Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 17:15
  #1
Medlem
sedan jag kom tillbaka från asien för 1 månad sedan har jag börjat få problem med tandköttet

jag känner blodsmak under dagarna och när jag sover. gör lite ont i tandköttet även när jag borstar tänderna.

är det ngn kunnig person här som förstår vad som händer här? är detta asien relaterat eller? har skumma känslor från vissa delar i munnen, inte hela tandköttet så att säga...
Citera
2014-04-16, 17:21
  #2
Medlem
hashish-boys avatar
Svårt att veta om det beror på något du kan ha dragit på dig där eller om du borstar tänderna fel.. Många undviker att borsta lite överlappande på tandköttet när de blir inflammerat vilket gör att bakterierna fortsätter att inflammera tandköttet.
Citera
2014-04-16, 17:53
  #3
Medlem
lithionits avatar
Kan ju vara något så simpelt som en tandköttsinfektion.

Om det blöder när du borstar så är det bara ett tecken på att du skall fortsätta borsta tänderna ännu mera, samma sak med tandtråd det brukar blöda i början med tiden allteftersom tandköttet blir mindre inflammerat så upphör det att blöda.

Men för att göra det hela ännu bättre (utöver grundlig tandborstning och användande av tandtråd) så kan jag rekommendera munskölj med klorhexidin i t.ex. hexident det avdödar bakterier och kraftigt minskar inflammationer i mun och tandköttet.
Citera
2014-04-16, 23:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Svårt att veta om det beror på något du kan ha dragit på dig där eller om du borstar tänderna fel.. Många undviker att borsta lite överlappande på tandköttet när de blir inflammerat vilket gör att bakterierna fortsätter att inflammera tandköttet.
jag har inte ändrat mitt sätt att borsa, så... har aldrig haft detta problem tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Kan ju vara något så simpelt som en tandköttsinfektion.

Om det blöder när du borstar så är det bara ett tecken på att du skall fortsätta borsta tänderna ännu mera, samma sak med tandtråd det brukar blöda i början med tiden allteftersom tandköttet blir mindre inflammerat så upphör det att blöda.

Men för att göra det hela ännu bättre (utöver grundlig tandborstning och användande av tandtråd) så kan jag rekommendera munskölj med klorhexidin i t.ex. hexident det avdödar bakterier och kraftigt minskar inflammationer i mun och tandköttet.
tandköttsinfektion. är det allvarligt? ska läsa nu mer på google. det blöder inte när jag borstar, utan i alldagligt liv.

edit: mkt av det som står här verkar stämma på mig. http://gh.caqe.net/tandkottsinfektion
__________________
Senast redigerad av viseria477 2014-04-16 kl. 23:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback