Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-13, 21:14
  #1
Medlem
naknaindianens avatar
Jag är sugen på att testa cannabis, och känner en kille som röker någon gång varje vecka. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av sådant här vill jag bara fråga hur man bäst approachar någon när man är intresserad att köpa eller vara med när han röker. Vilket tillfälle väljer jag, vad säger jag?
Citera
2014-04-13, 21:20
  #2
Medlem
Är han en vettig person så är det bara att fråga honom någon gång i lugnet som uppstår när ni är ensamma, säg att du vill prova helt enkelt. Personer har gjort så med mig i alla fall och det har då fungerat utmärkt, har värvat ett par nya rökare genom att de frågat mig om de fått köpa några gram. Finns inga skäl till att bli otrevlig eller säga nej, blir bara glad av sådant.
Citera
2014-04-13, 21:23
  #3
Medlem
poffer95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Jag är sugen på att testa cannabis, och känner en kille som röker någon gång varje vecka. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av sådant här vill jag bara fråga hur man bäst approachar någon när man är intresserad att köpa eller vara med när han röker. Vilket tillfälle väljer jag, vad säger jag?

Fråga din "polare" om du får vara med o röka någon gång bara. Var samma sak för mig, min polare kände kranen och kunde då fixa en 5a nån gång i månaden!
Citera
2014-04-13, 21:30
  #4
Medlem
När ni är ensamma. Säg att du vill vara med och testa och att du såklart betalar. Alternativt så kollar du om han rullar sina egna och ber om att han gör en till dig som du kan testa. Tror inte han säger nej.
Citera
2014-04-13, 21:37
  #5
Medlem
Fråga vad han ska göra den 20'nde denna månaden och kolla om du kan haka på.
Citera
2014-04-13, 21:46
  #6
Medlem
naknaindianens avatar
Tack för svaren, ska se om jag kan fixa till en situation där jag kan fråga lov
Citera
2014-04-13, 22:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Jag är sugen på att testa cannabis, och känner en kille som röker någon gång varje vecka. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av sådant här vill jag bara fråga hur man bäst approachar någon när man är intresserad att köpa eller vara med när han röker. Vilket tillfälle väljer jag, vad säger jag?

Är du helt säker på att han röker frågar du självklart bara rakt ut. Det finns en viss "pundargemenskap" som innebär att man i regel alltid hjälper någon att fixa om de ber en. Om någon ber mig om hjälp gör jag självklart detta, åtminstone med att fixa nummer eller dylikt åt dem. Förutsatt att det inte är en idiot jag hatar som vill ha hjälp. Under mina första år som rökare då man hade sämre kontakter och det dessutom fanns mindre tillgång än vad det gör idag var det inget konstigt att man ringde typ kompisars kompisar som man visste rökte för att fråga om de hade något nummer eller dylikt.
Citera
2014-04-13, 22:09
  #8
Medlem
Ställ bara frågan " Sho du jag vet ju att du röker gräs och jag har alltid velat testa det skulle man kunna slänga in en slant så röker vi tillsammans eftersom jag varken vet hur man meckar eller hur det är att vara bäng"

Simpelt allting behöver inte alltid vara så svårt utan bara ställa en ärlig fråga och eftersom du vet att han röker så kommer de inte bli något skumt svar kan jag tro utan det flesta stoners tycker om att introducera nytt folk till weed

Lycka till
Citera
2014-04-13, 23:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Fråga vad han ska göra den 20'nde denna månaden och kolla om du kan haka på.
Haha detta. Hade fan glömt att det är påväg.
Citera
2014-04-14, 00:28
  #10
Medlem
Säg bara samma sak till honom som du sagt till oss, att du är intresserad av att testa, att det verkar spännande, kul osv, han kommer fatta.
Citera
2014-04-14, 08:58
  #11
Medlem
purpleForests avatar
Det kommer att gå bra, du behöver inte oroa dig. De allra flesta med ett intresse blir bara glada när någon också visar intresse för samma sak.
Citera
2014-04-14, 11:19
  #12
Medlem
Karl.pilkington.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Jag är sugen på att testa cannabis, och känner en kille som röker någon gång varje vecka. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av sådant här vill jag bara fråga hur man bäst approachar någon när man är intresserad att köpa eller vara med när han röker. Vilket tillfälle väljer jag, vad säger jag?

Erbjud honom sexuella tjänster.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback