Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 21:04
  #1
Medlem
Hej!

Jag har tagit svamp 4 gånger nu under en ganska kort period och har märkt att effekten förminskats en hel del. Jag är nu inne på min 5e gång och tänkte då höra med er om ni tycker att jag väntat tillräckligt.

Första gången tog jag ca 06 med en kompis vilket har varit den bästa gången hittills, precis innan peaken fyllde vi på med ca 07-08 för att hoppas på det bästa men det visade sig att det inte hjälpte alls vad jag märkte, förutom att det kanske blev lite längre tripp.

Andra gången körde jag själv(4 dagar senare) och tog då ca 1.1, även denna gången blev helt okej fast inte riktigt lika bra som första gången.

Tredje gången tog jag återigen med en kompis(3 dagar efter andra gången), denna gång tog jag ca 2 för att jag åtminstone ville komma upp i samma effekt som andra gången men det visade sig dock att denna gången blev ännu mer misslyckad då jag i princip endast kände lite av svampen medans min kompis mådde prima på 1g.

Fjärde gången blev återigen med samma kompis då han var extremt sugen(endast 2 dagar efter 3e gången), denna gång tog vi endast ca 1 var eftersom vädret var perfekt och även fast vi knappt kände av något alls så försökte vi njuta så mycket som möjligt vilket visade sig bli väldigt trevligt i slutändan.

Denna gång har jag tänkt att försöka gå väldigt djupt in i mig själv genom meditation. Jag funderar på att ta 2g och inta genom te för att få ut så mycket som möjligt men har några frågor..

Jag har nu väntat 11 dagar sen senaste trippen och undrar om det är tillräckligt för att min tolerans ska vara i princip nollställd?

Då svamparna jag tagit har väldigt lite hallis och troligen inte så jättepotenta så undrar jag om det kommer hjälpa om jag tar mer eller är det som standard röka att hur mycket man än tar kommer det i princip inte hjälpa? har endast 4 sammanlagt..

För att få nån aning om vad jag är inne på så kan ni kolla på detta klippet med Terence McKenna 3.30 - 6.10 https://www.youtube.com/watch?v=UIG25NdOWIs

Tack på förhand mina kära
__________________
Senast redigerad av AndyJ 2014-04-14 kl. 21:14.
Citera
2014-04-14, 21:15
  #2
Medlem
Vad är det för dundersvamp du käkar som du behöver så lite av?

Tror att du doserat lite lågt, smäll i dig 2-3 gram typ så händer det lite mer grejer.

Inte bra att trippa för ofta heller men toleransen lär väl vara återställd efter ca 2 veckor.
Citera
2014-04-14, 21:19
  #3
Medlem
Jag blev tillsagd att dom varit torkade i 5år, vilket kanske stämmer om du säger så x)

Hade ju tänkt att ta antingen 2g för att kunna ha dom andra 2 till en annan gång eller kaaaanske köra 4 direkt men vill helt inte det.

Om jag kör imorgon (12 dagen) tror du jag borde vara återställd eller kommer det hjälpa om jag väntar till 15-16e dagen?

Jag har nog lite snabbare metabolism än vanliga personer tror jag så det borde ju vara lugnt imorgon tänker jag fast undrar mer om toleransen har blivit högre och att jag måste vänta mer än 2 veckor eftersom jag tog så ofta där ett tag?
__________________
Senast redigerad av AndyJ 2014-04-14 kl. 21:25.
Citera
2014-04-14, 21:29
  #4
Medlem
Gör som du vill men har du inte bråttom kan du lika bra vänta tills du är helt 100.

3 gram tycker jag är lagom om jag inte vill bli helspejsad.
Du kan ju låta det sista grammet ligga tills du vill piffa till det lite grann en dag och käka 3 nu nästa gång du ska trippa. Det är vad jag hade gjort iallafall.

Ha så kul!
Citera
2014-04-14, 21:40
  #5
Medlem
Det kaanske blir så att jag kör 3 denna gången men jag tänker ju också att om du tycker detta är "super svampar" och du brukar ta 3 så kanske det räcker med 2 här? eller är jag bara önsketänkande? :P

Vill helst inte spara 1 fast kanske blir så ändå.

Någon annan som hade kunnat ge åsikt vad ni tycker blir bäst så kan jag nog bestämma lite lättare

och om ni hade haft lite högre metabolism än vanliga svensson hade ni kört imorgon då eller väntat lite mer än 2 veckor?
Citera
2014-04-14, 22:11
  #6
Medlem
Om det är hallucinationer du är ute efter så skulle jag vilja sticka in med att det inte är dosberoende. Självklart så kommer en lägre dos inte ta dig in i ett lika mottagligt tillstånd. Men detta betyder inte att mer nödvändigtvis är bättre.

Med Psilocybin så finns det ett tak för effektiv dos. Tyvärr är detta väldigt subjektivt och är därför svårt för andra att berätta om hur mycket du behöver ta.

Men vad gäller hallucinationer så är det ett väldigt abstrakt begrepp. Att se småfolk i garderoben kan vara en hallucination. Men att hitta ett högre syfte i att din diskmaskin surrar i takt med ditt hjärtslag kan också ses som en hallucination. Försök vara bredare i din definition av vad du är ute efter med trippen så kan du kanske hitta det du söker.

Men för att vara mer rak så skulle jag rekommendera 3 - 3,3 gram torkat (simelanceata) eller 3,8 - 4,2 gram torkad (cubensis) eller om du är riktigt vågad 4 - 4,5 gram (simelanceata) eller 4,5 - 5 gram (cubensis)

MVH vänligt sinnad

ps. Om du är seriös med dina äventyr skulle jag rekomendera att ta längre pauser mellan dina trippar. 1 - 6 månader för att intrycken skall hinna sjunka in. Dock min personliga åsikt.
Citera
2014-04-14, 22:24
  #7
Medlem
Jag är inte ute efter hallucinationer(och tror inte dessa ger några heller) utan mer insikter och djup.

Det enda jag vet om svampen är att det är Psilocybin, har alltså ingen aning om vilken sort utöver det. Tänkte göra det en gång till efter denna men vill helst känna minst lika mycket som första gången denna gång och inte bli besviken halvvägs in i ruset!

Jag vill egentligen inte ta "droger"(har gjort det tillräckligt förut och har insett att det endast är en "genväg" och "flykt") utan gör det mer för att se vad som kan komma och för att delvis utvecklas men jag tror absolut att den tid jag väntat är tillräcklig, förstår också att jag kanske inte kommer få lika mycket insikter som jag kanske hade om jag väntat längre men det kastet får jag ta!
__________________
Senast redigerad av AndyJ 2014-04-14 kl. 22:29.
Citera
2014-04-15, 11:30
  #8
Medlem
Skulle någon vänlig själ kunna ge en extra åsikt?

Jag funderar att vänta till lördag/söndag då det ska bli finare väder än idag fast samtidigt så hade det varit perfekt idag eftersom mina polare är borta för tillfälligt.. har dock varit lite halvsjuk på senaste och har fortfarande kvar lite av hostan men det borde väl inte påverka?

Tror ni jag är helt återställd idag om ni räknar med att jag har lite bättre metabolism än medelpersonen?
__________________
Senast redigerad av AndyJ 2014-04-15 kl. 11:37.
Citera
2014-04-15, 15:25
  #9
Medlem
Metaphores avatar
2-3 gram brukar vara lagom för en "själsvandring"
Skulle även vänta tills du är helt frisk. Kan vara jobbigt att trippa när man är halvsjuk eller förkyld.
Citera
2014-04-15, 15:43
  #10
Medlem
NEJ!, låga doser av svamp suger, min standard dos är 5 gram eller 50gram färskt en gång per månad. Seriöst, go all in. Tycker det är ganska onödigt att käka svamp med din dos, du har inte sett någonting ännu . Du säger att du vill verkligen få ut så mycket som möjligt, ta en 'heroic' dos som Terence Mckenna rekommenderar också. DMT öppnade upp lite nya saker också för mig efter jag rökt det och sen käkat svamp.
__________________
Senast redigerad av Querkle 2014-04-15 kl. 15:47.
Citera
2014-04-15, 16:08
  #11
Medlem
Metaphores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querkle
NEJ!, låga doser av svamp suger, min standard dos är 5 gram eller 50gram färskt en gång per månad. Seriöst, go all in. Tycker det är ganska onödigt att käka svamp med din dos, du har inte sett någonting ännu . Du säger att du vill verkligen få ut så mycket som möjligt, ta en 'heroic' dos som Terence Mckenna rekommenderar också. DMT öppnade upp lite nya saker också för mig efter jag rökt det och sen käkat svamp.


Ganska ansvarslöst att rekommendera 5 gram på det sättet anser jag. 5 gram är något man verkligen ska uppleva, men det tar på psyket och är något man måste vara beredd inför.
Bättre att börja med 3
Citera
2014-04-15, 16:55
  #12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphore
Ganska ansvarslöst att rekommendera 5 gram på det sättet anser jag. 5 gram är något man verkligen ska uppleva, men det tar på psyket och är något man måste vara beredd inför.
Bättre att börja med 3

Precis! Så himla lätt att glömma att omedvetna människor inte lever på samma våglängd, 5g för en oerfaren psykonaut kan bli en mycket obehaglig upplevelse & leda till att dom aldrig vill ta någon hallucinogen igen efter som dom starkt förknippar detta med rädsla & obehag! Vilket är olyckligt!

Jag däremot snea helt första gången på min första "Heroic dos", vilket var kanske den mest lärorika trippen ever, men that just me!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback