Citat:
Ursprungligen postat av
svallerbyttan
Kan man få blanketter för utträde ur Svenska Kyrkan hemskickade tror ni? Någon som ringt och pratat med dem än?
Jag ringde och bad att få blankett för utträde hemskickat för ett par år sedan. Fick ringa två samtal totalt. Först ett för att ta reda på vilken församling jag tillhörde. Sedan då det andra för att kontakta dem och be dem skicka en blankett.
På blanketten jag fick var allt redan i förväg ifyllt. Endast namnteckning behövdes. Har fortfarande dock inte skickat in den.
Tycker Svenska Kyrkan är ett skämt och överhuvudtaget gillar jag inte kristendom men tänker på mina anhöriga. Om en olycka skulle hända och man får sätta livet till tror jag det skulle bli extra tungt för vissa i min familj som är religiösa om begravningen inte kan ske i en kyrka med präst. Känns riktigt jävligt då jag verkligen vill gå ur.
Kristendomen är ett förbannat påfund som förvridit väldigt mycket. Den nordeuropeiska folksjälen är inte kristendom. Hedendom är. Kristendom är sprunget ur ett annat folks mentalitet. Är rätt sjukt hur en mellanöstern religion som snackar om faraoner, öknar, beduiner mm har blivit ansedd som europeisk. Före kristendomen hade vi under tusentals år haft en egen filosofi och trosföreställning. De germanska stammarnas religiösa idéer och värderingar var en manifestation av i grund och botten biologi. Fast jag går off topic.Slut på babblet.