Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 22:21
  #1
Medlem
Jag söker ett program där man kan göra tecknade serier i. Inget jätteavancerat. Och inte paint haha.

Jag vill göra lika fula gubbar som i den här videon
https://www.youtube.com/watch?v=MtN1YnoL46Q

I programmet så ska gubbarna kunna röra sig samt kunna redigeras. Om det finns ett sånt program vill säga.
Någon som vet nåt?
__________________
Senast redigerad av hejsfittan 2014-04-13 kl. 22:23.
Citera
2014-04-13, 22:27
  #2
Medlem
gratisprogram eller får det kosta?
Citera
2014-04-13, 22:28
  #3
Medlem
Den videon du länkade tror jag är ritad bild för bild. För sånt finns det många olika program, testa Flipaclip till mobilen, riktigt roligt faktiskt. Mycket jobb bakom en simpel kortfilm dock. Vet inget till pc men det är bara googla
Citera
2014-04-13, 22:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging
gratisprogram eller får det kosta?
De kan kosta om det så vill
Citera
2014-04-13, 22:32
  #5
Medlem
CindyXs avatar
Jag använder själv toon boom. Sjukt bra program men tar ett tag att lära sig det bara. Några saker som gör det väldigt bra är att man kan bygga upp ett skelett i sina figurer så man kan röra dom enkelt, du behöver princip bara rita den engång ifall du enbart vill ha vinkel framifrån oavsett rörelser du vill göra.
Sen har dom en automatisk tal-animering. Du ritar munnen och sammankopplar den till vokalen den liknar mest och upprepar för varje vokal. Sen när du lägger på ljud så animerar den perfelt munrörelser till talet automatiskt.
Citera
2014-04-13, 22:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Den videon du länkade tror jag är ritad bild för bild. För sånt finns det många olika program, testa Flipaclip till mobilen, riktigt roligt faktiskt. Mycket jobb bakom en simpel kortfilm dock. Vet inget till pc men det är bara googla
Ja vill gärna ha till datorn Men tack för tipset. Ska absolut kolla upp det!

Ja googlar givetvis. Men det vore bra att få tips av andra som sysslar med detta
Citera
2014-04-13, 23:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Jag använder själv toon boom. Sjukt bra program men tar ett tag att lära sig det bara. Några saker som gör det väldigt bra är att man kan bygga upp ett skelett i sina figurer så man kan röra dom enkelt, du behöver princip bara rita den engång ifall du enbart vill ha vinkel framifrån oavsett rörelser du vill göra.
Sen har dom en automatisk tal-animering. Du ritar munnen och sammankopplar den till vokalen den liknar mest och upprepar för varje vokal. Sen när du lägger på ljud så animerar den perfelt munrörelser till talet automatiskt.
Wow! Vilken version kör du?
Citera
2014-04-14, 00:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Jag använder själv toon boom. Sjukt bra program men tar ett tag att lära sig det bara. Några saker som gör det väldigt bra är att man kan bygga upp ett skelett i sina figurer så man kan röra dom enkelt, du behöver princip bara rita den engång ifall du enbart vill ha vinkel framifrån oavsett rörelser du vill göra.
Sen har dom en automatisk tal-animering. Du ritar munnen och sammankopplar den till vokalen den liknar mest och upprepar för varje vokal. Sen när du lägger på ljud så animerar den perfelt munrörelser till talet automatiskt.
De finns inga videos på youtube hur man använder toon boom studio 8. Har du några tips om var man hittar ? Ja försöker lära mig
Citera
2014-04-14, 12:23
  #9
Medlem
CindyXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
De finns inga videos på youtube hur man använder toon boom studio 8. Har du några tips om var man hittar ? Ja försöker lära mig

Jag har den senaste, finns mycket bra tutorials via deras hemsida. dom e långa som fan bara så man får sålla lite. Oavsett så är alla versionerna väldigt lika varandra, så hittar du någon bra på youtube så brukar dom vara väldigt användbara oavsett version med.
https://www.toonboom.com/resources/v...n-boom-animate
Citera
2014-04-14, 16:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Jag har den senaste, finns mycket bra tutorials via deras hemsida. dom e långa som fan bara så man får sålla lite. Oavsett så är alla versionerna väldigt lika varandra, så hittar du någon bra på youtube så brukar dom vara väldigt användbara oavsett version med.
https://www.toonboom.com/resources/v...n-boom-animate

Där går dom igenom studio 2. Jag har 8an. Det är inte likt alls .

Vissa verktyg dom använder finns inte i 8an
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback