Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-07, 16:18
  #121
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Kanske, men då tycker jag Lewi Strauss teorier rörande motsatsförhållanden ger en mer logisk förklaring än Jungs kollektivt omedvetna dock.

Dock så ser Jung religiositet som normen, och anser att man kan spåra tillbaka nästan alla psykiska störningar till brist på religion, där går jag tvärt emot.


Jungs kollektiva undermedvetna kräver mer tid för att förstå, sen skulle jag nog inte säga brist på religion utan snarare brist på andlighet som en av Jungs käpphästar och Jung riktade kritik mot kristendomen som han betraktade som invasiv.
Citera
2014-10-05, 16:17
  #122
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Även negrerna försvinner via hybridiseringen, så hur skulle vi kunna bli negrer? Det är inte bara den europeiska rasen som försvinner, utan även alla andra raser. Och det handlar inte bara om att afrikaner och européer blandas ihop, men även asiater och alla andra raser. Du vet, som Keanu Reeves i Matrix till exempel. Han är en blandning av många raser: http://en.wikipedia.org/wiki/Multiracial#Canada
Vad du inte verkar förstå är att du mycket väl kan se en mulatt som du tror är neger för du behöver inte se någon skillnad på denne och en neger. Du ser däremot väldigt tydlig skillnad på en vit och en halvvit som är till hälften neger.
Citera
2014-10-16, 21:20
  #123
Medlem
Jag tycker nästan alltid att blandraser saknar karaktär. De är någon sorts halvmänniskor, något som inte riktigt passar in i världens stora skeenden, eftersom det är en produkt som endast finns i nutiden, och nästan per definition endast finns till för att själv blandas ut i kommande generationer. Till och med en vildnigger från mörkaste djungeln besitter en renhet som måhända inte kan kallas för "skön", men åtminstone utstrålar en tillhörighet, en livskraftig plats i tillvaron. Blandraser deprimerar mig.
Citera
2014-10-17, 12:09
  #124
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Jag tycker nästan alltid att blandraser saknar karaktär. De är någon sorts halvmänniskor, något som inte riktigt passar in i världens stora skeenden, eftersom det är en produkt som endast finns i nutiden, och nästan per definition endast finns till för att själv blandas ut i kommande generationer. Till och med en vildnigger från mörkaste djungeln besitter en renhet som måhända inte kan kallas för "skön", men åtminstone utstrålar en tillhörighet, en livskraftig plats i tillvaron. Blandraser deprimerar mig.

Hybrider uppvisar ofta sämre fitness, de är mer drabbade av sjukdomar (en undersökning från University of North Carolina på nästan 100 000 hybrider visade att dessa mer ofta än renrasiga är drabbade av psykisk ohälsa, missbruk och smärtor) och drar mindre nytta av modern sjukvård just för att de är rasblandade (de kan ex.v ha problem att hitta benmärgsdonatorer med samma HLA-antigen eftersom deras egna genuppsättning inte motsvarar en ras utan flera). I ett mångkulturellt samhälle måste den disruptiva selektionen råda, Cavalli-Sforza's genetic distance-modell visar ex.v att den genetiska skillnaden mellan en britt och en dansk är 1.0 - en britt och en japan 59 och en britt och en subsaharisk afrikan 109:

"For a person of English ethnicity, choosing an English spouse over a Dane gains less than one percent fitness. But choosing an English spouse over a Bantu, one yields a fitness gain of 92 percent.... The same applies in reverse order, so that a Bantu who chooses another Bantu instead of someone of English ethnicity has 92% more of his or her genes in offspring as a result. It is almost the equivalent to having twice the number of children with an English spouse. Thus assortative mating by ethnicity can have large fitness benefits, the largest derived from choosing mates within geographic races." Frank Salter, Max Planck Institute

Vi missgynnas genetiskt av att välja individer ur avlägsna människopopulationer och vi blir närmare besläktade med barn till en partner ur samma ras eftersom vi delar fler gener från början.
Citera
2014-10-17, 18:31
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Hybrider uppvisar ofta sämre fitness, de är mer drabbade av sjukdomar (en undersökning från University of North Carolina på nästan 100 000 hybrider visade att dessa mer ofta än renrasiga är drabbade av psykisk ohälsa, missbruk och smärtor) och drar mindre nytta av modern sjukvård just för att de är rasblandade (de kan ex.v ha problem att hitta benmärgsdonatorer med samma HLA-antigen eftersom deras egna genuppsättning inte motsvarar en ras utan flera). I ett mångkulturellt samhälle måste den disruptiva selektionen råda, Cavalli-Sforza's genetic distance-modell visar ex.v att den genetiska skillnaden mellan en britt och en dansk är 1.0 - en britt och en japan 59 och en britt och en subsaharisk afrikan 109:

"For a person of English ethnicity, choosing an English spouse over a Dane gains less than one percent fitness. But choosing an English spouse over a Bantu, one yields a fitness gain of 92 percent.... The same applies in reverse order, so that a Bantu who chooses another Bantu instead of someone of English ethnicity has 92% more of his or her genes in offspring as a result. It is almost the equivalent to having twice the number of children with an English spouse. Thus assortative mating by ethnicity can have large fitness benefits, the largest derived from choosing mates within geographic races." Frank Salter, Max Planck Institute

Vi missgynnas genetiskt av att välja individer ur avlägsna människopopulationer och vi blir närmare besläktade med barn till en partner ur samma ras eftersom vi delar fler gener från början.

Sant. En isländsk studie för några år sedan visade att tredjekusiner är det mest gynnsamma genetiska avståndet för fortplantning.

http://www.sciencedaily.com/releases...0207140855.htm
Citera
2014-10-21, 00:27
  #126
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Intressant att den sjuka rasliga fixeringen finns både bland nazister och multikultister. Vämjeligt både att hylla och beklaga denna utveckling. Rasfixering är sjukt.
Citera
2014-10-21, 18:55
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Nej min etnicitet är totalt oviktig för mig iaf. JAg sätter mig själv först, men det har inget med att göra med min etnicitet, hade satt mig själv först vilken hudfärg jag än var. Sen är ju nationalismen inte helt borta, den är på väg att försvinna, men vi är som sagt i en övergångsperiod mellan nationalistiskt samhälle och mångkulturellt. Vi är inte fullt över i en mångkultur än, absolut inte globalt.

Detta är något du stödjer alltså, folkmord?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

Citat:
...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,

a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Säg gärna var alla punkter säger att endast våld är giltigt, istället för utblandning, familjehat/HBTQ-feminism m.m? Jag tror vi alla blir väldigt nyfikna på vilka fler antivita bortförklaringar och ursäkter det för att folkmörda vita barn!
Citera
2014-10-21, 22:42
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Nej min etnicitet är totalt oviktig för mig iaf. JAg sätter mig själv först, men det har inget med att göra med min etnicitet, hade satt mig själv först vilken hudfärg jag än var. Sen är ju nationalismen inte helt borta, den är på väg att försvinna, men vi är som sagt i en övergångsperiod mellan nationalistiskt samhälle och mångkulturellt. Vi är inte fullt över i en mångkultur än, absolut inte globalt.

Menar du att "mångkultur" är ett självändamål? Kan du inte "sätta dig själv först" i ett etniskt homogent samhälle?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback