Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 16:33
  #1
Medlem
Karditsas avatar
För min vikt dvs.

Har tränat seriöst för ca 8 år sedan och vägde då 85 kg på 180 cm.
Tog 110 i bänk och 170 mark (knäböj går inte pga skada)

Har legat på 66 kg ett tag nu och kört lite träning hemma med hantlar och annat redskap.
Tog då 90 bänk och 180 mark.
Har nu käkat som aldrig förr i 2 veckors tid samtidigt som jag sovit runt 4 timmar varje natt
och druckit alkohol från morgon till morgon.

Har nu börjat lyfta igen och jag känner känner mig kanske 5 gånger starkare i repsen med mark och bänkpress m.m
Lyfter samma vikter som tidigare fast utan att tappa orket eller att känna av tyngden på samma sätt.

Är det möjligt att dessa 2 ohälsosamma veckorna har gett mig mycket mer energi och ork?
Vägde mig nyss på 72 kg.

Mvh Karditsa
Citera
2014-04-15, 16:36
  #2
Medlem
Kleanss avatar
Du var för spinkig. Lite fett gör mirakel ibland.
Citera
2014-04-15, 16:38
  #3
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleans
Du var för spinkig. Lite fett gör mirakel ibland.

Jo, folk med lite mer hull brukar ofta vara lite starkare ibland mycket starkare.
Men just det med kosten man höll med alkohol dygnet runt.
Alkohol sägs ju förstöra träning och muskler.
Citera
2014-04-15, 16:41
  #4
Medlem
Bulschzs avatar
Du drog 180 kg i mark när du körde hemmaträning med hantlar och andra redskap?
Citera
2014-04-15, 16:41
  #5
Medlem
Destruktivt leverne ihop med minskat sömnbehov och ökat ork låter för mig som att du har någon form av manisk period...

Skall tilläggas att jag inte är så jätteerfaren när det kommer till träning men jag har upplevt samma sak. Efter att man legat på latsidan med träningen och lagt sin tid på mindre destruktiva saker en period har det hänt att jag faktiskt har mer orkat och lyfter tyngre än jag gjorde innan, har också varit med om motsatt att jag överlag saknar ork. Vad detta beror på vettafan
Citera
2014-04-15, 16:46
  #6
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulschz
Du drog 180 kg i mark när du körde hemmaträning med hantlar och andra redskap?

Avsluta mitt medlemskap för 2 månader sedan, det var mitt sista max lyft på samma vikt.
Kanske skulle skrivit det.
Citera
2014-04-15, 17:01
  #7
Medlem
Bulschzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Avsluta mitt medlemskap för 2 månader sedan, det var mitt sista max lyft på samma vikt.
Kanske skulle skrivit det.
Det är likväl imponerande med den kroppsvikten. Nästan 3 ggr din kroppsvikt. Du borde prova gå upp i vikt och se vad du markar då om du tränar på samma vis.
Citera
2014-04-15, 17:08
  #8
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulschz
Det är likväl imponerande med den kroppsvikten. Nästan 3 ggr din kroppsvikt. Du borde prova gå upp i vikt och se vad du markar då om du tränar på samma vis.

Funderar starkt på de just nu.
Känt mig bekväm med låg kroppsfett pga utseendet, men nu när man kollar i spegeln och ser att rutorna och konturerna finns kvar (dock inte lika mycket) fast man ser "biffigare" ut, gillar det, blir nog att skita i att försöka ha varje muskel synlig och köra på ett lite biffigare utseende då det gynnar mig själv i arbetet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback