Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 09:26
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Fått presentkort här, vad kan ni rekommendera att man införskaffar? Vill gärna prova lite olika saker, kanske nån egenstoppad korv, nån ost man inte får missa och nått kött. Alla tips uppskattas!
Citera
2014-04-14, 10:58
  #2
Medlem
bengbulanss avatar
En personlig favorit är en bra Gruyére ost... pratar du med dom i ost disken och frågar efter "världens godaste ost" så gommer du att få Gruyére. Sen så är alltid den ryska kaviaren ruskigt god.. men snuskigt dyr...
Citera
2014-04-14, 11:10
  #3
Medlem
Adversariuss avatar
Köp en liten bit wagyu-kött och laga till något smaskigt på? Det lär de garanterat ha där, och det skulle jag prova om jag fick chansen.
Citera
2014-04-14, 12:42
  #4
Medlem
chronomasters avatar
Tack för tipsen. Funderar på lite wagyu i alla fall för att ha testat nån gång. Även osten om den inte kostar skjortan. Mer tips?
Citera
2014-04-14, 12:42
  #5
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbulans
En personlig favorit är en bra Gruyére ost... pratar du med dom i ost disken och frågar efter "världens godaste ost" så gommer du att få Gruyére. Sen så är alltid den ryska kaviaren ruskigt god.. men snuskigt dyr...

Vem säljer rysk kaviar i Östermalmshallen?
Det är olagligt att sälja rysk kaviar i Sverige, så jag betvivlar att du hittar det i Östermalmshallen.
Citera
2014-04-14, 12:46
  #6
Medlem
Flashshits avatar
En riktigt fin hängmörad biff eller entrecote är aldrig fel, men dyrt, runt 800-1000kr/kg.
Citera
2014-04-24, 23:45
  #7
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Vem säljer rysk kaviar i Östermalmshallen?
Det är olagligt att sälja rysk kaviar i Sverige, så jag betvivlar att du hittar det i Östermalmshallen.


Det säljs odlade varianter som inte kommer från Ryssland. Ligger på ca 1000 spänn burken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback