2014-04-15, 23:49
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Har startat en tumblr blogg med MMA betting.

Mina första bets kommer här, med motivering:

Noons för 1.99 känns väldigt bra, då han möter en Stout som går upp i vikt. Efter att ha sett bådas matcher under många år så har jag fått intrycket att totalt sett är KJ Noons en bättre fighter och denna odds är alldeles för hög. Man ska inte stirra sig blind på hans senaste matcher, som han förlorat, men denna är helt klart värt att satsa på till dubbla oddset.

Jag tror också på Tim Kennedy till oddset 2.45 mot Bisping. Jag är ingen Bispinghatare, men tror att denna match är betydligt jämnare än oddset visar. Bisping kommer från en ögonskada och har varit borta i 1 år vilket jag tror gjort honom ringrostig. Bisping har också haft det svårt mot starka brottare, bland annat Sonnen, Evans, Hamill (som jag inte tycker han vann mot). Även om de senare matcherna var väldigt länge sen så kan man se en tydlig mönster, och denna match mot Kennedy är en jämn en. Jag sätter pengarna nöjt på Kennedy och ser han dominera Bisping på marken.

1 unit på Noons till 1.99

1 unit på Kennedy till 2.45

http://mmabettingtips.tumblr.com/pos...-are-good-bets
2014-04-16, 05:41
Medlem
Caffreys avatar
Roligt att någon rekar MMA, keep it up!
2014-04-16, 18:54
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Kennedy finns till 2.85 på vissa sidor.
2014-04-17, 08:30
Medlem
Lexzers avatar
Satt ju som en smäck Det tackar vi för
2014-04-17, 20:01
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Satt ju som en smäck Det tackar vi för

Ja det var skönt att få en bra start på dagboken!

Noons knockade sin motståndare i första ronden och Kennedy dominerade Bisping och vann en unanimous decision på alla domarkort.

Ska se om jag kommer med något nytt till helgens gala.
2014-04-19, 03:02
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Här kommer spelen till helgens UFC-gala.

Har letat efter odds som jag anser är långt ifrån hur jag tror att matchen kommer att bli.

Jorge Masvidal vs. Pat Healy odds: 2.60

Fabricio Werdum vs. Travis Browne odds: 2.53

Healy är en duktig brottare och jag glömmer inte hur han dominerade en riktigt duktig fighter (Jim Miller) på marken innan hans motgångar med marijuana avstängning osv. Tror att han kan dominera Masvidal på marken, även om Masvidal har rätt bra BJJ, men det hade också Miller. Matchen är hursomhelst jämnare än oddset visar.

Browne tycker jag är en favorit i matchen, han har bevisat vad han kan. Ändå tror jag att Werdum möjligen kan hitta en taktik som kan rubba Hawaianen. Han har säkerligen tränat på hur han ska undvika armbågar vid nedtagningsförsök, dessutom tror jag att hans stående är bättre /det visade han inte minst mot Nelson) än vad han får credit för. Matchen är återigen jämnare än oddset visar, men det Brown har är KO faktorn där han kan avsluta när som helst under fighten. Werdum kommer med en grym träningsläger i bagaget och jag kan se han hitta ett sätt där han vinner denna 5 rondare. Bara han undviker Brownes armbågar.

Båda dessa spel anser jag är bra värdespel då matcherna är 50/50 i mitt tycke. Spel på egen risk dock!
2014-04-19, 23:49
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Här kommer spelen till helgens UFC-gala.

Har letat efter odds som jag anser är långt ifrån hur jag tror att matchen kommer att bli.

Jorge Masvidal vs. Pat Healy odds: 2.60

Fabricio Werdum vs. Travis Browne odds: 2.53

Healy är en duktig brottare och jag glömmer inte hur han dominerade en riktigt duktig fighter (Jim Miller) på marken innan hans motgångar med marijuana avstängning osv. Tror att han kan dominera Masvidal på marken, även om Masvidal har rätt bra BJJ, men det hade också Miller. Matchen är hursomhelst jämnare än oddset visar.

Browne tycker jag är en favorit i matchen, han har bevisat vad han kan. Ändå tror jag att Werdum möjligen kan hitta en taktik som kan rubba Hawaianen. Han har säkerligen tränat på hur han ska undvika armbågar vid nedtagningsförsök, dessutom tror jag att hans stående är bättre /det visade han inte minst mot Nelson) än vad han får credit för. Matchen är återigen jämnare än oddset visar, men det Brown har är KO faktorn där han kan avsluta när som helst under fighten. Werdum kommer med en grym träningsläger i bagaget och jag kan se han hitta ett sätt där han vinner denna 5 rondare. Bara han undviker Brownes armbågar.

Båda dessa spel anser jag är bra värdespel då matcherna är 50/50 i mitt tycke. Spel på egen risk dock!

Ryggar med en liten peng
2014-04-20, 00:54
Medlem
Salkcins avatar
Vad har du för tankar på Cerrone vs Barboza matchen?
2014-04-20, 00:54
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Tyvärr satt inte Healy matchen. Det blev dombeslut vinst för Masvidal, som egentligen aldrig var i fara.

Här kommer två nya tips, som har gått upp från ca 2 i odds till 2.25. Med det högre oddset anser jag spelen värda att spela på.

Cerrone till 2.25

En jämn match mot Barboza där Cerrone har erfarenheten, även om han inte är favorit. Frågan är om Barboza kan prestera när pressen att vinna ligger på han. Cerrone kan nog ta detta och oddset känns skrattretande.

Romero till 2.25

Romero är bästa brottaren i UFC (meritmässigt) och har bara KO's i bagaget. Behöver bara träffa 1 gång för att vinna i denna. Bra värde!
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2014-04-20 kl. 01:05.
2014-04-20, 02:21
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Romero dominerar i första ronden iaf.
2014-04-20, 02:28
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
första två ronderna till Romero, Tavares måste avsluta Romero i sista om han ska vinna.
2014-04-20, 02:35
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Får inte Romero domslutet med sig här så är det årtusendets miss

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback