Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-04-18, 16:34
  #97
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Katter är onda.

Den medeltida kyrkans föreställning om katter som tillhörande djävulen och häxeri, hänger kvar hos de obildade.
Citera
2014-04-18, 19:06
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Okända katter? det är ju min mammas katt eller läste du inte vad jag skrev ? jag är inte okänd, jag är typ som en "bror" för denna katt, men det blir ju endå kattvakt oavsett. Vissa tror kanske att "kattvakt" betyder "okänd". Skrev det dock lite senare i tråden så jag förlåter dig


Du min herre förstår verkligen inte hur katter fungerar. Katter är självständiga djur, väldigt speciella individer. Tror du att katten ser dig som en bror blandar du nog ihop den med en hund...
Citera
2014-04-19, 12:43
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Den medeltida kyrkans föreställning om katter som tillhörande djävulen och häxeri, hänger kvar hos de obildade.


gud va mycket du vet om mig
Citera
2014-04-20, 18:10
  #100
Avstängd
ABESEDEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du min herre förstår verkligen inte hur katter fungerar. Katter är självständiga djur, väldigt speciella individer. Tror du att katten ser dig som en bror blandar du nog ihop den med en hund...


Man måste inte förstå allt om katter. Men vi har innan denna katt endast haft utekatter som varit lugna och snälla.
Jag har bara stött på 3 katter i hela mitt liv som varit elaka. En katt som anföll mig och min bror oprovocerat när vi var ca 4-5 år. Vi gick bara förbi en gård där det satt en katt och den gjorde då utfall mot oss när vi sprang därifrån så satt den fast i mitt ben och jag släpade den efter mig.

En annan katt var en som min pappa hade tagit hand om som hade blivit misshandlad av sin förra ägare så när man råka gå nära den så fräste den.

Och denna katt som min mamma äger nu som blir knäpp när den ser en annan katt.

Jag är van med katter men definitivt inte innekatter om man säger så och detta är den första innekatten som vi har. Eller ja, som min mor har.

Har faktiskt aldrig stött på detta beteende förr hos en katt och de flesta av mina släktingar har också haft katter. Kanske hade du också en elak innekatt som gick med koppel?
Citera
2014-04-20, 19:44
  #101
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
gud va mycket du vet om mig

Det var egentligen inte bara till dig jag vände mig, utan alla icke kunniga som lever kvar i gammalkyrklig desinformation att katter är djävulens anhang och därför onda.
Citera
2014-04-20, 22:04
  #102
Medlem
Zeunerts avatar
Hunden accepterar det mesta med det gör inte katten, äntligen som kom det fram en frände och så klampar människan in och förstör alltihop.

Det finns en logik i det om man tänker sig in i djurets behov.
Citera
2014-04-20, 22:12
  #103
Medlem
Zeunerts avatar
Katten är inte ond utan bara rak.

När jag var barn så matade jag alltid min fasters mycket tillgivna katt ifrån bordet med pålägg, en dag så började jag att reta katten, den fick ingenting.. och när det var dags för kel så satt katten bara där och tittade rakt igenom mig..när jag då sträckte fram handen så rände katten tänderna i handen långsamt...

Det är intelligens det, jag djävlades på flit med med katten och katten gav igen.
Citera
2014-04-27, 14:22
  #104
Medlem
Jag antar att katten fortfarande var ilsken och handlade i djuriska instinkter. Det går över.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback