Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-17, 08:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Friska tankar och idéer är ett steg framåt i förhållande till dagens bakåtsträvande politik så du har min röst även om det tar ett par val att komma in i riksdagen.

Jag tror inte det ens behövs några folkkära personer utan det krävs endast ett vettigt partiprogram som tar medborgarnas parti gentemot myndigheternas maktmissbruk.

Hur långt är du beredd att gå när det gäller verklighetsförankring?

Tack för feedback! Det jag först vill utröna är om det finns ett tillräckligt stort intresse bland allmänheten, om du vill får du gärna hjälpa till med att föra ut budskapet. Tack på förhand. Skall se om jag kan tipsa några politiker, som hamnat utanför, om partiet.
Citera
2014-04-17, 22:18
  #14
Medlem
Jopsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefrihetsp.
vad är det för 0,28 procent, någon källa på det?

vad är det som skulle vara så omöjligt, förklara dig.

för annars hade feministiskt initiativ suttit i riksdagen
Citera
2014-04-21, 08:12
  #15
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
för annars hade feministiskt initiativ suttit i riksdagen

Är du full? Förklara vad tusan du menar.

Menar du att ett mandat i Riksdagen är ca 0.28% av rösterna? Isf ja, ungefär det beror på hur många % som röstar. Finns mig veterligen ingen 0.28% spärr.

Fi har aldrig fått mer än 0.7% av rösterna, så dom har aldrig varit nära att komma in i riksdagen.
Citera
2014-04-21, 09:07
  #16
Medlem
adolf512s avatar
Tyvärr så funkar det i sverige så tråkigt att det är i princip omöjligt för ett nytt parti att komma in i riksdagen, om du skall skapa ett nytt parti så se då till att skapa ett parti där
-inga personer kan bli uteslutna
-full medlemsdemokrati råder

Problemet är att i princip alla mer insatta personer är angagerade för att stoppa massinvandringen och att rädda sverige ifrån förintelse, du får nog vänta tills landet är räddat innan du kan få folk att angagera sig i demokratifrågan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback