Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 14:12
  #1
Medlem
Psychoramas avatar
Tjena! Eftersom jag är ett stort fan av Methylone / M1 och att det är stor brist på bra party-stimulanter så tycker jag den här substansen förtjänar en tråd. 3,4-EDMC verkar vara en helt ny kationon på marknaden så det är brist på info.
Personligen tror jag att det kan vara en väldigt bra katinon i klass med M1! Den går att tillverka och finns bl.a på caymanchem. Har dock inte sett den till försäljning i någon RC-butik någonstans. Antar att den kommer dyka upp rätt snart. Vi behöver en bra

3,4-EDMC ser lite olik ut från Methylone (3,4-Methylenedioxy-N-Methylcathinone) eftersom 3,4-EDMC är en Ethylenedioxy variant av Methylone.
Man kan nog jämföra denna med dess amfetamin-släkting, EDMA, en väldigt MDMA-lik substans.

Hjälp gärna till att hitta mer info kring substansen! Vad tror ni om denna? Bra forskningsmaterial?

MVh/ Psy
Citera
2014-04-14, 16:42
  #2
Medlem
MrSvarts avatar
Nästan alla substanser där man bytt ut metyl mot etyl blir sämre (utom metylfenidat contra etylfeidat.. På de serotonerga blir det bedrövligt dåligt.

Jämnförelse: 4-mmc contra 4-emc..

Inget är säkert det är endast min teori.
Citera
2014-04-14, 16:55
  #3
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Nästan alla substanser där man bytt ut metyl mot etyl blir sämre (utom metylfenidat contra etylfeidat.. På de serotonerga blir det bedrövligt dåligt.

Jämnförelse: 4-mmc contra 4-emc..

Inget är säkert det är endast min teori.
Sant det fast så är inte alltid fallet som du säger. Det finns en annan substans som är ännu mer lik Methylone strukturellt. 2,3metylendioxy istället för 3,4metylenedioxy. Undrar hur mycket just den positionen påverkar ruskaraktären? Kanske den är mer intressant än 3,4-EDMC?

Finns också på caymanchem.
Citera
2014-05-04, 20:40
  #4
Medlem
Det finns ju även en variant av MDMA på den här, vid namn EDMA. 3 4-etylendioximetamfetamin. Den är åtminstone aktiv enligt Shulgin och bör vara mer aktiv vid större doser. Lite tråkigt var dock att det tycktes vara underliga effekter vilket kanske även kan uppstå vid bk-EDMA.

http://en.wikipedia.org/wiki/EDMA

Citat:
According to Shulgin, EDMA produces a bare threshold consisting of paresthesia, nystagmus, and hypnogogic imagery, with few to no other effects.
Citera
2014-10-23, 09:25
  #5
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Den "finns" på ett par sånadär skumma kinagrossister som alla använder samma bilder på produkterna oavsett ursprung, har likadan sidlayout och identiskt sortiment eller möjligheter till custom synth av nästan vad som helst.

Frågan är ju vem som är mest pålitlig då av Mrs Mary i Xingtai , Victor Mishakina i Peking, Mr Kaiwen i Shanghai eller Mrs Viola i Shijiazhuang?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback