Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 03:23
  #1
Medlem
baricas avatar
Hej!

Är en kvinna på 22 som ätit Imovane sammanlagt i ja ungefär 2 år nu, till och från. 7,5mg i några veckor först, sen när jag varit tvungen att ta 15mg har jag slutat och tagit uppehåll i 2 veckor och sedan tagit 7,5mg igen och det fungerade bra förut. Sen nu efter nyår så har jag börjat tagit mer och gått upp i dos, åt väl i 1-2 månader och var precis börjat på 3*7,5mg när jag slutade i Mars. Märkte vid den här tiden att den lugnande effekten vart mindre och kortare. Hade uppehåll i 24 dagar tills för en vecka sedan då jag provade allt från en halv 7,5 till 3st men tycker fortfarande effekten är väldigt kortvarig!

Nu i helgen efter ännu en vecka provade jag 7,5mg imovane när jag mådde riktigt dåligt och den funkade bra, i Söndags. Kände mig riktigt glad hela kvällen och somnade sedan skönt. Igår så fick jag också ganska skönt "rus" men tog vid 23, började verka 23:45 och vid 01:00 så kände jag ingen effekt längre!
En skillnad är att jag tog det på tom mage till skillnad från förra veckan, men jag tog alltid imovane precis innan jag åt förut och det funkade bra.

Så min fråga till er här på flashback, är om jag har uppehåll ett tag till, kommer jag få den vanliga effekten tillbaks eller får jag aldrig det? Eftersom de funkar bättre nu än förra veckan så måste det väl ha gått framåt iaf?

En annan fråga jag har är om jag kan ta en imovane vid typ 21 och sen en stilnoct nån timme senare för att få samma effekt? Hur länge tycker ni jag ska ha uppehåll för att få ner denna toleransen omdet nu går?
Citera
2014-04-16, 06:59
  #2
Medlem
imovane är snabbverkande o är till för att du ska somna snabbt , nästan direkt (15 minuter typ) , det ruset som du vill ha håller inte så länge och efter egen erfarenhet så har jag fortfarande massor tolerans för det flera år senare... Dom är inte till för att använda längre tid och är väldigt beroendeframkallande, om du vill så prova teralen+imovane så kanske du sover bättre o längre ?
Citera
2014-04-16, 09:07
  #3
Medlem
generalvits avatar
Käkat imovane sedan 2012, till och från. konstant i 2 veckor, uppehåll en vecka, sen 2 veckor igen osv osv.. Fungerat på mig.
Citera
2014-04-16, 10:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
Käkat imovane sedan 2012, till och från. konstant i 2 veckor, uppehåll en vecka, sen 2 veckor igen osv osv.. Fungerat på mig.

Tjena , ja har haft imovane till och från i 10 år. Mina har alltid funkat bra , sover osv. Förren nu efter massa annat jobbigt i livet har hänt så kan jag knappt sova på 8 stycken + cannabis. Då är det illa.... Dygnat idag med... har lagt imovanen på hyllan nu , dom hjälper inte längre o dom har lyckats däcka mig jämt förr.
Citera
2014-04-16, 14:54
  #5
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Tjena , ja har haft imovane till och från i 10 år. Mina har alltid funkat bra , sover osv. Förren nu efter massa annat jobbigt i livet har hänt så kan jag knappt sova på 8 stycken + cannabis. Då är det illa.... Dygnat idag med... har lagt imovanen på hyllan nu , dom hjälper inte längre o dom har lyckats däcka mig jämt förr.

Som du själv säger så prova ta imovane+theralen, propavan eller lergigan.
Citera
2014-04-16, 15:49
  #6
Medlem
baricas avatar
Syftade på den ångestdämpande effekten eller vad man ska kalla den. Sover riktigt bra på imovane och det har inte förändrats. Sover riktigt bra utan imovane också använder den mer för att kunna koppla av efter en stressig dag på kvällen, är man uppjagad och tar en imovane så försvinner alla negativa tankar direkt på mig.
Citera
2014-04-16, 18:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barica
Syftade på den ångestdämpande effekten eller vad man ska kalla den. Sover riktigt bra på imovane och det har inte förändrats. Sover riktigt bra utan imovane också använder den mer för att kunna koppla av efter en stressig dag på kvällen, är man uppjagad och tar en imovane så försvinner alla negativa tankar direkt på mig.

Jo det e ju benzo , och beroendeframkallande tyvärr... . Ah jag ska köra på annan sömnmedicin snart , har kört teralen+imovane och det funkar inte. Så så är det , då är det illa ;D
Citera
2014-04-16, 22:25
  #8
Medlem
För mig går toleransen aldrig ner på dom där vilket är lite irriterande. Hade uppehåll på 3-4 år och fick ändå 0 effekt av 30 mg. Så det fungerar nog ganska olika
Citera
2014-04-16, 23:44
  #9
Medlem
Vad jag har fått för mig så är Z-drugs till främst för snabb insomning och att kunna sova hela nätter utan att vakna. Du kanske ska testa någon som fungerar mer ångestdämpande istället för hypnotiskt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback