Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 17:02
  #1
Medlem
GreekGoddesss avatar
Jag är ganska kort och har väldigt små axlar och mina bh-band åker ner hela tiden, jag har nämligen fått höra att det kan vara en orsak till att bh-banden åker ner. Jag har provat bhar med annan omkrets men det gör ingen skillnad, bh-banden åker ner ändå, dock inte om jag spänner så mycket det går men då skaver dom i stället. Och dessutom hatar jag när den där delen på bh-bandet där man spänner sitter i fram istället för i bak på ryggen för det ser så fult ut och bhar med sån där korsad rygg tycker jag ser tantiga ut... Sjukt komplicerat det här. Är det någon annan som har samma problem eller är jag helt ensam om det?
Citera
2014-04-14, 17:45
  #2
Medlem
supersocks avatar
strapless?
Citera
2014-04-15, 11:17
  #3
Medlem
GreekGoddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersock
strapless?

Då ser det istället hängigt ut, och freebra åker ner när det blir svettigt.
Citera
2014-04-15, 12:48
  #4
Medlem
Hej. Det är många som har det bekymret. Kan bero på korta axlar, sluttande axlar, eller bara fel bh-modell/storlek för just dig.
På vissa bhar sitter axelbanden ändå placerade lite längre in, vilket många gånger kan hjälpa litegrann.
Du har kanske redan varit till en underklädesbutik och bett om hjälp med utprovning. Annars är det mitt tips :-) Lycka till!
Citera
2014-04-15, 12:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippet66
Hej. Det är många som har det bekymret. Kan bero på korta axlar, sluttande axlar, eller bara fel bh-modell/storlek för just dig.
På vissa bhar sitter axelbanden ändå placerade lite längre in, vilket många gånger kan hjälpa litegrann.
Du har kanske redan varit till en underklädesbutik och bett om hjälp med utprovning. Annars är det mitt tips :-) Lycka till!

Med underklädesbutik så menar jag en specialbutik där dom är utbildade för just detta, och kan guida dig i djungeln utav utbud ;-)
Citera
2014-04-19, 22:54
  #6
Medlem
Har samma problem. Jag använder bara bh:ar som man kan reglera banden hela vägen. Helt lönlöst med sådana som man bara kan reglera en liten bit... Annars får man väl klippa av en bit och sy igen.
Citera
2014-04-19, 23:10
  #7
Medlem
ShogunAssasins avatar
Detta låter som en diskussionstråd, flyttar över den till KoS: Allmänt.

Kläder och skor: Köpråd --> Kläder och skor: Allmänt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback