2014-04-15, 08:40
Medlem
Behöver lite hjälp på ett problem som jag klurat på ett längre tag nu. Det är så att jag har en liten hobbyverksamhet ihop med en kompis men vi är inte inne samtidigt och jobbar så vi andvänder oss utav vanlig penna/papper idag för att veta vad som ska göras.

Har klurat och tänk på att det vore nog smidigast att använda datorn här och på något sätt skapa en fil som vi kan fylla i och sen sparas denna med ett unikt nytt nummer varje gång. På det sättet skulle vi slippa alla lappar och samtidigt kunna gå tillbaka och se vad vi faktiskt har gjort.

Det är här det tar stopp för mig, vet inte alls hur jag ska gå tillväga för att lösa det här på ett smidigt sätt.

Hoppas tråden hamnade i rätt avdelning, denna lät mest rätt.
Citera
2014-04-15, 12:27
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdn
skapa en fil som vi kan fylla i och sen sparas denna med ett unikt nytt nummer varje gång.
Om det räcker med att innehållet i filen får en markering varje gång den används, och inte att själva filnamnet i sig ändras, så är det bara att köra med Anteckningar (Notepad).

Gör så här:

Skapa en fil i Anteckningar och inled med .LOG på egen förstarad.

Skriv därefter in första noteringen och spara filen under lämpligt namn. I fortsättningen kommer klockslag och datum att synas som ett tillägg i texten efter varje ändring som har gjorts (egentligen efter varje gång filen har öppnats och återsparats).
Citera
2014-05-01, 13:48
Moderator
Protons avatar
Programvara - Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem