Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-13, 16:56
  #1
Avstängd
ZLAKOWSKIs avatar
Ja det diskuteras ofta om det är farligt eller inte. Jag brukar säga att det inte är farligt om man inte gör det regelbundet men nu har jag dom senaste 10 gångerna kört med ölburk som jag dock skrapat bort fägen med en kniv på men tror ni det är farligt?

vet att det ligger som en plastfilm över aluminiumet på insidan för att det inte ska uppstå korrostion, detta skulle väl vara det som är farligt då eftersom aluminumet inte lär smälta vid sådana låga värmepunkter?
Citera
2014-04-13, 17:21
  #2
Medlem
C-3POs avatar
Att röka ur burk var något vi gjorde när vi absolut inte hade något annat och det gällde att röka upp skiten fort. Jag har aldrig reflekterat över om det är farligt eller inte. Rökning i sig är ju inte så hälsosamt och att några gånger röka ur en burk gör väl knappast till eller från.

Fast jag skulle ju rekommendera att du hittade något annat sätt att röka på. Lycka till.
Citera
2014-04-13, 17:27
  #3
Medlem
Jag har rökt ur diverse ölburkar MÅNGA gånger och har även rökt ur aluminium folie MÅNGA gånger så jag får hoppas att jag inte får någon jävla cancer eller så.
Citera
2014-04-13, 18:10
  #4
Medlem
tvivales avatar
Haha. Det har man väl gjort någon gång i unga, dumma dagar i brist på annat. Köp en redig bong istället!
Citera
2014-04-13, 18:36
  #5
Avstängd
ZLAKOWSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Haha. Det har man väl gjort någon gång i unga, dumma dagar i brist på annat. Köp en redig bong istället!
har fått för mig att man inte blir lika bäng av bongar som att röka det
Citera
2014-04-13, 18:38
  #6
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
har fått för mig att man inte blir lika bäng av bongar som att röka det
Citera
2014-04-13, 18:48
  #7
Avstängd
ZLAKOWSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Citera
2014-04-13, 19:58
  #8
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
har fått för mig att man inte blir lika bäng av bongar som att röka det


... För att?
Citera
2014-04-13, 20:17
  #9
Avstängd
ZLAKOWSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
... För att?
min vän påstod det
Citera
2014-04-13, 20:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
har fått för mig att man inte blir lika bäng av bongar som att röka det

Bong är såklart ett av de mer effektiva sätten att röka på... Varför skulle en ölburk vara mer effektiv? (dock kan väl t o m den klassas som en form av bong??)

Varför röka ur ölburk över huvud taget? Saknar du rökdon och papper så behöver du ju bara aluminiumfolje, nål och sedan kan du göra en bong av mer eller mindre vad som helst! Pet-flaskor, juiceförpackningar och dylikt använde vi mycket som bongmaterial i min ungdom.
Citera
2014-04-13, 20:21
  #11
Medlem
LotaLaxens avatar
testat att röka med hjälp av aluminium men dock tycker jag det är en konstig smak.

Men bong, Där snackar vi om riktiga saker
Citera
2014-04-18, 01:28
  #12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
har fått för mig att man inte blir lika bäng av bongar som att röka det

Det är ingen skillnad om du röker en bong eller en burk. Har testat att röka ur ett äpple en gång, funkar det med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback