Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 16:32
  #13
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Till "rätt" ålder, med andra ord. Som sagt, en planka kommer du troligtvis inte fortsätta att vara, såvida du inte är rent undernärd. Gillar du inte att gymma så tvingar ingen dig, men för ditt eget välmående så skadar konditionsträning naturligtvis inte, samt att du ser till att få dig de nödvändiga näringsämnena.

Inget fel med att unna sig pizza och hamburgare emellanåt, men är det huvudsakliga födan, utan att röra på dig, så kommer det att slå tillbaka mot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag kan hålla med dig att det verkligen är obekvämt att springa när man inte är van, men kan trösta dig att det kommer gå bättre och bättre väldigt fort. Dock så behöver du inte springa, det räcker gott med att promenera i rask takt. Jag skulle nästan vilja påstå att det är bättre, då det är så lätt att få det gjort. Håll dig aktiv i vardagen så du ökar på kaloriutskottet samtidigt som du stramar åt kaloriintaget så ska du se att resultaten kommer av sig självt.


Jag har inga problem med löpning, det är kul, jag kan tävla mot mina egna tider och sikta på riktigt bra tider. Men gym... jag kommer aldrig palla äta äckligt kvarg, proteinshakes o skit. Således kommer jag aldrig riktigt dra nytta av 4-5 dagars gymträning på ett sätt som känns kul och resultaten kommer ta många år att uppnå, typ.

Hade det funnits ett tävlingsmoment på ett annat sätt, att vi varit några som tävlade sinisimellan eller vad som helst, då hade jag kunnat hålla på med det där, men nu är det ju inte så. Att tävla mot mig själv genom att räkna reps och vikter känns inte tillräckligt motiverande. Det låter ju paradoxalt kan tyckas när jag tycker det är roligt att tävla mot mina egna tider vad gäller löpning, men, så är det.


Men hur är det med frukt, speciellt då ananas, vanlig på burk. Är det dödsförakt att äta en halvburk, typ 150-200g med krossad ananas? Inget tillsatt socker. Jag står mig rätt bra på en sådan, kan ju vräka i mig en burk tonfisk med. Jag måste ju bara få i mig så mycket så jag orkar med konditionsträningen som kommer bli ganska hård, för att sedan äta normal mat till middag (kyckling, köttfärssås etc. med ris,pasta,potatis). Det talas ju så mycket om att PASTA är döden, men helt ärligt så är det en sådan hörnsten i våran varddag att det vore som att sluta med möjlk om jag tog bort det.
Citera
2014-04-14, 16:43
  #14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Jag har inga problem med löpning, det är kul, jag kan tävla mot mina egna tider och sikta på riktigt bra tider. Men gym... jag kommer aldrig palla äta äckligt kvarg, proteinshakes o skit. Således kommer jag aldrig riktigt dra nytta av 4-5 dagars gymträning på ett sätt som känns kul och resultaten kommer ta många år att uppnå, typ.

Hade det funnits ett tävlingsmoment på ett annat sätt, att vi varit några som tävlade sinisimellan eller vad som helst, då hade jag kunnat hålla på med det där, men nu är det ju inte så. Att tävla mot mig själv genom att räkna reps och vikter känns inte tillräckligt motiverande. Det låter ju paradoxalt kan tyckas när jag tycker det är roligt att tävla mot mina egna tider vad gäller löpning, men, så är det.


Men hur är det med frukt, speciellt då ananas, vanlig på burk. Är det dödsförakt att äta en halvburk, typ 150-200g med krossad ananas? Inget tillsatt socker. Jag står mig rätt bra på en sådan, kan ju vräka i mig en burk tonfisk med. Jag måste ju bara få i mig så mycket så jag orkar med konditionsträningen som kommer bli ganska hård, för att sedan äta normal mat till middag (kyckling, köttfärssås etc. med ris,pasta,potatis). Det talas ju så mycket om att PASTA är döden, men helt ärligt så är det en sådan hörnsten i våran varddag att det vore som att sluta med möjlk om jag tog bort det.

Helt rätt, man ska göra det man tycker är kul.

Angående frukt så behöver det inte vara döden, men inte heller jättebra. Jag älskar själv frukt. Måste propagerar med LCHF som grundsten att pasta och frukt är kasst, men det är det nödvändigtvis inte. Vi fungerar olika, själv fungerar jag bäst på en högkolhydratdiet, både när jag går upp och ner. Pasta är samma grej där, det kan vara ett verktyg som gör nytta även under diet.
Citera
2014-04-14, 16:54
  #15
Medlem
Klopeks avatar
1. Frukost: rostbröd med smör och oboye som dryck.

2. Mellanmål: Två st Billys panpizzor eller en Grandiosa

3. Middag: fläskkotlett med potatismos

4. Mellanmål: Corn flakes, mjölk och en rejäl skopa sylt

5. Kvällsmat: Chilinötter, ölkorv, rån/saltiner med krämig go philadelphia ost

Kör detta i några veckor så lär bli förbränning
Citera
2014-04-14, 19:41
  #16
Medlem
daggelitos avatar
Det är inte vad du äter som är det viktiga, utan du måste helt enkelt äta mindre mängd energi. För att åstadkomma detta kan det givetvis vara smart att utesluta sånt som innehåller väldigt mycket energi och är enkelt att äta för mycket av. Fet skräpmat, godis, chips, sockrad läsk m.m.

Stoppa in mer energi i kroppen än vad den kräver för att gå runt = kroppen tvingas ta energi från reserverna (fettet) och man går ned i vikt.
Citera
2014-04-15, 04:16
  #17
Medlem
Ät frukt, grönsaker, fiberrika livsmedel öht. Fisk, skaldjur, nötter och rätt fett.

Och röra på sig!
Citera
2014-04-15, 07:05
  #18
Medlem
Queen-Obscences avatar
Ge fan i snabba kolhydrater, alkohol och socker
Ät proteinrik kost med nyttiga fetter med lite långsamma kolhydrater i lagom mängder så ska du se att det blir bättre med tiden.
Citera
2014-04-15, 07:08
  #19
Medlem
leabsurds avatar
Jag hade också det innan, men sen slutade jag dricka läsk. Har gått ner 10 kilo på ett år bara genom att inte köpa hem så mycket läsk! Det i samband med att du går ut och går borde hjälpa.
Citera
2014-04-15, 07:42
  #20
Medlem
Har även lagt till mig och tagit ett beslut att tappa vikt.
Min diet ser ut som följer:
Frukost 2 ägg kaffe och vatten
Lunch ngn sallad från salladsbuffé utan pasta.
Middag två kyckling filéer med brysselkål och broccoli med lite kryddor, kolsyrat vatten till detta.

Utöver detta så ror jag en mil tre dagar i veckan, springer 30 min en dag och crosstrainer 1 h en dag. Varje pass avslutas med 15 min styrketräning med lätta vikter och många reportioner. Mitt mål är 10 kilo på 2 månader.
Citera
2014-04-15, 20:29
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Har även lagt till mig och tagit ett beslut att tappa vikt.
Min diet ser ut som följer:
Frukost 2 ägg kaffe och vatten
Lunch ngn sallad från salladsbuffé utan pasta.
Middag två kyckling filéer med brysselkål och broccoli med lite kryddor, kolsyrat vatten till detta.

Utöver detta så ror jag en mil tre dagar i veckan, springer 30 min en dag och crosstrainer 1 h en dag. Varje pass avslutas med 15 min styrketräning med lätta vikter och många reportioner. Mitt mål är 10 kilo på 2 månader.

Det låter faktiskt som om du äter för lite.
Citera
2014-04-16, 05:19
  #22
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Har även lagt till mig och tagit ett beslut att tappa vikt.
Min diet ser ut som följer:
Frukost 2 ägg kaffe och vatten
Lunch ngn sallad från salladsbuffé utan pasta.
Middag två kyckling filéer med brysselkål och broccoli med lite kryddor, kolsyrat vatten till detta.

Utöver detta så ror jag en mil tre dagar i veckan, springer 30 min en dag och crosstrainer 1 h en dag. Varje pass avslutas med 15 min styrketräning med lätta vikter och många reportioner. Mitt mål är 10 kilo på 2 månader.

Har du hört talas om att fett är livsnödvändigt för kroppen? avocado, cashew/jordnötter, olivolja, linfröolja o.s.v är en bra blandning av fetter du behöver. Fet av fett är en myt. Totala kcal / dygn som räknas. Och du behöver fett lika mycket som allt annat. Och eftersom fett är väldigt anabolt så förbränner du mer fett genom att få i dig mer fett i kosten.

Är inte många gram fett du får dig i dig per dag. Äggulan och ev någon sås till pastasalladen varje dag som är fettet för dig. 0,5g/kg kroppsvikt per dag är lagom i fettmängd och det är du hästlängder ifrån att vara.
Citera
2014-04-16, 16:21
  #23
Avstängd
Krystalls avatar
Ät färre kalorier än du gör av med. Skär ner från dagens intag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback