Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 13:12
  #133
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Vet inte det.
SD och Jimmie jägger fram logik och fakta,Vänstern och Jonas lägger fram känsloargument ,lögner(åtminstone rejält vinklade sådana).
Är man inte frälst,vem verkar då mer trovärdig?

Du bevisar precis det jag sa.
Citera
2014-04-18, 23:06
  #134
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är 127 000 i år enligt SCB. Alltså nästan 100 000 tusen fler än för 15 år sedan. Av de svenskar som flyttar hem är det också många med invandrarbakgrund. Till detta ska läggas alla tusentals illegala som nu istället kallas för papperslösa. Å så även flera tusen rumänska romer som allt mer börjat få hjälp av svenska samhället.

Sammantaget måste man oavsett ståndpunkt i frågan utgå från att vi varken har ekonomi, demografiska resurser, infrastruktur eller organisatoriska möjligheter att ta emot så många människor. Det struntar nu sjuklövern och msm i för att kunna kalla sig goda. Vilket är det verkligt allvarliga. Finns inte en nationalekonom idag som förnekar att välfärden kommer att haverera. Vi ser redan idag att haveriet börjat fästa sig. Så det är ingen fråga eller åsikt om den saken.

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Den största invandringen var från syrien 11.800 personer... wow...Jag kvävs...
Citera
2014-04-18, 23:16
  #135
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Vet inte om jag vill se vidare, direkt kör de propaganda om en Syrier som förlorat hela sin "familj" över vattnet.

Du menar att det inte stämmer att folk dör när de flyr?
har du nån annan länk som bekräftar att 2 miljoner flyktingar inte stämmer.
Citera
2014-04-19, 10:56
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Du menar att det inte stämmer att folk dör när de flyr?
har du nån annan länk som bekräftar att 2 miljoner flyktingar inte stämmer.

Klart det stämmer att vissa dött. Det stämmer även att vissa dödat svenskar när de kommer fram.

Båda påståendena är Sanna. Bara det ena redovisas i tv. Kallas Urval. Urval är en del av propagandan.

Om de visat långa klipp på husbykravallerna tillsammans med Ronna och rinkebykravallerna och samtidigt redogjort för invandrares överrepressentation inom brottslighet så hade du nog ansett det som propaganda.
Citera
2014-04-19, 17:24
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Den största invandringen var från syrien 11.800 personer... wow...Jag kvävs...
Det där argumentet har jag sett sedan 80-talet. Konstigt att det fortfarande används när Sverige synbarligen redan har svämmats över av invandrare, till den grad att man måste vara sinnesslö för att utnyttja detta argument. Jag har större respekt för dem som säger typ att "Sverige har tagit emot en hel stillahavs ocean av invandrare, extremare än något annat västland, och att det naturligtvis ger konsekvenser för all framtid - men jag anser att det känns bättre för mig personligen i alla fall".
Citera
2014-04-19, 19:37
  #138
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det där argumentet har jag sett sedan 80-talet. Konstigt att det fortfarande används när Sverige synbarligen redan har svämmats över av invandrare, till den grad att man måste vara sinnesslö för att utnyttja detta argument. Jag har större respekt för dem som säger typ att "Sverige har tagit emot en hel stillahavs ocean av invandrare, extremare än något annat västland, och att det naturligtvis ger konsekvenser för all framtid - men jag anser att det känns bättre för mig personligen i alla fall".

Mmmm... det är imho svårt att ha några preferenser mellan dumma fanatiker och egotrippade fanatiker.
Citera
2014-04-19, 21:13
  #139
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det där argumentet har jag sett sedan 80-talet. Konstigt att det fortfarande används när Sverige synbarligen redan har svämmats över av invandrare, till den grad att man måste vara sinnesslö för att utnyttja detta argument. Jag har större respekt för dem som säger typ att "Sverige har tagit emot en hel stillahavs ocean av invandrare, extremare än något annat västland, och att det naturligtvis ger konsekvenser för all framtid - men jag anser att det känns bättre för mig personligen i alla fall".

Vilket argument? Att det kom 11.800 syrianer och att det var den största invandrargruppen efter Svenskar som återvänder? Är det ett argument eller ett faktum?
Citera
2014-04-19, 22:31
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Vilket argument? Att det kom 11.800 syrianer och att det var den största invandrargruppen efter Svenskar som återvänder? Är det ett argument eller ett faktum?

Vadå svenskar, hur vet du det? Och återvändande svenskar kräver inga uppehållstillstånd. Att när syrieninvandringen tillsamman med anhöriginvandringen och fru/manshämtningen fortsatt ett tag till så har Sverige fått ytterligare några favelas och ytterligare några kriminella gäng samt några heliga krigare. Det är faktum. Varför förminska? Det finns ju fortfarande några svenska områden i Sverige - go for it. Var istället stolt över vad du och dina gelikar åstadkommit. Ni har snart nått ert mål att utradera Sverige.
Citera
2014-04-20, 18:12
  #141
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Var ju alldeles för kort debatt för att man skulle kunna få någon bra uppfattning men liten vinst för Jimmie kanske vilket väl är godkänt då han mötte både V + Svt. Pinsamt i början med flyktingsnyftshistorien..

"Hur löser man problemet att flyktingar dör på vägen hit?"

Om man inte ger dom bidrag så kommer dom inte hit. Svårt? NEJ!

Oj vad bra motdrag. Som om folk som inte vill avvisa asylsökare inte vill hjälpa lokalt. Ingen nekar att man måste sätta in lokalt. Men många nekar att man enbart ska sätta in lokalt. Att skicka tillbaka folk är en handling. Folk motsätter sig denna. De påstår inte att det är fel att hjälpa på plats eller att inte aktivt få folk att söka sig till Sverige.
Citera
2014-04-21, 11:45
  #142
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Oj vad bra motdrag. Som om folk som inte vill avvisa asylsökare inte vill hjälpa lokalt. Ingen nekar att man måste sätta in lokalt. Men många nekar att man enbart ska sätta in lokalt. Att skicka tillbaka folk är en handling. Folk motsätter sig denna. De påstår inte att det är fel att hjälpa på plats eller att inte aktivt få folk att söka sig till Sverige.
Flyktingkatastroferna på medelhavet rår ju sådana politiker som Ullenhag delvis för.
Gör man utspel att "ALLA" Syrier ska få uppehållstillstånd,eller "ALLA" Somalier ger det ju stora utslag på flyktingströmmarna.
Citera
2014-04-28, 21:08
  #143
Medlem
Båda fick in bra argument och jämnt var det. Båda tillhör de mer skickliga debattörerna bland partiledarna, men tyckte Jimmie gick i väg med segern i slutet. Han fick en vass träff när han påpekade att V säger sig vara emot EU men samtidigt röstar för mer överstatlighet när det passar de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback