Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 10:53
  #1
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Städade lite häromdan och hittade en gelkapsel med 5 år gammalt tjack i, 0.3a ungefär. Har legat i en dammig garderob under alla dessa år. Vet inte om jag vågar ta det här, kanske har kontaminerats/blivit toxiskt på nåt vis? Vad tror ni? Luktar betydligt mindre än det gjorde då, men konsistens/utseende är detsamma, torrt och lite stenaktigt/kornigt vitt/beige. Vad tror ni?

Fan, gillar ju knappt tjack längre, mer så jag ogillar det, förutom i kombo med opioider, då är det ju underbart, men man blir ju sugen ändå.
__________________
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2014-04-16 kl. 11:03.
Citera
2014-04-16, 11:23
  #2
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Städade lite häromdan och hittade en gelkapsel med 5 år gammalt tjack i, 0.3a ungefär. Har legat i en dammig garderob under alla dessa år. Vet inte om jag vågar ta det här, kanske har kontaminerats/blivit toxiskt på nåt vis? Vad tror ni? Luktar betydligt mindre än det gjorde då, men konsistens/utseende är detsamma, torrt och lite stenaktigt/kornigt vitt/beige. Vad tror ni?

Fan, gillar ju knappt tjack längre, mer så jag ogillar det, förutom i kombo med opioider, då är det ju underbart, men man blir ju sugen ändå.

Vad väntar du på?

Kanske tappat en del potens men toxiskt har det knappast blivit
Citera
2014-04-16, 13:00
  #3
Medlem
Jag tror inte att det är något bäst före datum på tjack!
Citera
2014-04-16, 16:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unacervezaporfavor
Jag tror inte att det är något bäst före datum på tjack!

Livsmedelsverkets rekommendationer ligger väl på 6 månader?

Finns väl bara ett sätt att ta reda på det, dra en lina.
Citera
2014-04-16, 16:19
  #5
Medlem
Det enda du kan vara säker på är att det inte blivit potentare.

Prova så får du se, det värsta som händer är att det blir ett antiklimax och att din nyfunna skatt visade sig vara värdelös.
Citera
2014-04-16, 17:10
  #6
Medlem
getbusys avatar
Bör inte vara några problem att dra i sig. Men det kan ha tappat lite i styrka tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback