Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-14, 00:16
  #1
Medlem
sarcasms avatar
Tja. För ca 2 veckor sedan blev min vän rånad på mobil, solglasögon och plånbok i Täby. Idag när vi satt och scrollade runt på nätet så hittade vi exakt hans solglasögon på blocket vilket var upplagt ca 1 vecka efter rånet. Numret som angavs på annonsen gick inte att hitta på söksidor (eniro, hitta.se osv). Däremot området där annons är upplagd ifrån är väldigt nära Täby samt att området är fullt av invandrare och min vän blev också rånad av en invandrare samt att vi är 99% säkra att det är rånarens annons.

Hur ska vi nu gå tillväga på bästa sätt för att verkligen sätta dit denna patetiska person som rånar vår kompis en måndagsnatt. Alla tips är välkomna både utanför lagen samt inom.
Citera
2014-04-14, 00:23
  #2
Medlem
sodars avatar
Smsa/maila och säg att du är intresserad av att köpa solglasögonen, bestäm träff någonstans där köpet ska äga rum, och sedan får ni själva bestämma ifall ni vill misshandla människan. Dock lite pinsamt/komiskt om det visar sig att ni har fel person, så dyker en liten söt svensk grabb upp.
__________________
Senast redigerad av sodar 2014-04-14 kl. 00:27.
Citera
2014-04-14, 00:26
  #3
Medlem
sarcasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Smsa/maila och säg att du är intresserad av att köpa solglasögonen, bestäm träff någonstans där köpet ska äga rum, och sedan får ni själva bestämma ifall ni vill misshandla människan. Dock lite pinsamt/komiskt om det visar sig att ni har fel person, så dyker en liten söt svensk grabb upp.

hahah ja det vore lite fail. Självklart skulle vår kompis identifiera personen i fråga innan vi tar något beslut
Citera
2014-04-14, 00:36
  #4
Medlem
Pompadourens avatar
Misshandla jäveln
Citera
2014-04-14, 00:38
  #5
Medlem
Bestäm träff med honom och råna honom. Antagligen kommer han vilja att ni hämtar det hos honom, jag hade åtminstone inte kört hem ett per begagnade solglasögon. Vill han typ träffas utanför där han bor får väl någon av de som han inte rånade agera köpare och akut vara i behov av att låna toalett. Bra om denna person är bra på att ljuga eller har erfarenhet av skådespel. Ring honom från kontantkort så att aset inte vet vem ni är. En AK47 eller liknande kan mycket väl vara lämpligt vid ett eventuellt hembesök om han nu får för sig att göra motstånd eller de är flera. Annars testa gamla klassiska baseballträn, knivar, svärd. Använd fantasin. Ta allt han äger och lämna en eller flera giftiga ormar i hans lägenhet utan hans vetskap. Han har antagligen mer stöldgods där så ser ni en möjlighet kan ni eventuellt fota honom med det eller spela in ett erkännande och utpressa honom efteråt. Har han en dotter och/eller fru förför ni självklart henne/båda och kör ett gangbang inför ögonen på honom när han sitter fastbunden(ni måste förföra henne, våldtäkt är inte okej. Måste ni bestämt våldta någon, våldta honom).

Alternativt ring och bestäm träff och när ni vet var har bor så ringer ni snuten och griper honom. Din kompis kommer ju bli tilldelad skadestånd om han döms.

Återkom gärna och berätta hur allt slutade.
Citera
2014-04-14, 00:39
  #6
Medlem
Jeppeboypros avatar
Bara jag som fick tanken att kontakta polisen? ^^
Citera
2014-04-14, 00:42
  #7
Medlem
Kuittsas avatar
Köp ett kontantkort, ring sedan blattejäveln och stäm träff. Identifiera fanskapet, ge honom ett kok stryk och råna honom på allt inklusive kläderna. Då kanske blatten fattar vinken och flyttar hem till sitt kaosland.
Citera
2014-04-14, 00:47
  #8
Medlem
mario.ms avatar
Röstar på rejäl dos med stryk
Citera
2014-04-14, 00:48
  #9
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Bara jag som fick tanken att kontakta polisen? ^^
Ja. De flesta vet att polisen alltid lägger ner anmälan när det handlar om småpengar och ingen blivit fysiskt skadad.
Citera
2014-04-14, 10:28
  #10
Medlem
robinmusics avatar
gör det enkelt.
Åk dit å träffa människan.
Ta en bild på honom och lämna sen in det till polisen.
Du har En bild på GM, då kan dom inte lägga ner i brist på bevis som det brukar låta.
Förmodligen så finns människan redan med i registret.

Så slipper du få eventuella represalier mot dig.
Har gjort en liknande grej och jag torskade för olaga hot ist.

Blev av me 6 lax i cash vid tillfället jag blev rånad.
Fick betala 5,5 lax för olaga hot.
Citera
2014-04-14, 13:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarcasm
Tja. För ca 2 veckor sedan blev min vän rånad på mobil, solglasögon och plånbok i Täby. Idag när vi satt och scrollade runt på nätet så hittade vi exakt hans solglasögon på blocket vilket var upplagt ca 1 vecka efter rånet. Numret som angavs på annonsen gick inte att hitta på söksidor (eniro, hitta.se osv). Däremot området där annons är upplagd ifrån är väldigt nära Täby samt att området är fullt av invandrare och min vän blev också rånad av en invandrare samt att vi är 99% säkra att det är rånarens annons.

Hur ska vi nu gå tillväga på bästa sätt för att verkligen sätta dit denna patetiska person som rånar vår kompis en måndagsnatt. Alla tips är välkomna både utanför lagen samt inom.

Det är alltså en unik modell av solglasögonen som ingen annan har köpt och därför kan man vara 99% säker.
Det är bra. Hugg han i smalbenen
Citera
2014-04-15, 01:31
  #12
Medlem
sarcasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Det är alltså en unik modell av solglasögonen som ingen annan har köpt och därför kan man vara 99% säker.
Det är bra. Hugg han i smalbenen

Unik nog för att bara finnas ett exemplar/annons ute på blocket och säljaren bor precis i närheten där rånet skedde. Så ja, därför är vi 99% säkra

+ att annonsen lades upp någon vecka efter rånet. Hur stora är inte oddsen då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback