Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-16, 15:11
  #1
Medlem
finns det något sätt att få budsen fluffiga igen efter att dom har vakuumförpackats?
Citera
2014-04-16, 15:35
  #2
Medlem
PourchGhoulss avatar
Nej men det ska ändå rökas så vad spelar det för roll om man får fråga?
Citera
2014-04-16, 15:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PourchGhouls
Nej men det ska ändå rökas så vad spelar det för roll om man får fråga?

Svårare att smula ner
Citera
2014-04-16, 15:47
  #4
Medlem
Streetmanns avatar
Jag tycker det spelar stor roll faktiskt men jag är ju lite av en finsmakare också!
Man vill ju kunna inspektera budsen, kristallerna, "kådan/klibbigheten" och rökat överhuvud taget ordentligt vilket inte går när dom är helt platta efter vakuumförpackning.
Enligt mig så tycker jag att det förstör en väldigt stor del av grejen med att röka.

När jag bedömer röka så har jag 6 olika kategorier som jag använder:

* Smak
* Lukt
* Rus
* Kristaller
* Klibbighet
* Kvalitè av buden (så som blad, kurering, frön osv)

Och när det har varit vakuumförpackat så blir detta sååååå jävla mycket svårare att bedöma än om det är vanliga buds.

Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Svårare att smula ner
Du borde köpa en grinder, det går så enormt mycket lättare och snabbare att mecka en på så sätt!



Hoppas ni stoners får en awesome dag!
Peace out!
/ Streetman
Citera
2014-04-16, 16:59
  #5
Medlem
PourchGhoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Svårare att smula ner
Om du inte har en grinder så fungerar en sax hur bra som helst!
Citera
2014-04-16, 18:02
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Om man är säljare, så kan man ju alltid lägga budsen i något hårt, en liten låda, snusdosa eller liknande, innan man kör det genom maskinen.
Citera
2014-04-17, 16:14
  #7
Medlem
PourchGhoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om man är säljare, så kan man ju alltid lägga budsen i något hårt, en liten låda, snusdosa eller liknande, innan man kör det genom maskinen.
Kalla mig dum men jag förstod inte ditt inlägg, vad är syftet med detta?

Mvh
Citera
2014-04-17, 17:19
  #8
Avstängd
an-arkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PourchGhouls
Kalla mig dum men jag förstod inte ditt inlägg, vad är syftet med detta?

Mvh
då trycks inte budsen ihop eftersom en låda/dosa skyddar dom
Citera
2014-04-17, 20:11
  #9
Medlem
PHUCKups avatar
Allt som vakuumförpackas blir ju inte 2mm platt liksom, det kan fortfarande va buds.

OnT: Vill minnas att jag läst det kan hjälpa att lägga dem i en tät glasburk som när man kurerar. Då kanske det kan få tillbaka lite volym och även lukt.
Citera
2014-04-17, 20:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup
Allt som vakuumförpackas blir ju inte 2mm platt liksom, det kan fortfarande va buds.

OnT: Vill minnas att jag läst det kan hjälpa att lägga dem i en tät glasburk som när man kurerar. Då kanske det kan få tillbaka lite volym och även lukt.

Sant, ibland får jag fina buds och ibland buds som ser ut att ha blivit överkörd av en traktor.

Varför blir det så olika? Kan man vakuumpacka hårt och löst eller varför blir det så extremt tillplattat ibland?
Citera
2014-04-17, 21:41
  #11
Medlem
om det är bra förpackat och inte för tight så brukar de fluffa till sig själva till slut.
Citera
2014-04-17, 22:11
  #12
Medlem
PHUCKups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Sant, ibland får jag fina buds och ibland buds som ser ut att ha blivit överkörd av en traktor.

Varför blir det så olika? Kan man vakuumpacka hårt och löst eller varför blir det så extremt tillplattat ibland?

Ja det kan packas "hårt och löst". Det beror på personens packvanor, hur stealth det ska va eller efter förfrågan. Jag har fått 2mm platt gräs från främmande land förr. Visst är det inte lika vackert, men det tar sig igenom tull och slår fortfarande som vanligt gräs. (Sen kan ju gräset bara va dåligt röka med såklart)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback