Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-18, 15:00
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var ser du något gap och skrik om kvinnodiskriminering i de artiklarna?

Jag klickar inte på länkar till marxistmedia.

Faktum kvartstår: om män skapar forum som explicit exkluderar kvinnor så skriks det i falsett.
Citera
2014-04-18, 15:07
  #50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag klickar inte på länkar till marxistmedia.

Faktum kvartstår: om män skapar forum som explicit exkluderar kvinnor så skriks det i falsett.
Du är just motbevisad gällande den "faktan" .. förstod du inte det?
Citera
2014-04-18, 15:09
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är just motbevisad gällande den "faktan" .. förstod du inte det?

Nej, du har inte bevisat ett dugg. Håll dig till ämnet.
Citera
2014-04-18, 16:03
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, du har inte bevisat ett dugg. Håll dig till ämnet.

Stoppa fingrarna i öronen du.

Vet inte heller vad du vill få fram med att "feminism kommer ur avundsjuka".
Om då avundsjukan i sin tur kommer av orättvis behandling, känns väl avundsjukan motiverad?

Nåväl. Trolla lugnt.
Citera
2014-04-18, 16:29
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decent
Om då avundsjukan i sin tur kommer av orättvis behandling, känns väl avundsjukan motiverad?

Det finns ingen orättvis behandling av kvinnor i den utsträckning som feminismen hävdar. Idag är män diskriminerade i Sverige.

Geek Girl Meetup är ju endast ett lite gulligt sätt att säga: "vi vill ju också vara lika duktiga och drivna som männen"...
Citera
2014-04-18, 16:40
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns ingen orättvis behandling av kvinnor i den utsträckning som feminismen hävdar. Idag är män diskriminerade i Sverige.

Geek Girl Meetup är ju endast ett lite gulligt sätt att säga: "vi vill ju också vara lika duktiga och drivna som männen"...

Mja, de får de gärna göra för min del också. Så länge vi män för göra detsamma.
Mest att länkarna som gavs inte gav stöd för din idé att det gnälls om män gör detsamma.

Men nä jag kallar mig inte feminist. Känns som två feminister kan ha två totalt olika åsikter om vad det ändå innebär. En del av dem håller jag säkert med, andra inte. Men det var väl OT om något!
Citera
2014-04-18, 16:42
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decent
Mja, de får de gärna göra för min del också. Så länge vi män för göra detsamma.
Mest att länkarna som gavs inte gav stöd för din idé att det gnälls om män gör detsamma.

Men nä jag kallar mig inte feminist. Känns som två feminister kan ha två totalt olika åsikter om vad det ändå innebär. En del av dem håller jag säkert med, andra inte. Men det var väl OT om något!

Givetvis ska det gå åt bägge håll.

Det viktiga är inte vad feminister säger, utan vad de gör. Där är den mansförtryckande agendan uppenbar.
Citera
2014-04-18, 18:05
  #56
Medlem
Ok nu skiter jag blankt i vem som får gå på deras grej men de bryter mot sina egna stadgar om de inte låter män bli medlemmar, så om ni nu verkligen bryr er om att göra en poäng så kan ni ju ta och kräva medlemskap.

§7 – Medlemmar

Som medlem antas intresserad som godkänner dessa stadgar och aktivt tar ställning för ett medlemskap genom att årligen betala föreningens medlemsavgift. Avgiftens storlek beslutas på årsmötet. En medlem som allvarligt skadar föreningen kan avstängas av styrelsen. Avstängd medlem måste diskuteras på nästa årsmöte. Antingen så upphävs då avstängningen eller så utesluts medlemmen. Styrelsen och årsmöte kan upphäva avstängning och uteslutning.

Se där inga krav på kön, vilket antagligen beror på att de vill få kommunbidrag.
Citera
2014-04-25, 21:06
  #57
Medlem
blowns avatar
Fick svar från DO igår och de hade inget intresse av att utreda om män diskrimineras eller ej.
Citera
2014-04-25, 21:16
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Fick svar från DO igår och de hade inget intresse av att utreda om män diskrimineras eller ej.

Been there, done that. DO är inte för alla medborgare. Det är en feministisk ideologisk instans.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback