Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 03:52
  #1
Medlem
Hejsan, hade tänkt uppdatera kartorna på min Garmin, har fixat "Garmin City EUROPE NT 2014.40" och jag har lite frågor..

1. Vad ska man döpa mappen i SD kortet som kommer innehålla .IMG filen av kartorna, och ska man döpa IMG filen till något speciellt?

2. VIKTIGASTE FRÅGAN, om jag nu tar in SD kortet och kör på dom nya kartorna, vad händer när jag tar ut SD-kortet med de nya kartorna. fortsätter den köra på dom gamla kartorna eller fuckas något?

3. När man tar in SD kortet, ska man gå trycka något på inställningarna för att den ska köra på de nya eller räcker det med att bara ta in SD kortet?

TACK I FÖRHAND!
Citera
2014-04-14, 08:36
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
Hejsan, hade tänkt uppdatera kartorna på min Garmin, har fixat "Garmin City EUROPE NT 2014.40" och jag har lite frågor..

1. Vad ska man döpa mappen i SD kortet som kommer innehålla .IMG filen av kartorna, och ska man döpa IMG filen till något speciellt?

2. VIKTIGASTE FRÅGAN, om jag nu tar in SD kortet och kör på dom nya kartorna, vad händer när jag tar ut SD-kortet med de nya kartorna. fortsätter den köra på dom gamla kartorna eller fuckas något?

3. När man tar in SD kortet, ska man gå trycka något på inställningarna för att den ska köra på de nya eller räcker det med att bara ta in SD kortet?

TACK I FÖRHAND!


Svaret på både 1,2 och 3 är: det beror på vilken Garmin dua har, olika modeller beter sig annorlunda. Läs manualen, där står det.
Citera
2014-04-14, 12:58
  #3
Medlem
cressis avatar
varför har du skaffat en ny karta och sen ska ta ut SD kortet och använda den gamla kartan?

svar till fråga 2: ja, något kommer att fuckas

svar till fråga 3: ja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback