Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 00:45
  #1
Medlem
Soulwells avatar
Jag älskar skräckfilmer, men för någon bisarr anledning har jag aldrig blivit skrämd.

Jag brukar kolla när ingen är hemma med alla lampor släckta, atmosfären är optimal för att se en skräckfilm. Ändå känner jag ingenting?

Har sett de flesta skräckfilmer från 80-talet tills nu.

Skulle någon kunna rekommendera en film som ni tror skrämmer mig? Skulle uppskattas, vore skönt att uppleva den känslan av att bli rädd.

Tack

(Är inget psykopat, men blir jobbigt av att se filmer men ändå känna något av dem).
Citera
2014-04-14, 00:53
  #2
Medlem
Zmxncbs avatar
Vad för slags skräckfilmer har du sett hittills då? Jag har nämligen lite samma "problem" - aldrig blivit rädd för filmer med paranormala teman och liknande, men då har jag istället svårare för blod/gore. Kanske du kan prova på en ny subgenre?
Citera
2014-04-14, 00:58
  #3
Medlem
Har du inte blivit rädd för någon skräckfilm hittills kommer du nog inte att bli det heller.
Frågan är väl varför du älskar skräckfilm om du aldrig blir skrämd?
Om du kan tycka dom är spännande så kanske det räcker?
Citera
2014-04-14, 01:13
  #4
Medlem
Trist det låter, då tjusningen med skräck är just att man ska bli rädd. Annars är det inte speciellt underhållande. Sedan har väl vissa svårt att erkänna att de blir rädda, speciellt män. Men låter konstigt att du aldrig blir rädd, men ser man så mycket skräck blir man kanske avtrubbad.
Citera
2014-04-14, 01:13
  #5
Medlem
Lecros avatar
The conjuring är ganska läskig, jag brukar inte heller bli rädd för skräckfilmer men just den här lyckades skrämma mig lite grann. JÄVLIGT bra och spännande är den också, bästa skräckisen jag sett på jag vet inte hur många år.
Citera
2014-04-14, 01:13
  #6
Medlem
Om du sett dem flesta sedan 80-talet tills nu så har du väl sätt alla olika sorters skräckfilmer. Kan iallafall säga att det jag blir rädd av är psychofilmer med knivar o äckliga kärringar som håller på o stirrar, hah... Tycker faktiskt att svenska skräckfilmer som utspelar sig i nån jävla kyrka uppe i fjällen brukar vara riktigt jävla vidriga, kolla efter nån sån
Citera
2014-04-14, 01:27
  #7
Medlem
Wayne.s avatar
Blir aldrig rädd heller, blir aldrig rädd när dessa lama "jump scares" dyker upp.

Vi är immuna.
Citera
2014-04-14, 01:28
  #8
Medlem
Zaloons avatar
Oftast inte jumpscenes som gör dig rädd. Det är ljudet som gör allt i en skräckfilm. Skaffa ett bättre ljudsystem så gör det nog susen. Surround ska det också vara såklart.
Citera
2014-04-14, 01:34
  #9
Medlem
Själv är jag en riktig pussy när det gäller övernaturliga/spök filmer. Det har inte blivit mycket av den varan på den senaste tiden. ¨
Har ingen aning varför.
Som någon nämnde. The Conjuring, själv hade jag aldrig vågat att se. Utan att skämta, jag är riktigt fjollig när det gäller sådana filmer.

OT

Men vad klassas egentligen som skräckfilm? Visst man blir skrämd, uppenbarligen. Men det är ändå smak till smak, själv blir man ju smått skrämd av övernaturliga saker. Sen när det gäller mördare som jagar en viss person. Ser jag inte som skräck direkt.

.
Citera
2014-04-14, 01:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
The conjuring är ganska läskig, jag brukar inte heller bli rädd för skräckfilmer men just den här lyckades skrämma mig lite grann. JÄVLIGT bra och spännande är den också, bästa skräckisen jag sett på jag vet inte hur många år.


Håller med är en av de filmer som faktiskt får en att bli lite paranoid om man sugs in i den!

TS: om du inte sett The conjuring gör det, troligen 2013 bästa skräckfilm!
Citera
2014-04-14, 02:39
  #11
Medlem
höj volymen som fan och kolla på ngn modern jump scare-skräckis

håller även med zaloon, skaffa bättre utrustning - och höj ljudet!
__________________
Senast redigerad av foreverflawless 2014-04-14 kl. 02:41.
Citera
2014-04-14, 02:39
  #12
Medlem
The Descent tycker jag personligen är skrämmande. Det är en av de få skräckfilmer som jag faktiskt kan bekänna att jag blivit rädd för. Brittiskt dessutom och inte amerikansk som alla andra skräckisar.

http://www.imdb.com/title/tt0435625/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback