Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 01:21
  #1
Medlem
Kvelertaks avatar
Känner mig riktigt missnöjd med de stora partierna inför mitt första val senare i år. Vad finns det för parti för oss som är vänster i grunden (absolut ingen vänsterpartist, men tror på en skattefinansierad välfärd), men som är trötta på all den skitnödiga PK-ism, västerländsk feminism och sjuklöverns sätt att hantera integration och invandring?

Jag kan inte se mig själv rösta på ett parti inom de rödgröna eftersom jag inte håller med om den skitnödiga PK-ismen som genomsyrar vänsterväljare i största allmänhet, och deras sätt att totalt ignorera problemen med den massiva invandringen vi har i Sverige 2014 (bakomliggande orsaker till varför massinvandringen misslyckats diskuteras inte här, tack). Jag tror dock på en skattefinansierad välfärd, som jag nämnde tidigare, att alla exempelvis har rätt till gratis grundskoleutbildning och att äldre kan gå i pension när de är 65 och få ett gott avslut på livet genom skatt ser jag som självklarheter.

Jag kan heller inte se mig själv rösta på något Alliansparti eftersom jag inte håller med om deras politik i största allmänhet. Dessutom tycker jag att deras majoritetsregerande de senaste fyra åren varit under stor kritik. Ser också negativt att de i vissa frågor låter lika skitnödiga som de rödgröna.

Detta lämnar tyvärr bara SD som valmöjlighet om jag ska rösta på ett parti som faktiskt har möjlighet att påverka i riksdagen. Jag håller inte med om deras sätt att "lösa" invandringsfrågan heller, men det verkar tyvärr vara det säkraste kortet att dra som det ser ut just nu. Finns det något annat parti som skulle kunna tillgodose mina intressen, eller är det dags att rösta blankt det första man gör i sin valkarriär kanske?
Citera
2014-04-14, 01:37
  #2
Medlem
svallerbyttans avatar
Låter som att du ligger politiskt där sossarna låg för några decennium sedan. SD har ju anammat folkhemstanken, men det var något där med hur de löser invandringsfrågan som du inte var nöjd med. Förklara vad det var med invandringsfrågan du hade problem med så kanske det blir lättare att hitta något parti utanför riksdagen som passar för dig.
Citera
2014-04-14, 01:42
  #3
Medlem
GanjahSmokes avatar
Om du tror att du kommer leva 40 år till så är det 10 gånger till du ska rösta i livet.
Tänk långsiktig.

Jag kommer rösta på Aktiv Demokrati som byter namn till DirektDemokraterna den 24 april.
Detta parti passar för både extrem höger och extrem vänster och mitten väljare.


Tänk på saken.



http://aktivdemokrati.se/senaste/partiprogram/
Citera
2014-04-14, 01:43
  #4
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Låter som att du ligger politiskt där sossarna låg för några decennium sedan. SD har ju anammat folkhemstanken, men det var något där med hur de löser invandringsfrågan som du inte var nöjd med. Förklara vad det var med invandringsfrågan du hade problem med så kanske det blir lättare att hitta något parti utanför riksdagen som passar för dig.



Han skriver att vi inte ska diskutera invandrings frågan här.
Ni SD har bara blattar i huvudet.
Citera
2014-04-14, 01:50
  #5
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Han skriver att vi inte ska diskutera invandrings frågan här.
Ni SD har bara blattar i huvudet.

Syftade inte på att starta någon debatt i den fråga heller. Försökte bara förstå vart TS låg på den politiska skalan. Ditt svar var för övrigt bra, de som inte känner sig hemma i ngt av de politiska partierna kan man uppmuntra att rösta på Aktiv demokrati.
Citera
2014-04-14, 01:56
  #6
Medlem
Kvelertaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Låter som att du ligger politiskt där sossarna låg för några decennium sedan. SD har ju anammat folkhemstanken, men det var något där med hur de löser invandringsfrågan som du inte var nöjd med. Förklara vad det var med invandringsfrågan du hade problem med så kanske det blir lättare att hitta något parti utanför riksdagen som passar för dig.

Jag tror inte på att minska invandringen med 90% som SD gått ut med eftersom invandrare trots allt står för en väldig mängd jobb som många svenskar inte vill ta. Däremot borde man istället sluta ignorera frågan, sluta sätta nyanlända i förortsghetton och bomba dem med ekonomiska bidrag i tid och otid, och istället se till att de blir en del av Sverige och inte hamnar utanför samhället i en segregerad förort och lägga x antal miljoner på SFI-undervisning, vilket bara leder till att problemen växer inom Sveriges gränser. Förstår inte varför den "gamla" modellen med assimilering in i det svenska samhället skrotades.
Citera
2014-04-14, 02:09
  #7
Medlem
ThisExiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Ni SD har bara blattar i huvudet.

Faktiskt inte, jag är ingen SDare men snart börjar jag se det som enda valet. Det handlar om att man vill kunna skaffa barn o känna en trygghet. I dagens samhälle (utan kontakter) måste man ha gott om pengar för att det ska funka bra. Dagens regeringen öppnar dörrar för många kriminella, dvs att inte ens kolla upp vilka personerna är. Det är fritt fram att bosätta sig här och få förmåner inte ens lokalbefolkningen har rätt till. BARA i Sverige!
Citera
2014-04-14, 03:03
  #8
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Han skriver att vi inte ska diskutera invandrings frågan här.
Ni SD har bara blattar i huvudet.

Nu är jag inte SD:are men det är tvärtom. (för mig)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback