Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-10-11, 13:11
  #49
Medlem
Trådar sammanfogade
//moderator
Citera
2015-10-11, 22:45
  #50
Medlem
Om brickan försvunnit vid flytt, går det att beställa en ny isf?
Citera
2015-10-12, 06:18
  #51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Om brickan försvunnit vid flytt, går det att beställa en ny isf?
Jag vet inte om det går med du kan alltid försöka beställa en bricka ifrån skatteverket.
Citera
2015-10-15, 04:29
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Identitetsbricka

De slutades utdelas 2010.

Jag och min bror är båda födda under 90-talet, det konstiga är att jag fick en men min bror fick ingen.
Min kusin som är född på 80-talet fick heller ingen.

Jag har även hört från andra polare att de inte fått någon.

Så vad har ni för erfarenhet utav detta?

Har ni fått någon eller har det slarvats med utdelningen av dessa i riket?

Jag tycker att wiki-texten låter märklig. Jag är född på 60-talet och så vitt jag vet fick ingen av oss (de jämnåriga som jag växte upp med), någon utan den fick vi vid mönstringen. Mina äldre bröder fick också sina vid mönstringen, men de var ju födda på 50-talet i och för sig.
Alla som mönstrade samtidigt som mig fick en bricka och ingen sa att de hade en tidigare. Jag tvivlar på wikipedia i det här fallet.
Citera
2015-10-15, 06:27
  #53
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSigge
Jag tycker att wiki-texten låter märklig. Jag är född på 60-talet och så vitt jag vet fick ingen av oss (de jämnåriga som jag växte upp med), någon utan den fick vi vid mönstringen. Mina äldre bröder fick också sina vid mönstringen, men de var ju födda på 50-talet i och för sig.
Alla som mönstrade samtidigt som mig fick en bricka och ingen sa att de hade en tidigare. Jag tvivlar på wikipedia i det här fallet.
Jag utgår ifrån att Skatteverket ger ut de civila brickorna (med personnummer, namn och hemort ingraverat) emedan försvarsmakten ger ut sin version (med blodgrupp, personnummer och milo).
Det som stödjer min teori, är att de som åker ut på utlandsmissioner fortfarande får ut brickor.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback