Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 19:23
  #1
Medlem
Culpeppers avatar
tjo,

hur länge håller effekten om jag tar 10mg stesolid?
Citera
2014-04-14, 19:29
  #2
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Effekten håller hela dagen om man tar de på morgonen. Alltså 12 timmar+
Citera
2014-04-14, 19:47
  #3
Medlem
Jag måste ta runt 40mg.
Citera
2014-04-14, 20:04
  #4
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag måste ta runt 40mg.
För att bli ångestfri eller för att känna dig flöddrig? Utan tolerans så räcker det med 10mg, helst 15-20 för att gå omkring helt ångestfri en hel dag, 12-14 timmar. Tvångstankarna är då nästan obefintliga..

Bästa benzon i medicinsk syfte mot GAD tycker jag.
Citera
2014-04-14, 21:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
För att bli ångestfri eller för att känna dig flöddrig? Utan tolerans så räcker det med 10mg, helst 15-20 för att gå omkring helt ångestfri en hel dag, 12-14 timmar. Tvångstankarna är då nästan obefintliga..

Bästa benzon i medicinsk syfte mot GAD tycker jag.
För att bli ångestfri. I början räckte 5mg gång. Jag började sen att ta lite mer varje gång för att känna mig lite extra påverkad. Väldigt dumt.
Citera
2014-04-14, 21:34
  #6
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
För att bli ångestfri. I början räckte 5mg gång. Jag började sen att ta lite mer varje gång för att känna mig lite extra påverkad. Väldigt dumt.
Ja så blir det ju. Nu va det nästan 1,5 år sedan jag ens hade Diazepam men visst är det så att man får tolerans rätt fort. Tycker ändå att Diazepam är en av dom bättre benzona. Halveringstiden är precis lagom och den ångestdämpande effekten guld. Bästa allround-benzon!
Citera
2014-04-14, 22:26
  #7
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Ja så blir det ju. Nu va det nästan 1,5 år sedan jag ens hade Diazepam men visst är det så att man får tolerans rätt fort. Tycker ändå att Diazepam är en av dom bättre benzona. Halveringstiden är precis lagom och den ångestdämpande effekten guld. Bästa allround-benzon!

Håller med

Lite OT men är det inte Valium som Hoffman la Roche tjänat mest pengar på genom tiderna?
__________________
Senast redigerad av bdbdbdbd 2014-04-14 kl. 22:29.
Citera
2014-04-16, 10:53
  #8
Medlem
MorphedToxins avatar
Stesolid ska ju hålla i 12 timmar, men det tycker jag inte dom gör.
Citera
2014-04-16, 11:04
  #9
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorphedToxin
Stesolid ska ju hålla i 12 timmar, men det tycker jag inte dom gör.
Har du mycket, ihållande ångest?
Citera
2014-04-16, 11:11
  #10
Medlem
MorphedToxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har du mycket, ihållande ångest?

till och från, ja.
Citera
2014-04-16, 12:14
  #11
Medlem
Creepy24s avatar
På mig funkar 10-15 mg stesolid rätt bra får inga panik attacker eller dylikt men ja får inga lycko känslor på Stesolid som ja får på Xanor så vill du ha nått bättre testa Xanor dom är verkligen grymma du blir så glad och uppåt på Xanor i jämförelse med Stesolid som enbart tar bort det värsta och inget mer
Citera
2014-04-22, 11:48
  #12
Medlem
MorphedToxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
På mig funkar 10-15 mg stesolid rätt bra får inga panik attacker eller dylikt men ja får inga lycko känslor på Stesolid som ja får på Xanor så vill du ha nått bättre testa Xanor dom är verkligen grymma du blir så glad och uppåt på Xanor i jämförelse med Stesolid som enbart tar bort det värsta och inget mer

Min läkare ger mig inte Xanor..och har aldrig testat dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback