Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-22, 00:11
  #25
Medlem
Egentligen betyder atom (gr: athomos) människa eller så var det samma ord för människa. Och en människa var odelbar, vilken var ett antagande att det måste finnas en beståndsdel som inte går att dela. En annan teori är att man försökte snitta ett papper i små delar och till slut gick de inte längre vilket också innebär att det måste finnas en ursprungspartikel som ej går att dela
Citera
2014-04-22, 00:20
  #26
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvulTomteFar
Det är ju inte helt sant. Mycket av vetenskapen har inte förändrats alls på flera hundra år. Det är speciellt sant för de olika fysiska lagarna. Det var med andra ord mycket lättare att komma med någon nytt och revolutionerade inom vetenskapen för 3000 år sedan än idag. Men då tillämpades inte den vetenskapliga principen så det kunde mer liknas vid filosofi och tankeexperiment.

Konstant är ett relativt begrepp, så jag ber om ursäkt för olkarheten. Jag menar inte att det sker varje år eller så. Men just när vi pratar om universums mindre beståndsdelar så måste jag säga att det hänt flertalet omvälvningar i synen på det de senaste 200 åren.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback