Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-04-19, 20:54
  #97
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Herregud, kan man hitta en sämre människa till det jobbet?
Jag skulle hellre låta en utvecklingsstörd person få jobbet än Helin.

Citat:
Motivera gärna.

Blotta tanken på att en företrädare för en institution som åtnjuter de allra lägsta förtroendesiffror bland allmänheten skulle existera som en chefskanditat för 'public service' borde väl få den mest råbarkade vänsterfilosof att dra öronen till sig.

Det behövs egentligen inte motiveras, JH har inte ett publicservicerelaterat andetag i sin kropp.
Citera
2014-04-20, 10:48
  #98
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Jag skulle hellre låta en utvecklingsstörd person få jobbet än Helin.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Motivera gärna.

Finns nog många utvecklingsstörda som besitter sånt som förmågan att lyssna, någon form av objektivitet och politisk neutralitet samt erfarenhet av livet utanför Äppelviken.
Citera
2014-04-20, 11:55
  #99
Medlem
padrons avatar
Helin drar väl in ca 5 MSEK från Aftonbladet varje år och som SVT-chef skulle han kanske få hälften. Så han lär nog inte vara intresserad.
Citera
2014-04-20, 15:10
  #100
Medlem
Varför skulle han vilja halvera lönen och varför skulle SVT vilja ha chefen för något av det absolut sämsta Sverige har i medieväg. Inget förvånar en å andra sidan längre så varför inte.
Citera
2014-04-20, 15:48
  #101
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Helin drar väl in ca 5 MSEK från Aftonbladet varje år och som SVT-chef skulle han kanske få hälften. Så han lär nog inte vara intresserad.

statligt jobb är inte så lukrativt. Eva lät ha 150k i månaden max.

SVT är så mycket mer än nyheter. JH passar sämst på den där listan.
Citera
2014-04-20, 17:42
  #102
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
statligt jobb är inte så lukrativt. Eva lät ha 150k i månaden max.

SVT är så mycket mer än nyheter. JH passar sämst på den där listan.

stolpe ut för mig. hon tjänade 2.1 miljoner för något år sen.

de flesta på listan av kandidater har tjänat 1-5 miljoner mer än det per år. sitter man på ett sånt konto kanske man kan ta ett prestigejobb även fast lönen är "låg"
Citera
2014-04-20, 18:04
  #103
Medlem
Kaospojkens avatar
Sluta läsa tidningar som Aftonbladet samt se på TV helt och hållet så slipper ni ens bry er om sådant här. Befria er själva.
Citera
2014-04-20, 20:04
  #104
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysven
VD:n för SVT tillsätts väl av regeringen om jag inte minns fel? Förundransvärt märkligt hur man törs kalla SVT för opartisk tv!

SVT är inte opartiskt, det vet alla, även de som jobbar där. Man säger så för att hålla en bra fasad. Men däremot funderar jag på varför regeringen skulle tillsätta en uttalat röd en. Det rimliga och naturliga vore väl en ultraliberal stackare?
Citera
2014-04-22, 09:31
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
SVT är inte opartiskt, det vet alla, även de som jobbar där. Man säger så för att hålla en bra fasad. Men däremot funderar jag på varför regeringen skulle tillsätta en uttalat röd en. Det rimliga och naturliga vore väl en ultraliberal stackare?

Nja, har hört ett par människor i min omgivning hylla SVT:s s.k "opartiskhet" och "public service", brukar sörja för deras själar i tystnad. Säger man något om så som det faktiskt är så brukar folk ha en tendens till att bli arga. Detta är troligen för att man precis gjort ett försök i att vända upp- och ned på deras världsbild, och då blir dem oftast rädda. Men du har rätt i det du säger, tyvärr
Citera
2015-01-07, 20:00
  #106
Medlem
[Strange Days]s avatar
Om nu Jan Helin skulle bli tillfrågad om - och är intresserad av uppdraget på SVT - så skulle det troligtvis innebära att Lena Mellin blir chefredaktör och ansvarig utgivare på Aftonbladet... :S

I ljuset av detta ser jag nog hellre att Jan blir kvar på den stolen han sitter på...

Två lallande galenpannor på två av Sveriges mest betydelsefulla mediaposter är fan så mycket värre än en galenpanna på en post.
Citera
2015-01-08, 07:05
  #107
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Herregud, kan man hitta en sämre människa till det jobbet?
Jag skulle hellre låta en utvecklingsstörd person få jobbet än Helin.

Extremt provocerande att ta en vänstermurvel som samtidigt är en rik lyxputte att sätta på det jobbet. Det är inte bara det tredje blocket som blir provocerat utan även många i allianssfären. Utstuderat sätt för sossarna och deras knähundar i V och Mp att öka spänningarna i samhället.

Min gissning är att de nog inser att det är att gå för långt. Har styrelsen modet jag tvivlar.

Anna-Carin Celsing, Civilekonom
Ledamöter:
Kerstin Alnebratt, Fil.dr
Astrid Assefa, Skådespelerska
Lars Burman, Professor
Lars Ilshammar, Fil.dr
Svante Weyler, Förlagschef
Dag Tuvelius, Journalist
Per Norman
__________________
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-01-08 kl. 07:09.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback