Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 16:04
  #1
Medlem
Feminister i Sverige klagar jämt på svenska män, antagligen då vi redan ligger ned, invalidiserade av svenska feministers knivhugg i ryggen, det säger sig självt kanske, om en människa inte kan försvara sig så är feministerna snabbt där och trakasserar honom.

Samtidigt som svenska feminister älskar att trakassera svenska män och i stort sett göra Sverige till ett pissland för en hygglig människa att leva i så blundar dom för det hedersvåld som ickesvenska kvinnor i Sverige drabbas av.

Min fråga är, hur kommer sig detta?

http://debatt.svt.se/2014/04/14/soci...r-ett-lotteri/
Citera
2014-04-14, 16:07
  #2
Medlem
Du drar alltså en generell slutsats att svenska feminister som grupp inte kritiserar hedersvåld pga fyra "utsatta kvinnors" upplevelser av socialtjänsten?
Citera
2014-04-14, 16:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Du drar alltså en generell slutsats att svenska feminister som grupp inte kritiserar hedersvåld pga fyra "utsatta kvinnors" upplevelser av socialtjänsten?
Ungefär 70 000 barn lever under hedersförtryck enligt artikeln.
Citera
2014-04-14, 16:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Ungefär 70 000 barn lever under hedersförtryck enligt artikeln.

Och vad har det att göra med huruvida svenska feminister kritiserar hedersvåld eller inte? De enda jag hört någonsin ens diskutera hedersvåld och dess hemskhet är svenska feminister och massmedia.
Citera
2014-04-14, 16:17
  #5
Medlem
Penningskramlarens avatar
De är rädda att utsättas för häxjakt och skit av makteliten.
Citera
2014-04-14, 16:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Och vad har det att göra med huruvida svenska feminister kritiserar hedersvåld eller inte? De enda jag hört någonsin ens diskutera hedersvåld och dess hemskhet är svenska feminister och massmedia.
Jo visst, svenska feminister debatterar verkligen hedersvåld NOT. Det viktiga för dom är en löneskillnad på 15 % som är 99 % rättvis enligt forskning och som dessutom är en loska i havet när man tänker på att kvinnor lever många år mer än män. Nej det viktiga för svenska feminister är att diskutera fitta, bajs och knulla på en dagisnivå och att vara allmänt "kontroversiella" mot "patriarkatet" med vilka dom avser svenska män som inte gjort en fluga förnär. Det är det viktiga för svenska feministhjon.
__________________
Senast redigerad av Nissegrabben 2014-04-14 kl. 16:20. Anledning: fel ord :p
Citera
2014-04-14, 16:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penningskramlaren
De är rädda att utsättas för häxjakt och skit av makteliten.
Nej det tror jag inte på. På vilket sätt skulle eliten kunna förfölja feministerna om dom stod upp för förtryckta kvinnors rättigheter. Min teroi är att feminister helt enkelt inte bryr sig. Någonting är seriöst fel i skallen på dessa människor.
Citera
2014-04-14, 16:26
  #8
Medlem
Då blir det PK error i deras hönshjärnor.

Samma "PK-error" uppstår om tex invandrargäng kastar sten på zigenare, det rapporteras helt enkelt inte (i Sverige)
Citera
2014-04-14, 16:33
  #9
Medlem
Därför det helt enkelt inte ligger i deras intresse samt att de är fega eftersom det innebär kritik mot andra kulturer. Invandrar kvinnor och flickor offrar man utan tvekan för den egna kampen mot svenska män.
Citera
2014-04-14, 16:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Jo visst, svenska feminister debatterar verkligen hedersvåld NOT. Det viktiga för dom är en löneskillnad på 15 % som är 99 % rättvis enligt forskning och som dessutom är en loska i havet när man tänker på att kvinnor lever många år mer än män. Nej det viktiga för svenska feminister är att diskutera fitta, bajs och knulla på en dagisnivå och att vara allmänt "kontroversiella" mot "patriarkatet" med vilka dom avser svenska män som inte gjort en fluga förnär. Det är det viktiga för svenska feministhjon.

Möjligt att feminister fokuserar på detta. Av egen erfarenhet så är de enda jag hört ta upp diskussionen kring hur hemskt hedersvåld just svenska feminister.
Citera
2014-04-14, 17:05
  #11
Medlem
Penningskramlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Nej det tror jag inte på. På vilket sätt skulle eliten kunna förfölja feministerna om dom stod upp för förtryckta kvinnors rättigheter. Min teroi är att feminister helt enkelt inte bryr sig. Någonting är seriöst fel i skallen på dessa människor.

Då gör de väl det bara för att få lite mediauppmärksamhet och få stå och posera inför kameran. Stå i rampljuset en stund. Det njuter dem nog av.
Citera
2014-04-14, 17:07
  #12
Medlem
Penningskramlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Därför det helt enkelt inte ligger i deras intresse samt att de är fega eftersom det innebär kritik mot andra kulturer. Invandrar kvinnor och flickor offrar man utan tvekan för den egna kampen mot svenska män.


Nja, det innebär ju dock kritik mot muslimska män, vilket enligt gällande doktrin är strikt förbjudet. Det förbjuder svenska feminister att agera mot hedersvåld. Fega jävlar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback