Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 14:42
  #1
Medlem
Jag har gått ner från 96kg till nu 82kg sedan september månad. Vet egentligen inte hur men har väl ätit mindre och nyttigare.
Jag går forfarande neråt målet är att gå ner till ca 77kg jag är 174cm lång. Det syns ju att jag gått ner på ben rumpa ansikte och givetvis är ju även magen mindre.
Men jag har fortfarande en bulle på magen som hänger ut över byxorna. Vad är bästa träningen att bli av med den?
Jag är på gymmet 1 till 2ggr i veckan och är då med på spinniningpass eller workout pass, försöker oxå springa någon gång i veckan.
Men det enda som händer tycker jag är att jag får bättre kondis och att jag rasar i vikt och att jag krymper på alla ställen utom själva magen.
Citera
2014-04-14, 14:47
  #2
Medlem
RullaDens avatar
Funderat på coreträning? Bålövningar om du vill kunna få magen att hålla in hänget över midjan.
Citera
2014-04-14, 14:48
  #3
Medlem
1-2 pass i veckan plus någon eventuell joggingrunda räcker såklart inte för alla. Jag är verkligen ingen träningsguru men hitta någon diet som passar ditt ändamål, försök motionera dagligen, promenad innan frukost osv och framför allt träna magen. Mycket mer än så går nog inte att göra.

Hård träning och bra kost är alltid svaret.
Citera
2014-04-14, 15:05
  #4
Medlem
Har faktist varit med på core pass på gymmet. Men ska försöka vara med på flera. Har ett yrke som gör det svårt med daglig motion. Men vilka magövningar är vettigast att göra, gör sittupps nästan varje morgon.
Citera
2014-04-14, 15:08
  #5
Medlem
Ignorera vad de andra skriver.

Där fettet hamnar först på din kropp är även det ställe där det lämnar din kropp sist. Så i ditt fall så tvingas du gå ner ännu mer i kroppsfett för att få bort det sista fettet runt magen. Tråkigt, men det går inte att göra någonting åt. Till slut kommer du alltså att bli av med din mage, men det krävs några kilo mer i nedgång. Lycka till.
Citera
2014-04-14, 15:17
  #6
Medlem
autologs avatar
Energiunderskott/Kaloriunderskott. Läs på om det. Förslagsvis i någon av de femtioelva trådarna som redan behandlar samma ämne.
Citera
2014-04-14, 18:18
  #7
Medlem
Tror jag tränar och äter som jag gör då, och går ner ca 5kg till så kanske den förhoppningsvis minskar :-)
Citera
2014-04-14, 19:51
  #8
Medlem
daggelitos avatar
Det går inte bestämma vart fettet ska tas från. En miljon magövningar kommer inte hjälpa dig. Du måste fortsätta få i dig mindre energi än du gör av med helt enkelt. Du har ju kommit en bra bit på vägen.

Ett tips är att börja styrketräna. Styrketräning kombinerat med högt proteinintag är det effektivaste sättet att se till att din viktnedgång består till huvudsak av fett.

Viktnedgång utan styrketräning = du tappar både fett & muskler.
Viktnedgång med styrketräning = du tappar fett.
Citera
2014-04-15, 00:16
  #9
Medlem
TheAlamos avatar
Fettförbränningen sköter sig självt när du förbränner och du kan inte bestämma var. Så fortsätt bara att gå ner i vikt, och jag föreslår också att du tränar mer bål så att du får en bättre spänning över hela magen och håller ihop det. Det är nånting jag själv känner i perioder jag tränar mycket bål, magen sitter skönare på plats känns det som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback