-04-16, 21:57
  #7
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leibovitz
Det där var ju faktiskt intressant haha. Men får ju inte äta 37kcal bara för att jag dricker en liter vatten.

Kommer garanterat få brain-freeze och ilningar i tänderna. Och sen kommer tankarna att vandra tillbaka till varmt kaffe

Te? Beroende på om du tycker att det är gott att dricka utan något sött i. Men lite stevia istället för socker/honung borde ju funka annars. Såg rätt nyligen att det fanns stevia i sån där liten plastask som liknar suketter i butiken.

Isglass av cola zero och fun light var fö ett bra tips, har inte haft tanken på det ens.
Citera
2014-04-16, 22:29
  #8
Medlem
leibovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Te? Beroende på om du tycker att det är gott att dricka utan något sött i. Men lite stevia istället för socker/honung borde ju funka annars. Såg rätt nyligen att det fanns stevia i sån där liten plastask som liknar suketter i butiken.

Isglass av cola zero och fun light var fö ett bra tips, har inte haft tanken på det ens.

Te hade jag kunnat prova. Aldrig druckit speciellt mycket så vilka sorter är godast egentligen? Stevia borde funka, ska se på det också

Sitter också och ser efter ris-kakor. Finns det några helt utan kcal eller åtminstone minimalt eller är det bara en dröm!?
Citera
2014-04-16, 22:35
  #9
Medlem
leibovitzs avatar
Gurka kom jag på!

I morgon blir det buffé.

En halv gurka och en rykande kopp te. Till efterrätt blir det isglass.
Citera
2014-04-16, 22:46
  #10
Medlem
Varför skulle kaffe gå bort? Du krånglar till det. Antar du gått på en myt. Att äta sunt, må bra och lyckas med formen handlar är svårt som det är utan myter. Det är inte så komplicerat. Läs från bra källor istället.
Citera
2014-04-16, 23:17
  #11
Medlem
Passionsfrukt är nog så nära noll du kommer med riktiga livsmedel. Genomsnittlig passionsfrukt = 9 kcal.
Men kör du PF så bryter det likförbannat fastan.
Och kaffe på PF eller annan fasta anses ofta inte bara vara tillåtet, utan nästan en nödvändighet (energi, uppvärmande, ökar förbränningen, om än ytterst marginellt)
Vissa tillåter även grönsaksbuljong, också där mer eller mindre noll kalorier i ett par deciliter.
Citera
2014-04-17, 00:20
  #12
Avstängd
Krystalls avatar
Ät fiberrika grönsaker, shiratakinudlar och en liten mängd kyckling, så är du så nära du kan komma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback