Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 07:29
  #1
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mindre än ett dygn efter att Lars Ferm, tidigare Svartenbrandt, släppts ur fängelse misstänks han för nya brott.
Han är polisanmäld för att ha dödshotat sin dotter Jackie Ferm.

[...]
Han släpptes klockan sex i söndags morse efter att ha avtjänat ett fem år långt fängelsestraff och återförenades då med Jackie. Hon bjöd honom på morotskaka i sin lägenhet i Stockholm och tillät honom bo där i en veckas tid.
[...]
Sedan berättar Jackie att han blev allt mer hotfull. Han ska ha sagt att han skulle "slänga ut henne genom fönstret".
- Han skrek "lägg dig på sängen och be om nåd", säger hon.
Med hjälp av Ola fick hon ut honom från lägenheten. Men dagen efter ska Lars Ferm ha ringt upp sin dotter igen. Då ska han enligt Jackie ha sagt att han "tänkte skjuta henne i huvudet". Efter det polisanmälde hon honom för olaga hot.
[...]
I boken berättar Jackie om hur Lars misshandlade henne och slog halvt ihjäl hennes mamma när hon var tio år gammal. Hon skriver om pappans problem med alkohol, hur hon hamnade i fosterhem och skildes från sin bror. Men Jackie har tidigare sagt till Expressen att hon har förlåtit honom för det.
"Han är livsfarlig"
Men nu ser hon allting från ett annat perspektiv.
- I går kändes det precis som när jag var tio år igen och han misshandlade oss. Jag ringde till min mamma, hon flyttade till ett annat boende eftersom hon inte vågade vara kvar hemma längre. Hon var rädd för att jag skulle bli ihjälslagen av honom. Han är livsfarlig.
[...]
http://www.expressen.se/nyheter/svar...ot-sin-dotter/

Det tog inte många timmar innan det var dags igen.

Kommer han hinna skada någon annan innan han är i förvar bakom lås och bom igen?
Citera
2014-04-15, 07:39
  #2
Medlem
Potentatens avatar
Oväntat. Varför släpps han ens ut.
Citera
2014-04-15, 07:54
  #3
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag förstår överhuvudtaget inte varför Jackie tillät honom att bo hos sig.
Citera
2014-04-15, 08:08
  #4
Medlem
Antirealistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag förstår överhuvudtaget inte varför Jackie tillät honom att bo hos sig.

Hon är väl lika sjuk som farsan sin.
Citera
2014-04-15, 08:09
  #5
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag förstår överhuvudtaget inte varför Jackie tillät honom att bo hos sig.
Naiv, en önskan om att det en manipulativ man säger när hon kan vara till nytta för honom är sant ....

Citat:
I dagens Expressen Söndag berättar Jackie Ferm att hon trots allt hon har varit med om älskar sin pappa.
– Man har ju bara en pappa. Många tycker kanske det är konstigt, men någonstans där borta är han ändå min trygghet.
http://www.expressen.se/nyheter/jack...bara-en-pappa/
Citera
2014-04-15, 08:14
  #6
Medlem
Så ledsamt att läsa.
Nog för att vi har haft vadslagning på jobb om när och vad han åker in för (igen) men att han skulle ge sig på sin egen dotter igen var faktiskt inget vi tippade.

Tycker synd om dottern som har förhoppningar, naivt eller ej så är hoppet om att få en förälder tillbaka alltid större än förnuftet, jag har varit där själv, jag klandrar henne inte.
Citera
2014-04-15, 08:20
  #7
Medlem
Knotknets avatar
Man kan inte anklaga en dotter som hoppas på att få tillbaka sin far. Men Svartenbrandt ska in igen. Finns ingen anledning att ha ett kriminellt svin ute på gatorna. Det bästa vore om han dog i cellen.
Citera
2014-04-15, 08:37
  #8
Medlem
Ratis avatar
Antagligen bara reklam för att få fler sålda böcker.
Citera
2014-04-15, 08:46
  #9
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antirealisten
Hon är väl lika sjuk som farsan sin.

Eller....en smart marknadsforingstaktik I samband med bokslappet?

Tank om den sjuke faan inte hade "ballat ur" och istallet kommit tillsammans med dottern till den lilla festen.....klirr I kassan!

Sorry, noterade nu att "Rati" var snabbare
__________________
Senast redigerad av Utflyttad 2014-04-15 kl. 08:50. Anledning: repetering av annat inlagg
Citera
2014-04-15, 10:07
  #10
Medlem
Combots avatar
Expressen gjorde bra som skrev om det.

Har Aftonbladet skrivit något om det? Jag tror inte det.
Aftonbladet verkar ju idolisera LS och höja honom till skyarna,
att döma av artiklarna i AB om honom

Svårt nu för Aftonbladet att krypa till korset
Citera
2014-04-15, 10:36
  #11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
I intervju med Expressen säger han:

- Det hände ingenting, hon var förvirrad. Vad har jag hotat? Det där är neurotiskt jävla trams. Sälj den där bokjäveln och bli lite normal i stället.
Han menar att han inte bryr sig om anmälan. I stället ska han skaffa pass och åka utomlands.
- Jag åker till Kuba och skiter väl i det, säger han.

Go gubbe.
Citera
2014-04-15, 10:44
  #12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag skulle ha bettat hårt på att han skulle vara bakom galler innan 1:a Juli, men detta tog rekordfart

Jag tycker faktiskt jävligt synd om Jackie, hon förtjänar inte alls detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback