Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-15, 19:07
  #1
Medlem
Snyggs avatar
Lina Thomsgårds krönika i Aftonbladet idag http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle18722581.ab

"Ni börjar med att begära pappaledighet och skaffa er en god vän som inte är en man. Sluta genast slåss. Spänn av. Sluta snacka sexistisk goja och var inte tysta när andra gör det. Ge lika lön för lika jobb och drick inte så jävla mycket. Håll tyst och lyssna nån gång. Låt era barn gråta och fostra dem inte till våldsamma män. Krama dem, och lär dem att bete sig anständigt. Bete er anständ*igt själva."

Jag vet inte om jag tolkar henne rätt, men ska dessa exempel representera någon slags genomsnittlig man? Är de flesta män på detta sätt?

Diskutera!
__________________
Senast redigerad av Snygg 2014-04-15 kl. 19:13.
Citera
2014-04-15, 19:14
  #2
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ni ska ta jämställdhetspucken. Den som de andra har drivit rätt länge. Alltid, så att säga. Tjejer har hojtat i demonstrationer för lika löner, lika makt och rätten till sina kroppar. För er del i barnens uppväxt och barnens rätt till mer än rosa och blått. Tjejer har protesterat mot att våld skulle vara en rimlig killgrej och de har till och med aktat sig för snygga korta kjolar och mörka promenader för er skull. Och det hela har ju, om vi ska vara ärliga, gått så där.
Så välkomna in på planen, killar. Bevismaterialet är redan på plats. Ni behöver inte åberopa ännu ett vittne, skriva en till urtrist rapport eller räkna allihop igen. Det är bara att dansa in bollen i mål.
Artikeln handlar inte om kvinnors syn på män utan om att det är dags för reell jämställdhet.
Citera
2014-04-15, 19:16
  #3
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Lina Thomsgårds krönika i Aftonbladet idag http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle18722581.ab

"Ni börjar med att begära pappaledighet och skaffa er en god vän som inte är en man. Sluta genast slåss. Spänn av. Sluta snacka sexistisk goja och var inte tysta när andra gör det. Ge lika lön för lika jobb och drick inte så jävla mycket. Håll tyst och lyssna nån gång. Låt era barn gråta och fostra dem inte till våldsamma män. Krama dem, och lär dem att bete sig anständigt. Bete er anständ*igt själva."

Jag vet inte om jag tolkar henne rätt, men ska dessa exempel representera någon slags genomsnittlig man? Är det flesta män på detta sätt?

Diskutera!

Ja det var då inte mycket begärt av en man tycker jag! sluta slåss, slappna av, sluta snacka sexistisk goja,lika lön för samma arbete, ta ansvar över er själva och era barn och vara hemma med barnen.
Är det svårt?
En människa tycker jag det blir. En människa med ansvar över det samhälle han/hon vill leva i.
Citera
2014-04-15, 19:17
  #4
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Artikeln handlar inte om kvinnors syn på män utan om att det är dags för reell jämställdhet.
Reell jämställdhet? Då får ju kvinnorna börja fixa knull till alla män som vill knulla. När tror du det kommer hända? När helvetet fryser till is? .. ungefär som när reell jämställdhet kommer inträffa. Ni kvinnor har liten hjärna.
Citera
2014-04-15, 19:18
  #5
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det var då inte mycket begärt av en man tycker jag! sluta slåss, slappna av, sluta snacka sexistisk goja,lika lön för samma arbete, ta ansvar över er själva och era barn och vara hemma med barnen.
Är det svårt?
En människa tycker jag det blir. En människa med ansvar över det samhälle han/hon vill leva i.
Visst, och det är inte mycket begärt av en kvinna heller. Eller en människa, ska man väl säga. Nu är ju emellertid krönikan uttryckligen riktad mot män.
Citera
2014-04-15, 19:21
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Reell jämställdhet? Då får ju kvinnorna börja fixa knull till alla män som vill knulla. När tror du det kommer hända? När helvetet fryser till is? .. ungefär som när reell jämställdhet kommer inträffa. Ni kvinnor har liten hjärna.
När det gäller knulla så innebär reell jämställdhet att kvinnor komma knulla för att få utlopp för sin egen sexualitet och sin egen lust på sina villkor.. och det kommer då också att slå igenom i porren givetvis...

Kul va
Citera
2014-04-15, 19:22
  #7
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Visst, och det är inte mycket begärt av en kvinna heller. Eller en människa, ska man väl säga. Nu är ju emellertid krönikan uttryckligen riktad mot män.
Ja, eftersom det är män som smiter från det ansvar som artikeln tar upp och vinner fördel av den ojämställdhet som råder i realiteten i dag.
Citera
2014-04-15, 19:25
  #8
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, eftersom det är män som smiter från det ansvar som artikeln tar upp och vinner fördel av den ojämställdhet som råder i realiteten i dag.
Ja, fast är inte det en annan fråga än huruvida män slåss, uppfostrar sina barn fel, super och snackar sexistisk goja? Det är bara dum, generaliserande smörja.
Citera
2014-04-15, 19:28
  #9
Medlem
Klopeks avatar
Står i artikeln att män tjänar 3,6miljoner mer än kvinnor under en livstid. Märkligt, jag hade mindre månadslön än min kollega som är kvinna. Inget jag ens opponera mig emot, hon hade jobbat längre tid än mig med samma arbetsuppgifter så det var helt logiskt. Rent jävla skitsnack att män tjänar mer än kvinnor och skulle det vara så att en man tjänar mer än en kvinna finns det en anledning till det precis som kvinnan i fråga tjänade mer än mig.

Hur ska vi killar kunna ge rättvis lön till kvinnor? Ta ett snack med chefen, är väl ingen man som är anställd på en arbetsplats som bryr sig om vad en kvinna har i lön eller heller bryr sig om vad en manlig kollega har i lön. Är upp till var och en att förhandla om lönen, annars finns ett kollektivavtal som man får nöja sig med vare sig man är man eller kvinna.

Sluta slåss? Har personligen aldrig misshandlat någon kvinna, snacka om att snacka skit den där skribenten. Är just sådana extrema feminister som Lina Thomsgård som segregerar män och kvinnor från varandra. Handlar bara om rent manshat och inget annat.

Män är män och kvinnor är kvinnor låt det förbli så. Jag gillar kvinnor som är kvinnor och kvinnor gillar män som är män.

Alkohol? Dricker sparsamt med alkohol, något glas vin då och då på helger. Men alla män enligt Lina dricker sig stupfulla och blir aggro, får jag en känsla av att hon vill uttrycka.

Snacka om ett riktigt skitartikel som. Diskriminerande. Men säg något extra feminister skriver som inte är mansförakt hela vägen. Är man förvånad att det är aftonbladet som har publicerat den, nej. Dyker upp mansförakt där titt som tätt. Själv så blir jag bara mer triggad av att motverka feminism när jag läser sådant här och inte böja mig för deras utrotning.
Citera
2014-04-15, 19:32
  #10
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Reell jämställdhet? Då får ju kvinnorna börja fixa knull till alla män som vill knulla. När tror du det kommer hända? När helvetet fryser till is? .. ungefär som när reell jämställdhet kommer inträffa. Ni kvinnor har liten hjärna.

Bra skrivet. Hur ska vi män kunna höja kvinnors löner, jag är man men ingen chef jag kan inte höja en kvinnas lön. Bra parallell där att kvinnor ska isåfall fixa mer sex till oss män. Är ju samma sak!
Citera
2014-04-15, 20:08
  #11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ni börjar med att begära pappaledighet och skaffa er en god vän som inte är en man

Smart där. Upplagt för cat fight.
Citera
2014-04-15, 20:16
  #12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Bra skrivet. Hur ska vi män kunna höja kvinnors löner, jag är man men ingen chef jag kan inte höja en kvinnas lön. Bra parallell där att kvinnor ska isåfall fixa mer sex till oss män. Är ju samma sak!

Jag tycker att det är helt sanslöst av män att sitta och kämpa om knulla. Har ni inget annat att kämpa för?
Har ni det så förbaskat bra så det enda som finns kvar att kämpa för är sex med rått och ruttet.
Jag tycker att det är pinsamt om vår omvärld fick höra svenska män skrika: fixa mer sex åt oss
Vart har den manliga stoltheten tagit vägen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback