Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 22:27
  #1
Medlem
Länk: http://www.svensktkosttillskott.se/a...t_till_muskler

Är det nåt negativt om jag gör det tvärtom, alltså bygga muskler på morgonen och bränna fett på natten? Hur ska matscheman se ut ungefär?

Att bygga muskler:
8.00: En ordentlig frukost
10.30: Styrketräna (PWO före träning)
12.00: Vassleprotein
15:00: Middag

Bränna fett:
18:00: Konditionsträning
20:00: Äta nåt som innehåller hög protein och låg kolhydrat

Är det en okej schema?
Citera
2014-04-15, 22:29
  #2
Medlem
Dreass avatar
Driver du? Du kan inte omvandla fett till muskler.
Citera
2014-04-15, 22:31
  #3
Medlem
Power41s avatar
Är inte så insatt men så fort byggs inte muskler så du kan bulka på förmiddagen och deffa på eftermiddagen. Du kommer nog mest stå still. Antingen blir du lite starkare eller lite mer deffad.

Får se vad andra säger...
Citera
2014-04-15, 22:33
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Du kommer inte kunna "bygga muskler på morgonen" och "bränna fett på natten" på det sättet du tror.

Muskelproteinsyntesen är visserligen högre under vissa delar av dygnet men i det stora hela är det, i min mening, en detalj. Bränna fett och i synnerhet bygga muskler tar lång tid och är ingenting som på ett bra sätt kan kvantiseras till ett dygn.
Citera
2014-04-15, 22:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Du kommer inte kunna "bygga muskler på morgonen" och "bränna fett på natten" på det sättet du tror.

Muskelproteinsyntesen är visserligen högre under vissa delar av dygnet men i det stora hela är det, i min mening, en detalj. Bränna fett och i synnerhet bygga muskler tar lång tid och är ingenting som på ett bra sätt kan kvantiseras till ett dygn.
Jaha, då får jag väl fortsätta som innan, att deffa och styrketräna. Skulle ni rekommendera oss som deffar att göra 10-12 reps per sets eller satsa på styrkan, alltså lyfta tungt, låga reps? Jag försöker behålla muskelmassan.
Citera
2014-04-15, 23:04
  #6
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jaha, då får jag väl fortsätta som innan, att deffa och styrketräna. Skulle ni rekommendera oss som deffar att göra 10-12 reps per sets eller satsa på styrkan, alltså lyfta tungt, låga reps? Jag försöker behålla muskelmassan.

Du tränar likadant helatiden oavsett om du deffar eller bulkar. Eftersom du byggde upp musklerna på ett sätt så skulle de vara dumt att ändra träningsstilen när du deffar.
Citera
2014-04-15, 23:36
  #7
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jaha, då får jag väl fortsätta som innan, att deffa och styrketräna. Skulle ni rekommendera oss som deffar att göra 10-12 reps per sets eller satsa på styrkan, alltså lyfta tungt, låga reps? Jag försöker behålla muskelmassan.

Tung styrketräning är fördelaktigare än annan vid deff men kör som du tycker fungerar bäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback