Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 12:22
  #1
Medlem
Jag har gått arbetslös i lite över 1 år nu, har aldrig varit arbetslös så lång tid innan.
Blev arbetslös pga att jag sa upp mig själv från ett piss företag. ( jag är inte kräsen men det tog priset)
Jag började snabbt söka jobb, och så ringde jag en hantverkare jag varit hos innan och började praktisera hos honom, tyvärr har han inga jobb och han har även fått säga upp hela sin personal.
Efter detta fick jag börja på Miroi vilket var de mest meninglösa skit jag gjort i hela mitt liv.
Förstår varför vissa människor får gå där men jag är inte inkompetent, jag vet hur man söker jobb och hur man ska bete sig bland andra människor.
Jag söker ca 15-30 jobb i månaden och ringer alltid för att visa intresse (besöker även vissa).
har även varit på en hel del intervjuer.
Jag var senast på intervju förra veckan och hoppas verkligen jag får det. Ska även på intervju imorgon.
Saken är den att jag är riktigt dålig på intervjuer jag försöker träna upp mig själv men jag får alltid hjärnsläpp för att jag är så jävla nervös, men jag fattar inte varför. Jag är inte den enda det vet jag.
Jag vet inte om det är detta som gjort att jag inte fått en chans att verkligen visa vad jag går för.
Eller är det pga att jag inte rövslickar ordentligt för att jag ska få jobbet?
Jag brukar även täcka över min arm då jag har en full sleeve och vill inte att folk ska få fel uppfattning av mig som vissa kan få.
Är så trött på att bara gå hemma och inte göra nåt, vill bara börja jobba igen och slippa känna denna stressen på att det aldrig händer något.
Jag har ingen aning om vad jag vill göra i livet heller, har ingen lust att börja studera för jag har inget tålamod till det, jag har varit inne på vissa saker jag vill göra men det blir aldrig så.
Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, det finns andra som har det 1000 ggr värre än mig
Berätta gärna din historia om du har varit eller är i samma sits som mig!
Vill gärna ha råd/tips om hur ni gör på en intervju tex hur ni förbereder er? vad säger ni? Alla detaljer helt enkelt.

Mvh!
Citera
2014-04-15, 18:32
  #2
Medlem
Jag vet att du inte vill studera, men idag är sista anmälningsdagen till höstens utbildningar. Det måste finnas något du är intresserad av, skicka iväg en anmälan vetja. Du kan alltid tacka nej till utbildningen om du verkligen inte vill. Det är iallafall bättre än att vara sysslolös.
Citera
2014-04-15, 19:50
  #3
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag vet att du inte vill studera, men idag är sista anmälningsdagen till höstens utbildningar. Det måste finnas något du är intresserad av, skicka iväg en anmälan vetja. Du kan alltid tacka nej till utbildningen om du verkligen inte vill. Det är iallafall bättre än att vara sysslolös.
+1
Citera
2014-04-15, 20:39
  #4
Medlem
Hallonet11s avatar
Tror många inkl mig själv har varit i den situationen i livet att man inte riktigt vet vad man vill göra och undrar hur allt ska lösa sig när det ser mörkt ut. Hoppas du får till det med ett jobb som du vill ha snart. När det gäller nervositet under intervjuer så skulle du kunna använda beta-blockerare. Dom är receptbelagda så du får kontakta din husläkare och be om det. Tar man tillräcklig mängd, några stycken bör hjälpa långt, så blir man inte nervös alls! Du kan testa med några gånger innan själva dagen du går på intervjun, så du får till rätt mängd. Tänk på att det tar 2-3 timmar innan dom når full effekt.
Citera
2014-04-15, 22:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag vet att du inte vill studera, men idag är sista anmälningsdagen till höstens utbildningar. Det måste finnas något du är intresserad av, skicka iväg en anmälan vetja. Du kan alltid tacka nej till utbildningen om du verkligen inte vill. Det är iallafall bättre än att vara sysslolös.

Jag väntar på svar från 3 utbildningar så det har jag redan gjort
Men det är inga långa utbildningar, kan tyvärr inte ta några långa utbildningar långt ifrån där jag bor för det kommer vissa andra saker i vägen..
Citera
2014-04-15, 22:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Tror många inkl mig själv har varit i den situationen i livet att man inte riktigt vet vad man vill göra och undrar hur allt ska lösa sig när det ser mörkt ut. Hoppas du får till det med ett jobb som du vill ha snart. När det gäller nervositet under intervjuer så skulle du kunna använda beta-blockerare. Dom är receptbelagda så du får kontakta din husläkare och be om det. Tar man tillräcklig mängd, några stycken bör hjälpa långt, så blir man inte nervös alls! Du kan testa med några gånger innan själva dagen du går på intervjun, så du får till rätt mängd. Tänk på att det tar 2-3 timmar innan dom når full effekt.

Någon dag löser det sig
Haha ska kolla upp detta, det kan ju hjälpa man vet ju aldrig tack för tipset!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback