Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 20:37
  #1
Medlem
lifeones avatar
Hej! Jag har ett arbete med väldigt oregelbundna arbetstider. Sover oftast bara 5-6 timmar och ibland mindre. Jag förstår att detta är orsaken till att jag är svart under ögonen samt att mina ögon jämt och ständigt känns "trötta". Psykiskt är jag "pigg" men ögonen känns trötta.

Jag letar efter någon bra huskur för att lösa detta problem med påsar under ögonen. Nån kräm eller dylikt, så att jag slipper framstå som trött. Om ni har några bra tips för att "återhämta sig" efter en veckas dålig sömn så är det också varmt välkommet. Att sova ut verkar inte göra susen för mig så att säga.

Behöver inget moral-snack om att man inte får jobba så osv.

Tack!
Citera
2014-04-16, 20:47
  #2
Medlem
Olegskis avatar
Kan du ta en närbild på ögat?
Citera
2014-04-16, 20:54
  #3
Medlem
Vingummis avatar
Två grejer som brukar fungera fin-fint för mig är:

En ismask som du lägger in i frysen och sedan sätter på en stund på morgonen. Förslagsvis när du gör dina sit-ups, i Patrick Bateman anda.

Ögon roll-on, en slags kräm/salva som du stryker på varje morgon när du duschat på ett enkelt vis som ger resultat väldigt fort. Jag använder denna: http://www.kicks.se/loreal-men-exper...roll-on-p10950
Citera
2014-04-17, 00:26
  #4
Medlem
Ja, det finns produkter mot det. Sån där ögon roll on är mycket praktiskt. Finns med metall kula som kyler ner huden under ögat. Jätte skönt.
Drick mycket vatten!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback