Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 03:28
  #1
Medlem
abbe1200s avatar
Hej!

Jag brände fingret idag, klämde blåsan kom lite vätska. nu när jag ska sova har jag fått för mig att jag har blodförgiftning.. Har googlat runt på hela nätet för att intala mig att fallet inte är så
Finns det någon risk att jag skulle kunna ha det? är det rimligt att det skulle kunna komma så fort? skulle det synas tydligt? Jag har också inbillat att min handled gör ont? Jag är i Frankrike så sjukvård är inte heller det lättaste och jag vet inte riktigt

Jätte tacksam för svar

Kram på er nattugglor
Citera
2014-04-15, 03:46
  #2
Medlem
Det brukar bildas blåsor med vätska när man bränner sig.
Citera
2014-04-15, 03:53
  #3
Medlem
abbe1200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Det brukar bildas blåsor med vätska när man bränner sig.

Det är jag fult medveten om men det var ju inte riktigt det jag ville ha svar på
Citera
2014-04-15, 04:34
  #4
Medlem
Havrekalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe1200
Hej!

Jag brände fingret idag, klämde blåsan kom lite vätska. nu när jag ska sova har jag fått för mig att jag har blodförgiftning.. Har googlat runt på hela nätet för att intala mig att fallet inte är så
Finns det någon risk att jag skulle kunna ha det? är det rimligt att det skulle kunna komma så fort? skulle det synas tydligt? Jag har också inbillat att min handled gör ont? Jag är i Frankrike så sjukvård är inte heller det lättaste och jag vet inte riktigt

Jätte tacksam för svar

Kram på er nattugglor

Vilket av dessa symptomen visar på att du har blodförgiftning? Du verkar ju mer vara en hypokondriker än någon som lider av blodförgiftning så som du skriver!
Citera
2014-04-15, 04:52
  #5
Medlem
Hade du haft blodförgiftning så hade du inte suttit och skrivit på Flashback. Då hade du istället legat på sjukan, eller varit förbannat dödssjuk hemma, eller rent av död.
Citera
2014-04-15, 11:43
  #6
Medlem
http://www.1177.se/Vastmanland/Fakta...tning/?ar=True


Symtom

Vanligen kommer symtomen på blodförgiftning snabbt och inkluderar

hög feber
frossa
andnöd
hjärtklappning
slöhet och förvirring
magont och diarréer
hudutslag.
Citera
2014-04-15, 13:56
  #7
Medlem
E.W.s avatar
Som sagt, hade du haft blodförgiftning hade du mått jäkligt dåligt. Blodförgiftning har man inte utan att märka att något är väldigt fel i kroppen.

Dessutom, varför skulle man få blodförgiftning av att bränna sig på spisen? Fullständigt ologiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback