Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 09:52
  #1
Medlem
Hejsan!
Ska precis fara till fjälls över påsken, och blir sugen att sätta ut några angeldon i hopp om en bamsing till röding. Dock så skulle jag vilja ha ett napplarm som indikerar på napp via en blinkande ljusdiod (12v)

Varför? Vi har stugan ca 150 meter från sjön, och det är väldigt mycket snö. Eftersom det skymmer väldigt tidigt på dagen så vore det optimalt om man på något vis kunde bygga ett napplarm som larmar via en starkt blinkande diod. Det vore kanon om strömkällan går att fästa på angeldonet (typ storlek som ett vanligt batteri, och en "blinktid på x antal timmar)

Någon som har något förslag på hur man kan ordna detta på smidigt vis?
Citera
2014-04-16, 11:27
  #2
Medlem
PWMWDs avatar
Det kommer nog bli svårt att kroka fisken om du måste springa 150 meter för att komma till sjön.

Det finns napplarm för karp fiske som du har en reciever där det tutar så in i helvete när du får napp, det är bara att ta med den hem och vänta på signalen.... om det fungerar för ditt fiske och vid den långa sträckan vet jag faktiskt inte men du kan ju kolla upp det
Citera
2014-04-17, 15:35
  #3
Medlem
larmen för karpfiske funkar utmärkt jag har fox och dom tjuter satans högt. att köra med reciver i mitt tycke är riktigt gay men fyller sin funktion om man sprider ut spöna mycket.. Kör lockt up på spöt så lär du sätta kroken..finns billiga för typ 250-350 kr.
Citera
2014-04-19, 23:08
  #4
Medlem
PWMWDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
larmen för karpfiske funkar utmärkt jag har fox och dom tjuter satans högt. att köra med reciver i mitt tycke är riktigt gay men fyller sin funktion om man sprider ut spöna mycket.. Kör lockt up på spöt så lär du sätta kroken..finns billiga för typ 250-350 kr.
Fyller nog sin funktion ifall TS skall sitta inomhus
Citera
2014-04-20, 09:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PWMWD
Fyller nog sin funktion ifall TS skall sitta inomhus

Sant , tror Delkim har räckvidd på 150 m med reciver, dock fjantigt att ha då de blir för mycket elektronik
Citera
2014-04-20, 21:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hejsan!
Ska precis fara till fjälls över påsken, och blir sugen att sätta ut några angeldon i hopp om en bamsing till röding. Dock så skulle jag vilja ha ett napplarm som indikerar på napp via en blinkande ljusdiod (12v)

Varför? Vi har stugan ca 150 meter från sjön, och det är väldigt mycket snö. Eftersom det skymmer väldigt tidigt på dagen så vore det optimalt om man på något vis kunde bygga ett napplarm som larmar via en starkt blinkande diod. Det vore kanon om strömkällan går att fästa på angeldonet (typ storlek som ett vanligt batteri, och en "blinktid på x antal timmar)

Någon som har något förslag på hur man kan ordna detta på smidigt vis?

Det här något för dig ett angeldon som gör automatiskt mothugg.
http://sportfiskeforum.se/userpix/2644_angeldon3_1.jpg
Citera
2014-04-21, 22:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av big_swede
Det här något för dig ett angeldon som gör automatiskt mothugg.
http://sportfiskeforum.se/userpix/2644_angeldon3_1.jpg

Jag kanske missminner mig men är inte dom där olagliga att ianvända numera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback