Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 18:23
  #1
Medlem
Tja!

Jag har länge handlat, framförallt skjortor och tjocktröjor från Ralph Lauren.
På senare tid är jag dock lite trött över att paya ca 1200 kr för en vit skjorta, speciellt då jag är student.

Vet ni möjligtvis något märke eller någon internetshop som säljer liknande skjortor/tjocktröjor till låga priser men med hyfsad kvalité?

Har tittat lite på asos.com
Vad tror ni om denna? http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Merino...675&affid=3504

Tacksam för svar
Citera
2014-04-13, 19:18
  #2
Medlem
Tröjan på länken såg helt ok ut, personligen är jag dock försiktig när det kommer till att handla kläder online, om jag inte har möjlighet att testa kläderna i en fysisk butik först. Faktorer som kvalitet, passform och de är rent storleksmässigt är omöjligt att avgöra på bild. För RL betalar du självklart en slant för det synliga märket och kan självfallet hitta plagg av samma kvalitet för ett par hundralappar mindre. Mitt tips är att ge dig ut på stan och testa kläder. Vilka fabrikat som passar är ofta rätt individuellt, finns många märken som gör snygga kläder men som jag inte köper då passformen inte passa specifikt min kropp.
Citera
2014-04-13, 20:32
  #3
Medlem
Några direkta märken som skulle kunna vara substitut till Ralph Lauren kan jag direkt inte komma på. Men mitt tips är som vad föregående skrev, gå ut på stan och i affärer och kolla. Vad jag kan rekommendera är att du kollar upp Brothers. De har flera trevliga och kvalitativa skjortor och tjocktröjor för dryga femhundringen.

Annars, tröjan du länkade såg trevlig ut. De flesta nätaffärer brukar skriva ut måtten på plaggen så du kan jämföra med plagg hemma som du vet hur de sitter. Min erfarenhet av internethandel är hur god som helst och har själv aldrig varit missnöjd med köp för plagget inte stämde så bra överens med bilder osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback