Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 19:57
  #1
Medlem
Man, runt 20-års åldern, 105kg, aldrig testat liknande preparat förut.

För att klargöra, innan detta så hade jag ätit en stadig middag på dagen, samt 2 stycken mackor på kvällen så min mage var alltifrån tom. Drack även saft/vatten under hela natten.

Jag testade imovane för första gången inatt. Fick tag på en karta 10 piller a' 5mg styck.

Jag ville bli lite flummig och bara softa på dom, spela lite datorspel och mysa. Lästa även om vissa som fick hallucinationer och tyckte det verkade roligt.

Vid ca 01:00 åt jag 2 st (10mg) men kände inget märkbart.

Klockan 02:00 tog jag ytterligare ett piller (5mg) och satte mig vid datorn igen. Då började jag må bra. Fick liksom en myskänsla i hela kroppen.

Klockan 02.30 så tog jag ett till piller (5mg) som hade syftet att boosta min "måbra" känsla. Detta piller boostade ingenting, utan försämrade snarare effekten (uppfattade jag det som). Psykist märkte jag knappt någon skillnad mot vardagen, men fysiskt så var mitt balanssinne inte på topp.

Nu är klockan 04:00 och jag tar ännu ett piller (5mg) och fortsätter spela dator.

Klockan 05:00 tar jag mitt 6e piller, i hopp om lite mys/hallucinatoner. Men icke.

Runt klockan 06:00 la jag mig i sängen för att se på en serie. Tröttnade på den icke önskvärda effekt jag fick och svalde resten av pillren, 4st (20mg). Minns inte direkt hur jag kände mig då men minns det som jag såg på serien. Somnade efter ca. 30 minuter mitt i serien.

Idag vaknade jag runt klockan 17:00 och hade dåligt balanssinne, och orden kom inte riktigt ut i rätt ordning. Det löste jag med 3 koppar kaffe och en frukostmacka.


Nu till frågan: Jag har en karta kvar. Ska jag testa igen ikväll, och kanske ta 4 st direkt vid klockan 12 istället för att ta små doser med ca 1 timmas mellanrum? Har ingen alkohol så vill bara bli "mysig" på imovanen.

Eller ska jag vänta till morgondagen och göra det istället, ifall imovanen fortfarande är i min kropp och ger en minskande effekt?

Tacksam för svar!
Citera
2014-04-16, 20:05
  #2
Medlem
ta 2-5 bärs till om du vill bli "mysig".
Det som kan hända då iof om du är lättpåverkad är att du gör massa skumma saker och vaknar upp hemma alt fyllecell
Citera
2014-04-16, 20:41
  #3
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
10 st ´a 5mg kommer inte göra annat än att få dig att somna gott i det fall du är helt tom i magen när du tar dom. Visserligen kan du må lite gott på dom om du bestämmer dig för att hålla dig vaken, men samtidigt kan du bli lite övermodig och säga/göra saker du annars inte skulle gjort.

Ingen fara alltså, men utöver detta så kommer du inte få någon "tripp" eller annat du nu eventuellt skulle önska. Allt annat är bara inbillning.
Citera
2014-04-16, 20:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swollenmember
ta 2-5 bärs till om du vill bli "mysig".
Det som kan hända då iof om du är lättpåverkad är att du gör massa skumma saker och vaknar upp hemma alt fyllecell

Är på besök hos en släkting, så ska ej bli för påverkad/vara högljudd. Vissa grejer är jag lättpåverkad av, t.ex cannabis. Alkohol är jag däremot inte lättpåverkad av.

Den enda alkoholen jag har tillgång till är en öl med 5.1%.
Citera
2014-04-16, 20:52
  #5
Medlem
Det är meningslöst att "fylla på" med imovane som du gör, får bara den "myskänsla" en gång på en kväll. Slöseri med piller. Det är meningslöst att överdosera imovane öht eftersom det bara skjuter toleransen och nästa gång du ska ta ett sömnpiller så måste du ta lika många igen. Du är ett fetto och en idiot.
Citera
2014-04-16, 20:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
10 st ´a 5mg kommer inte göra annat än att få dig att somna gott i det fall du är helt tom i magen när du tar dom. Visserligen kan du må lite gott på dom om du bestämmer dig för att hålla dig vaken, men samtidigt kan du bli lite övermodig och säga/göra saker du annars inte skulle gjort.

Ingen fara alltså, men utöver detta så kommer du inte få någon "tripp" eller annat du nu eventuellt skulle önska. Allt annat är bara inbillning.

Min plan var att jag skulle hålla mig vaken på dom. Var ju vaken från första pillret vid klockan 01:00, tills jag tog dom sista vid klockan 06:00. Dom sista 4 tog jag egentligen bara för att somna snabbt, alternativt få se ett avsnitt av en serie lite småtrippad innan jag somnade.


Men som jag fattat det så ska jag vara relativt tom i magen när jag tar dom. Undviker helst alkohol, men finns som sagt 1 öl jag kan ta. Hur många ska jag ta i första vändan? 2st piller gav ju ingen märkbar effekt ensamma.
Citera
2014-04-16, 21:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Det är meningslöst att "fylla på" med imovane som du gör, får bara den "myskänsla" en gång på en kväll. Slöseri med piller. Det är meningslöst att överdosera imovane öht eftersom det bara skjuter toleransen och nästa gång du ska ta ett sömnpiller så måste du ta lika många igen. Du är ett fetto och en idiot.


Skrev i inlägget att jag aldrig tagit liknande preparat förut, så testade endast igår kväll. Jag själv har aldrig använt sömnpiller, och kommer inte börja göra det heller. Fick tag på en karta och tänkte ha lite kul med den bara.

Läs tråden igen och kom med lite vettiga svar på frågorna istället för att vara dryg.
Citera
2014-04-16, 21:07
  #8
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapporterarN
Min plan var att jag skulle hålla mig vaken på dom. Var ju vaken från första pillret vid klockan 01:00, tills jag tog dom sista vid klockan 06:00. Dom sista 4 tog jag egentligen bara för att somna snabbt, alternativt få se ett avsnitt av en serie lite småtrippad innan jag somnade.


Men som jag fattat det så ska jag vara relativt tom i magen när jag tar dom. Undviker helst alkohol, men finns som sagt 1 öl jag kan ta. Hur många ska jag ta i första vändan? 2st piller gav ju ingen märkbar effekt ensamma.

Alltså; sömnpiller är ju inget man tar för att "hålla sig vaken". Man kan som sagt inte heller "trippa" på Imovane. Visst kan man bestämma sig för att inte gå och lägga sig och därmed somna, -och visserligen om man har tur -få en "mysig" känsla, men det är allt.

Alkohol hjälper absolut, men 1 öl gör ingen skillnad.
Ja, Imovane har bättre effekt på tom mage, gärna i samband med ett föregående intag av ren grapefruktjuice.
Om du äter en middag och sedan slänger i dig Imovane, så kan du lika gärna spola ner dom i toaletten, dom får ingen effekt då.

När man tar Imovane, så ska man svälja dom stående och inte sittande eller liggande. Varför vet jag inte, men det påstås så från läkarnas sida "för att medicinen ska hamna rätt" på något vis.

Edit:
Som en Edit vill jag bara säga att jag absolut inte tycker det är okej att använda Imovane på det vis du försöker göra. Det försvårar nämligen möjligheten för oss som verkligen behöver en sömntablett som Imovane -att få den.
Det är människor som dig som gör att läkarna är försiktiga om inte MYCKET försiktiga med att skriva ut Imovane till oss som verkligen behöver det.

Därmed säger jag inte att folk inte får knarka som dom vill, jag har levt ett liv jag med.
__________________
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2014-04-16 kl. 21:11.
Citera
2014-04-16, 21:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Alltså; sömnpiller är ju inget man tar för att "hålla sig vaken". Man kan som sagt inte heller "trippa" på Imovane. Visst kan man bestämma sig för att inte gå och lägga sig och därmed somna, -och visserligen om man har tur -få en "mysig" känsla, men det är allt.

Alkohol hjälper absolut, men 1 öl gör ingen skillnad.
Ja, Imovane har bättre effekt på tom mage, gärna i samband med ett föregående intag av ren grapefruktjuice.
Om du äter en middag och sedan slänger i dig Imovane, så kan du lika gärna spola ner dom i toaletten, dom får ingen effekt då.

När man tar Imovane, så ska man svälja dom stående och inte sittande eller liggande. Varför vet jag inte, men det påstås så från läkarnas sida "för att medicinen ska hamna rätt" på något vis.

Tack för svaret! Väntar med att testa detta igen då tills jag har alkohol och grapefrukt tillgängligt.

Edit som svar på din Edit: Jag fick 2 kartor av en person som får sömnmedel utskrivet. Antagligen hade han fått någon ny medicin och hade lite kvar av den gamla som han ej skulle använda.

Så ditt snack angående "människor som mig" kan du köra upp i röven
__________________
Senast redigerad av RapporterarN 2014-04-16 kl. 21:16.
Citera
2014-04-16, 21:18
  #10
Medlem
Mest flum har jag blivit dagen efter en fylla, alltså med alkohol i kroppen så det boostar garanterat imovane. Vet inte varför man just ska dricka Innan, men det verkar vara samma med grapefruktjuice. Och om du måste ta så många piller så ta de direkt, inte en per timme. Rekommenderar såklart inte att ta så många som sagt, tror inte det är mycket skillnad i effekt faktiskt. Men har du inga planer på att ta sömnpiller i framtiden(svårt att veta det?) och inte är rädd för att inte vakna igen så visst... Grapefrukt-juice boostar också imovane för vissa. Ta det på tom mage.

Edit: Någon lirare han före med nästan exakt samma tips haha
Citera
2014-04-16, 21:33
  #11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapporterarN
Edit som svar på din Edit: Jag fick 2 kartor av en person som får sömnmedel utskrivet. Antagligen hade han fått någon ny medicin och hade lite kvar av den gamla som han ej skulle använda.

Så ditt snack angående "människor som mig" kan du köra upp i röven

Nå nå, jag gav dig adekvata råd. Men samtidig en tankeställare och det är inget jag behöver köra upp i min röv iallafall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback