Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 16:24
  #1
Medlem
Jag blir galen!
Jag ska nu i slutet av april beställa mig lite nya kläder, jag har länge beställt ifrån DressmanXL men har tröttnat på deras kläder....
Dom har bra priser, bra kläder men alldeles för lite att välja på så nu ska jag även göra en lite större beställning än ett par jeans och någon tröja.
Jag är ute efter en svensk sida där det finns storlekar över XXL, jag är den personen som använder oftas lite större storlekar då jag känner mig mest bekväm i det.

vet du av någon bra sida? Mina krav är då att det ska vara kläder från XL och uppåt.
Och sidan ska vara svensk(därför jag behöver få hem kläderna i tid)
Dessutom måste man kunna beställa i postförskott! Kan inte beställa direkt betalning, eller faktura(Privat)

Jag stötte på sidan XLkläder.se och det var en TOPPEN SIDA! jag riktigt gillade den, men dock så gick det inte att beställa som postförskott...

Lite sidor jag varit inne och tittat på är
DressmanXL.
XLkläder.
Shak.

Självklart googlar jag lite själv och letar
Citera
2014-04-14, 16:28
  #2
Medlem
Har aldrig köpt ett plagg större än XXL så vet faktiskt inte vart man kan köpa riktigt stora kläder, om du frågar i butik och de inte har storlekar kan de ibland beställa in extra. Saknar de storleken man vill ha händer det att de erbjuder sig att beställa in den/kolla med andra butiker. Sånt varierar från butik till butik. När det kommer till skor kan jag ibland ha liknande problem.

Dock avråder jag dig från att handla på Dressman. En av de värre kedjorna man kan handla kläder från.
Citera
2014-04-14, 16:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Har aldrig köpt ett plagg större än XXL så vet faktiskt inte vart man kan köpa riktigt stora kläder, om du frågar i butik och de inte har storlekar kan de ibland beställa in extra. Saknar de storleken man vill ha händer det att de erbjuder sig att beställa in den/kolla med andra butiker. Sånt varierar från butik till butik. När det kommer till skor kan jag ibland ha liknande problem.

Dock avråder jag dig från att handla på Dressman. En av de värre kedjorna man kan handla kläder från.

Inte dumt alls, men vet inte riktigt om jag har tid att vänta på att butiker ska beställa in större storlekar men kommer säkert ha nytta av detta tips i framtiden
Varför avråder du att inte beställa ifrån Dressman?
Citera
2014-04-14, 16:34
  #4
Medlem
Leijonas avatar
Halens.se?
Dom har kläder i stora storlekar. Fast det står inte XXL osv, utan det står med siffror, typ 68/70 osv.
Citera
2014-04-14, 16:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComeLetGo
Inte dumt alls, men vet inte riktigt om jag har tid att vänta på att butiker ska beställa in större storlekar men kommer säkert ha nytta av detta tips i framtiden
Varför avråder du att inte beställa ifrån Dressman?

Tror dock inte det behöver ta så många fler dagar för en butik att beställa in storlekar än vad det tar att beställa från internet.

Angående Dressman så säljer de skitfula kläder. Anses typ vara en butik för smaklösa gubbar. Är väl dock bra att det finns folk som handlar där så ens egna kläder framstår som ännu snyggare.

Lycka till iaf!
Citera
2014-04-14, 16:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Halens.se?
Dom har kläder i stora storlekar. Fast det står inte XXL osv, utan det står med siffror, typ 68/70 osv.

Sitter och bläddrar runt där nu, finns mycket intressant. Tack!
Citera
2014-04-14, 16:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Tror dock inte det behöver ta så många fler dagar för en butik att beställa in storlekar än vad det tar att beställa från internet.

Angående Dressman så säljer de skitfula kläder. Anses typ vara en butik för smaklösa gubbar. Är väl dock bra att det finns folk som handlar där så ens egna kläder framstår som ännu snyggare.

Lycka till iaf!

Ska ta och höra, och jag vet direkt vilken butik jag ska fråga!
Jag kan hålla med dig, det finns inte alls mycket att välja på... Men visst vissa kläder kan se bra ut.
Citera
2014-04-14, 16:45
  #8
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeLetGo
Sitter och bläddrar runt där nu, finns mycket intressant. Tack!

You're welcome!
Har köpt lite kläder därifrån och det jag köpte var nästan en storlek större än vad det stod, men passar inte storleken är det inga problem att skicka tillbaka och få hem andra storlekar
Citera
2014-04-14, 16:51
  #9
Medlem
SweetAsss avatar
Sen finns ju cellbes.se och ellos.se finns mycket bra och fina kläder där i större storlekar och inte alltför dyra heller.
Citera
2014-04-14, 18:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Sen finns ju cellbes.se och ellos.se finns mycket bra och fina kläder där i större storlekar och inte alltför dyra heller.

Tackar för ditt svar och ger mig in mot sidan för att kiika
Citera
2014-04-15, 17:37
  #11
Medlem
Någon som har fler tips på sidor?
Jag gjorde iaf en beställning ifrån Ellos
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback