Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-04-15, 23:44
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej idiotdjävel, jag svarade på ditt inlägg nr. 21 som i sin tur svarade på G.S.I:s inlägg nr. 19 och bilden du skrev definitivt visade en lösskjutningsanordning var denna: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...petition01.jpg som alltså visar en mynningsbroms. Tröttnar du aldrig på att ha fel?

Ifall du inte är läskunnig och ändå envisas med att trycka på tangentbordet och vräka ur dig oändliga svordomsvisor så kan det ju vara på sin plats att skunken studerar inlägg:
(FB) Analys av videosnutt! ordentligt och sedan läser mitt inlägg #21 ordentligt och därefter inser att din trollning nog var väldigt dålig.
Citera
2014-04-15, 23:55
  #38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Ifall du inte är läskunnig och ändå envisas med att trycka på tangentbordet och vräka ur dig oändliga svordomsvisor så kan det ju vara på sin plats att skunken studerar inlägg:
(FB) Analys av videosnutt! ordentligt och sedan läser mitt inlägg #21 ordentligt och därefter inser att din trollning nog var väldigt dålig.
Om du läser mitt inlägg nr. 22 så kanske - jag säger kanske för du är så oändligt korkad så det är tveksamt om du kommer att klara det den här gången heller - du ser vad i ditt inlägg 21 jag svarade på.

Nu skriver jag för fjärde djävla gången att jag talar om bilden som G.S.I länkade till, den som du påstod visade en lösskjutningsanordning fast det var en mynningsbroms. Jag har aldrig berört det som Teflontelefon länkade till så jag förstår inte varför du nu hänvisar till det inlägget.

Backa och läs vad din och min dispyt egentligen rör sig om och sedan säger du bara förlåt och erkänner ditt misstag.
Citera
2014-04-15, 23:58
  #39
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej idiotdjävel, jag svarade på ditt inlägg nr. 21 som i sin tur svarade på G.S.I:s inlägg nr. 19 och bilden du skrev definitivt visade en lösskjutningsanordning var denna: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...petition01.jpg som alltså visar en mynningsbroms. Tröttnar du aldrig på att ha fel?

Det är inte lönt skunkjobb. Långt om länge har det äntligen gått upp för mig att människan är lika dum som hen är envis. Om du så blåste bort halva magen på henom med de vapen som diskuteras i tråden, så skulle hen fortfarande stå där med det som var kvar av tarmpaketet i händerna och orera om att det minsann var lösskjutningsanordning på vapnet ifråga.

Det enda vettiga vore om vi hädanefter bara ignorerade tramset, som man gör med jobbiga kollegor, eller sinnessjuka som pratar med osynliga på bussen.

Normala människor vet att det rör sig om skarpladdade vapen i filmen i den utsträckning man kan avgöra detta. Så långt kan vi nog vara överens.
Citera
2014-04-16, 03:26
  #40
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Under krisens lopp har jag sett en och annan video där befrielsekämparna i Östukraina möter ordinarie ukrainska soldater samt även videos där de bara visar upp sig eller blir filmade.

Till frågan om denna video är äkta, är jag tveksam av fyra skäl:
- den relativt enhetliga klädseln
- hur ung han som tycks föra befäl är
- kaoset är inte nog kaotiskt
- källan

Befrielserörelsens soldater är oftast (men inte alltid) inte alls enhetligt klädda och de som för talan (eller befäl) är ofta betydligt äldre än den kille som här står längst fram och talar.

Dessutom brukar kaoset man ser, vara lite mer kaotiskt. Här följer det nästan ett manus. Det brukar liksom vara mycket mer förvirring och mycket mer förhandling innan saker börjar hända. Här är det pang på, samtal, skrik, skottlossning, inbrytning. Det känns lite tveksamt.

Man kan nog inte avgöra äktheten om man inte gör en undersökning från var och när detta skulle ha utspelat sig samt får tag i de som bröt sig in. Det kanske finns sådana som har kollat upp det; borde inte vara svårt då de släppt in media både i Slavyonsk och i Donetsk.

Dessutom, Euromaidanpr som släppt klippet är notoriskt opålitlig och en ren propagandakanal för Kiev. Idag släppte Euromaidanpr bilder på flyg som sades vara från Kramatorsk i Östukraina, men som uppenbarligen var från Syrien.
Citera
2014-04-16, 06:25
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Under krisens lopp har jag sett en och annan video där befrielsekämparna i Östukraina möter ordinarie ukrainska soldater samt även videos där de bara visar upp sig eller blir filmade.

Till frågan om denna video är äkta, är jag tveksam av fyra skäl:
- den relativt enhetliga klädseln
- hur ung han som tycks föra befäl är
- kaoset är inte nog kaotiskt
- källan

Befrielserörelsens soldater är oftast (men inte alltid) inte alls enhetligt klädda och de som för talan (eller befäl) är ofta betydligt äldre än den kille som här står längst fram och talar.

Dessutom brukar kaoset man ser, vara lite mer kaotiskt. Här följer det nästan ett manus. Det brukar liksom vara mycket mer förvirring och mycket mer förhandling innan saker börjar hända. Här är det pang på, samtal, skrik, skottlossning, inbrytning. Det känns lite tveksamt.

Man kan nog inte avgöra äktheten om man inte gör en undersökning från var och när detta skulle ha utspelat sig samt får tag i de som bröt sig in. Det kanske finns sådana som har kollat upp det; borde inte vara svårt då de släppt in media både i Slavyonsk och i Donetsk.

Dessutom, Euromaidanpr som släppt klippet är notoriskt opålitlig och en ren propagandakanal för Kiev. Idag släppte Euromaidanpr bilder på flyg som sades vara från Kramatorsk i Östukraina, men som uppenbarligen var från Syrien.
Jag håller med.
Kan dock inte släppa skjutningen. Det finns onekligen massor av skjutkunnigt folk här, känns inte den vilda skjutning fejk? Har ju fått det väl förklarat att det rör sig om AK74 vilket motsvarar en ärtbössa i rekylen men deras sätt att använda vapnen? Ett hejdlöst skjutande som ter sig ske helt galet och utan tanke på någon säkerhet. Dom pangar ju nästan bakhuvuden av varandra! Varför går dom helt enkelt inte bara förbi gubbarna?
__________________
Senast redigerad av Dudde123 2014-04-16 kl. 06:50.
Citera
2014-04-16, 10:19
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om du läser mitt inlägg nr. 22 så kanske - jag säger kanske för du är så oändligt korkad så det är tveksamt om du kommer att klara det den här gången heller - du ser vad i ditt inlägg 21 jag svarade på.

Nu skriver jag för fjärde djävla gången att jag talar om bilden som G.S.I länkade till, den som du påstod visade en lösskjutningsanordning fast det var en mynningsbroms. Jag har aldrig berört det som Teflontelefon länkade till så jag förstår inte varför du nu hänvisar till det inlägget.

Backa och läs vad din och min dispyt egentligen rör sig om och sedan säger du bara förlåt och erkänner ditt misstag.

1. Du menar alltså att du förbehåller dig rätten att manipulera folks inlägg, klippa&klistra i dem och sedan kalla det för 'ditt inlägg' bara så där och sedan skrika fula ord också.

2. Du är skit och en total pajas, ifall du inte förstod mitt tidigare inlägg så kanske du förstår den meningen?

3. Slutligen så var det här den bild som det hänvisades till http://en.wikipedia.org/wiki/File:KazakhAK-74-21.JPEG
Citera
2014-04-16, 11:06
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Du menar alltså att du förbehåller dig rätten att manipulera folks inlägg, klippa&klistra i dem och sedan kalla det för 'ditt inlägg' bara så där och sedan skrika fula ord också.

2. Du är skit och en total pajas, ifall du inte förstod mitt tidigare inlägg så kanske du förstår den meningen?

3. Slutligen så var det här den bild som det hänvisades till http://en.wikipedia.org/wiki/File:KazakhAK-74-21.JPEG


Sluta fucka trådar.
Se min signatur.
Citera
2014-04-16, 12:56
  #44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Du menar alltså att du förbehåller dig rätten att manipulera folks inlägg, klippa&klistra i dem och sedan kalla det för 'ditt inlägg' bara så där och sedan skrika fula ord också.

2. Du är skit och en total pajas, ifall du inte förstod mitt tidigare inlägg så kanske du förstår den meningen?

3. Slutligen så var det här den bild som det hänvisades till http://en.wikipedia.org/wiki/File:KazakhAK-74-21.JPEG
Det är inte att manipulera eller klippa och klistra om jag bara tar med den del av ditt inlägg som jag har invändningar mot. Du hade svarat på tre inlägg i samma varav jag inte hade några invändningar mot det sista varför jag för tydlighets skull inte tog med det i min citering av dig utan du förväntades (förstås en dödfödd förhoppning) förstå lättare exakt vad jag hade invändningar mot.

Såhär var det alltså:

G.S.I skrev i inlägg 14 (jag skrev igår felaktigt att det var inlägg 19 men 14 var det alltså vilket även med lätthet kunde ses igår då det endast var där den aktuella bilden förekommer och det var det du citerade i inlägg 21.
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Ser snarare ut och vara en "Muzzle brake"(Vad kallas en sådan på svenska tro?) som megafar skriver som verkar vara standard på ak-74.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...petition01.jpg

Du ser bilden där va? En typisk mynningsbroms. På just exakt detta inlägg svarade du (förutom frågetecknet under första punkt 1 vilket avser ett annat inlägg), och jag klipper nu åter bort ditt svar på det sista inlägget från Teflontelefon som du citerade längre ned, den som vill se hela inlägget klickar förslagsvis på pilen:

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. ?



1. Det där är en lösskjutningsanordning. Kolla in sådana här:
http://www.google.se/images?hl=sv&q=...g&ved=0CFQQsAQ
eller här:
https://www.k-var.com/shop/Blank-Firing-Device
http://www.google.se/images?q=AK-74+...w&ved=0CCUQsAQ

[...]
Förstår du nu att det är bilden http://upload.wikimedia.org/wikipedi...petition01.jpg postad av G.S.I i inlägg nr 14 som du i inlägg nr 21 påstår är en lösskjutningsanordning? Ditt svar med länkar till lösskutningsanordningar står nämligen direkt under G.S.I:s inlägg så... ja just det, clownen är du.
Citera
2014-04-16, 13:06
  #45
Medlem
Röksopps avatar
Känns som att åskådarna instinktivt borde ha fört händerna mot öronen om det var skarp ammunition? Lösplugg har ju inte lika stor laddning. Ljudvolymen blir outhärdlig så nära automateld (iaf för mig). Men de kanske är vana.
Citera
2014-04-16, 13:14
  #46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Känns som att åskådarna instinktivt borde ha fört händerna mot öronen om det var skarp ammunition? Lösplugg har ju inte lika stor laddning. Ljudvolymen blir outhärdlig så nära automateld (iaf för mig). Men de kanske är vana.
Har du sett många exempel på skottlossningar (oavsett skarp eller lös ammunition) där åskådarna håller för öronen? Jag skulle vilja påstå att det inte är den normala reaktionen och att avsaknaden av öronförhållning inte kan tas som ett tecken för någonting.

Vidare behöver inte åskådarnas relativa oräddhet betyda att de är statister heller. Männen som skjuter riktar inte någon gång sin aggression mot åskådarna varför dessa inte har större anledning att befara att de själva utgör måltavlor.

Som sagt, falskflaggsteater förekommer men jag ser inget tydligt tecken i denna film på att det är fallet just här. Alltså, det kan fortfarande vara det, jag säger bara att det inte finns tydliga tecken.
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2014-04-16 kl. 13:17.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback