Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 21:52
  #1
Medlem
Prio4s avatar
I helgen så rökte jag Vaporizer för första gången i mitt liv med två polare. Jag blev jävligt stekt och precis när vi rökt klart kom tre andra, nyktra kompisar. Vi satt och snackade och efter ett tag förstod jag att en av de nyktra satt och drev med mig på ett rätt så oskönt sätt. Eftersom jag var rätt borta så sket jag i att säga något och tog bara in det istället.

Så idag så snackade jag med de två andra kompisarna som var där, de två som inte rökte alltså. Ingen av dem mindes att han suttit och drivit med mig, ändå fast jag minns att han gjorde det. De kan dock täcka upp för honom, men det kan jag ju inte veta helt säkert.

Det kanske även ska nämnas att jag inte är en daglig brukare, röker kanske en gång varannan vecka (hade iofs rökt dagen innan) och har aldrig tidigare haft några psykiska problem.

Så vad tror ni? Kan jag helt enkelt inbillat mig att han satt och drev med mig?
Citera
2014-04-15, 22:20
  #2
Medlem
Blaze.s avatar
Nej jag tror inte du inbillat dig men kanske (behöver inte alls vara så) men kanske så har du överreagerat en aning. Som den erfarne rökaren jag är kan ibland självförtroendet sänkas en aning och man kan få tankar om hur folk ser ner på en/driver med en osv, speciellt om man inte är med sina närmsta polare. Man känner sig helt enkelt som en "random". Dessa 2 polare kanske var kompisar men som ändå inte står dig jätte nära?

För övrigt väldigt omoget beteende att sitta och driva med någon som är bäng när man själv inte röker. Men jo visst folk driver ju med fulla personer med och det är minst lika illa.
Citera
2014-04-15, 22:39
  #3
Medlem
jamesdeans avatar
Människor beter sig ibland lite lustigt när de är påverkade, och det kan mycket väl vara så att han tyckte du betedde dig lite lustigt och drev med dig lite. Jag tror i så fall inte att han menade något illa eller försökte "mobba" dig eller såg ner på dig eller liknande, utan han försökte nog mest bara vara lite rolig.
Citera
2014-04-16, 00:49
  #4
Medlem
Man har väldigt svårt att förstå ironi, sarkasm eller vad som är "normalt" osv när man är bäng. Antagligen är det vad som har hänt dig, missförstånd.
Citera
2014-04-16, 01:26
  #5
Medlem
Big.Bangs avatar
Cannabis leder lätt till vanföreställningar. Men inte så grova att du inbillar dig att folk pratar med dig när de inte gör de. Förmodligen drev de med dig lite grann, men eftersom du var hög överreagerade du på det hela och du skulle förmodligen inte ens rykt på axlarna i samma situation om du var nykter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback